Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@00:04:04 GMT

نجات ۲۷ نفر در آتش‌سوزی منزل مسکونی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۵۱۵۱

نجات ۲۷ نفر در آتش‌سوزی منزل مسکونی

آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش نشانی در عملیاتی توانستند ۲۷ نفر از ساکنان یک ساختمان را نجات دهند.

به گزارش مشرق، جعفر حاجی محرابی، فرمانده آتش‌نشانان ایستگاه ۹۰ اظهار کرد: روز گذشته ساکنان یک ساختمان واقع در خیابان رجایی با استشمام بوی دود در داخل ساختمان به بررسی این موضوع پرداختند که با آتش‌سوزی جعبه سیم کشی ساختمان مواجه شده و پس از تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۸۳ و ۹۰ را به همراه گروه امداد و نجات ۱۷، خودروی نردبان و خودروی تشک نجات را عازم محل حادثه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پاساژ توحید تهران به دلیل نبود ایمنی تخریب شد شناسایی ۱۰۰ ساختمان مسکونی و درمانی قرمز و نارنجی پایتخت

وی ادامه داد: در این حادثه یک ساختمان مسکونی ۷ طبقه ۱۴ واحدی سیم کشی برق ساختمان به علت نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده بود که در پی آن دود بسیار زیادی در داخل ساختمان انباشته شده بود و تعداد زیادی از ساکنان در داخل ساختمان محبوس شده بودند لذا آتش‌نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از قطع جریان اصلی برق و گاز به دو گروه عملیاتی تقسیم شده که یک گروه مجهز به دستگاه تنفسی به جستجو و نجات محبوس شدگان در داخل ساختمان پرداختند و گروه دیگر نیز با استفاده از یک رشته لوله آبده آتش‌نشانی اقدام به مهار شعله‌های آتش کردند.

بیشتر بخوانید: نجات جان مادر و کودک از گاز گرفتگی

فرمانده این عملیات آتش نشانی افزود: نیروهای آتش‌نشانی با استفاده از خودروی نردبان و از طریق راه پله‌های ساختمان توانستد ۲۷ نفر از ساکنان را که در داخل ساختمان محبوس شده بودند به بیرون منتقل کرده و اقدام به تخلیه دود از داخل ساختمان کنند.

محرابی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در این آتش‌سوزی هیچ کدام از ساکنان دچار مصدومیت نشده و آتش‌نشانان پس از تخلیه دود از داخل ساختمان و ایمن سازی کامل محل حادثه، ضمن ارائه موارد ایمنی به ساکنان به عملیات خود خاتمه دادند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم اخبار حوادث آتش سوزی آتش نشانی مشرق منزل مسکونی ساختمان داخل ساختمان آتش نشانان آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت:این حادثه ساعت ۸:۳۰ دقیقه امروز در دبیرستان اسما کوی مجاهدین به وقوع پیوست.

کوروش، سبزعلی افزود: پس از اطلاع رسانی این حادثه آتش نشانان به این دبیرستان اعزام و توانستند حریق را مهار کنند. 

وی ادامه داد:در این حادثه که به علت اتصالی برق در دفتر مدیریت دبیرستان رخ داد، با تلاش آتش نشانان حریق مهار و به کسی آسیبی وارد نشد.

دیگر خبرها

  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی