Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رباط کریم در خصوص بازگشایی معدن منگنز رباط کریم پس از 20 سال گفت: انتظار می‌رود ماهیانه هزار تن منگنز از این معدن استخراج و به واسطه آن کشور در این حوزه خود کفا شود.

نظام ملکشاهی فرماندار رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص بازگشایی معدن منگنز رباط کریم بعد از ۲۰ سال، اظهار کرد: با توجه به تحریم اعمالی از سوی رئیس جمهور کوته فکر آمریکا در حوزه فلزات خاص از جمله منگنز و به جهت کاربرد گسترده آن در صنعت فولادی کشور از چندی پیش بحث بازگشایی مجدد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی آن  به صورت جدی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این معدن به لحاظ میزان درصد سنگ منگنز جزو معادن برتر دنیا به حساب می‌آید، افزود: امروز مرحله اولیه افتتاح مجدد این معدن صورت گرفت و امیدواریم در روزهای آینده شاهد آغاز دیگر مراحل این معدن نیز باشیم.

فرماندار رباط کریم  با بیان اینکه تولید ماهیانه هزار تنی منگنز از این معدن را درانتظار خواهیم داشت، گفت: برآورد خیلی دقیقی از میزان منگنز موجود در معدن نداریم چرا که بعضاً در لایه‌های یک ونیم متری می‌توان به منگنز رسید.

ملکشاهی با بیان اینکه امیدوار هستیم بتوانیم بخش عمده‌ای از نیاز داخلی را با افتتاح این معدن مرتفع کنیم، ابراز کرد: به واسطه افتتاح این معدن ۲۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم صورت گرفته است و تخمین می‌زنیم ۲۵۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دلیل عمده دلیل بسته شدن معدن در طول ۲۰ سال گذشته مربوط به واردات بی‌رویه این فلز بوده است: از برکات تحریم‌ها همین اتکا به ظرفیت داخلی و انتفاع از منافع احتمالی آن بوده است که همواره از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بوده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم آمریکا رباط کریم منگنز رباط کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز

سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد که برای کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ١٠٠ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: در عین حال برای کسانی که به صورت مجاز به استخراج رمز ارز مشغول هستند پیش بینی شده تا از، بامداد تا، صبح که ساعت حداقل بار شبکه برق است، بتوانند فعالیت کنند.

مدیرعامل توانیر همچنین تاکید کرد: ماینر‌هایی که از این طریق کشف شود ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

وی در عین حال از هموطنان خواست تا از طریق برنامه «برق من»، موارد استفاده غیرمجاز از رمزارز را گزارش کنند که این موضوع علاوه بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده نیز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • ماجرای قطعی آب از زبان ساکنان شهرک ۲۳ شهر پرندک
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا