Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴در شرایط کرونایی کشور و در حالیکه اوضاع اقتصادی مردم روز به روز سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و فشار گرانی و افزایش قیمت اقلام ضروری تحمل اوضاع را دشوار کرده است، ناگهان حدود ده روز پیش دو اپراتور اصلی تلفن همراه یعنی ایرانسل و همراه اول اقدام به افزایش سرسام آور نرخ اینترنت همراه کردند. افزایشی که از نرخ تورم هم بالاتر و حدود ۱۰۰ درصدی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 پس از این اتفاق موج اعتراض مردمی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد. اقدامات و نامه‌نگاری‌های وزارت ارتباطات هم نتیجه نداد و با بی‌توجهی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل روبه رو شد.بیشتر بخوانید: ماجرای افزایش ناگهانی قیمت بسته‌های اینترنت همراهبی‌توجهی دو اپراتور اصلی یعنی ایرانسل و همراه اول به اولتیماتوم وزارت ارتباطات باعث شد که این وزارتخانه به دنبال راه‌های دیگری برای مقابله با اقدام غیرقانونی اپرتور‌ها باشد.

راهکار اول شکایت بود که حسین فلاح معاون وزیر از آن رونمایی کرد و گفت "گرانفروشی و تخلف دو اپراتور موبایل، در مورد افزایش ۱۰۰٪ تعرفه‌ی اینترنت، به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی ارسال شد. "

او متن شکایت را در توئیتر خود منتشر کرد. با این حال باز هم ایرانسل و همراه اول واکنشی نشان ندادند و بر تصمیم خود مبنی بر افزایش تعرفه اینترنت پافشاری کردند.

در واقع این دو اپراتور می‌خواهند با تن ندادن به فشار وزارت ارتباطات شرایط را عادی سازی کرده و نهایتا با پرداخت جریمه اندک به هدف خود در افزایش قیمت‌ها برسند.

در یک کلام آن‌ها از شرایط انحصار اینترنت همراه سوء استفاده می‌کنند. البته وزارت ارتباطات ابزار‌های دیگری همچون کاهش پهنای باند این دو اپراتور را برای تمکین آن‌ها را در اختیار دارد، اما این اقدام نیز با توجه به انحصار موجود، باعث اعتراض‌های مردمی می‌شود که در شرایط کنونی اقدام کارسازی نیست؛ و بالاخره پس از بی توجهی‌های مکرر به درخواست‌ها در نامه‌ای که متن آن به صورت اختصاصی به دست فرارو رسیده است، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌دفتر رئیس جمهور به وزرای دادگستری و صمت، به نقل از حسن روحانی برای برخورد قانونی با گرانفروشی همراه اول و ایرانسل اولتیماتوم داده است. در متن نامه آمده است که نباید بدون حساب، قیمت خدمات افزایش یابد. اقدامات لازم را به عمل آورید. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حسن روحانی ایرانسل ایرانسل و همراه اول وزارت ارتباطات دو اپراتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت

ایسنا/خراسان رضوی بخشدار سرولایت از افزایش پوشش اینترنت نسل چهارم همراه اول در ۳ روستای گردشگرپذیر سطح بخش خبر داد.

باقر صدیقی ۱۳ اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیر مخابرات نیشابور اظهار کرد: اجرا و تحقق پروژه‌های مخابراتی در حوزه انتقال می‌تواند زیرساخت مناسبی برای ارتقای مسائل اقتصادی، آموزشی و بهداشتی فرهنگی را در منطقه فراهم آورد.

وی از افزایش پوشش اینترنت ۴G  در ۳ روستای سطح این بخش خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری مدیریت مخابرات نیشابور، پوشش اینترنت نسل دوم به نسل چهارم ۴G  در روستاهای گردشگرپذیر کلیدر، خایسک و فهنه از توابع بخش سرولایت افزایش یافت.

صدیقی عنوان کرد: این افزایش به منظور بهبود کیفیت و عملکرد سرویس دیتا انجام و علاوه بر روستائیان عزیز، زائران و گردشگرانی که به روستاهای مذکور سفر می‌کنند از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

نماینده عالی دولت در سرولایت خاطرنشان کرد: توسعه و تقویت پهنای باند اینترنت مخابرات، شرایط دسترسی سریع‌تر مشتریان به محتواهای موجود در فضای مجازی، کاهش ترافیک، بهبود کیفیت و سرعت در انتقال داده‌ها را فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته، پهنای باند ورودی بخش سرولایت با نصب تجهیزات جدید از ۶۰۰MB به ۱۰GB  افزایش یافت، تصریح کرد: اجرا و تحقق پروژه‌های مخابراتی در حوزه انتقال می‌تواند زیرساخت مناسبی برای ارتقای مسائل اقتصادی، آموزشی و بهداشتی فرهنگی را فراهم آورد.

مدیر مخابرات نیشابور نیز در ادامه گفت: همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم و در راستای توزیع عادلانه خدمات مخابراتی و ایجاد بستر ارتباطی سامانه شاد در نقاط روستایی این اقدام صورت گرفت.

موسی‌آبادی افزود: با نصب و راه‌اندازی تجهیزات تکنولوژی ۴G به طور همزمان و در روز معلم، روستاهای کلیدر، خایسک و فهنه بخش سرولایت، تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفتند.

وی گفت: اعتبار هزینه شده در هر روستا با تجهیزات زیرساختی حدود ۱۱ میلیارد ریال بر اساس هزینه‌های سال قبل محاسبه و اعلام شده است.

مدیر مخابرات نیشابور راه‌اندازی ۶ سایت همراه اول، چهار سایت ایرانسل و همچنین نصب و راه‌اندازی اینترنت پرسرعت خانگی در اکثر روستاهای بخش را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: علی‌رغم اقدامات صورت گرفته اما هنوز هم مشکلاتی در سطح این بخش وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور