Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@01:25:33 GMT

حکمت و فلسفه بلایا در قالب های هنری و شعر بیان شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۶۵۳۷

حکمت و فلسفه بلایا در قالب های هنری و شعر بیان شود

حجت الاسلام والمسلمین اخلاقی با اشاره به این که شعرای حوزی و آیینی در استخراج معارف ناب از حوادث گوناگون خوش درخشیده اند، گفت: حکمت بلایا و مشکلاتی نظیر کرونا در قالب های هنری و شعر بیان شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «زکریا اخلاقی» عصر امروز(شنبه 21 تیر) در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره هنر آسمانی حوزه های علمیه که در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره هنر آسمانی اظهارداشت: تجربه جنگ را خیلی از کشورها داشتند و ما هم داشتیم ولی امروز می‌ بینیم چه گوهرهایی از دریای جنگ را در قالب شعر و داستان و فیلم خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیته داوران جشنواره هنر آسمانی با بیان این که ما در ابتدای راه هستیم، گفت: با ترغیب رهبر معظم انقلاب دوستان ما از دریای ژرف دفاع مقدس گوهرهای نابی استخراج کرده اند که استخراج معارف انقلابی و توحیدی از این دریا کار بزرگی است.

 

وی افزود: کرونا آمده و انشاءالله هرچه زودتر تمام خواهد شد ولی این قضیه هم مثل جنگ همراه با هنر و ادبیات خواهد شد؛ بعد از واقعه کرونا چیزی که از دنیا می‌ بینیم آثار هنری در حوزه آمارهای مسائل اقتصادی و تحلیل هایی در مورد معادلات سیاسی جهان خواهیم داشت ولی باز هم کشور ما ایران است که در این دریای بلا و از این دریای بلا گوهرهایی استخراج خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اخلاقی در ادامه عنوان کرد: در چند ماه اخیر دوستان هنرمند ما دست به کار شدند و بیشتر در دو موضوع کرونا خارج از زبان طنز به سرودن اشعاری در مورد مدافعان سلامت و نیروهای جهادی و بخش دوم که ویژه حوزه است حکمت های بلایا از جمله کرونا پرداخته اند.

 

وی با بیان این که این وظیفه حوزه است که این معارف ناب را از این نوع بلایا در قالب کارهای هنری دربیاورد، گفت: بالاخره کرونا یک بلایی است که ممکن است عقوبت یا کفاره گناهان یا برای برای تنبه انسان ها یا توجه به فقر ذاتی خودشان بشوند ولی در هر صورت یک کوره ای است که فلز وجود انسان را خالص می‌کند.

 

این شاعر پیشکوست حوزوی بیان داشت: دوستان شاعر بدانند اگر کسی در جامعه ادبی امروز می‌ خواهد در این عرصه وارد شود و از این زاویه به کرونا نگاه کند باید شعرای حوزوی در صف مقدم باشند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره هنر آسمانی شعر و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است