Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی با بیان اینکه در هفته ۲ روز یکشنبه و چهارشنبه هر روز ۲۵۰ کامیون کالا از مرز مهران به کشور عراق صادر می شود، گفت: در صورت تصمیم مسئولان ۲ کشور ایران و عراق، زیرساخت های مهران برای برگزار اربعین حسینی آماده است.

فرماندار مهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در  ایلام با بیان اینکه در حال حاضر قسمت تجاری مرز بین المللی مهران ۲ روز در هفته فعال است، اظهار کرد: در هفته ۲ روز یکشنبه و چهارشنبه  هر روز ۲۵۰ کامیون کالا از مرز مهران به کشور عراق صادر می شود البته قبل از شیوع کرونا روزانه ۴۰۰ و ۶۰۰ کامیون و تریلر از مرز مهران تردد می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«اسد قاسمی» با بیان اینکه با طرف عراقی رایزنی هایی صورت گرفته است که به تعداد کامیون ها در طی هفته اضافه شود و امیدواریم که نتیجه لازم کسب شود، گفت:  در خصوص تردد مسافر در مرز مهران باید گفت که تردد مسافر در این مرز به دلیل شیوع کرونا، شرایط بسیار سختی دارد و فقط برای شرایط خاص و تردد دیپلمات ها امکان پذیر است، چرا که مرز هوایی هم به دلیل شرایط کرونا بسته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه  نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان مهران به صورت شبانه‌روزی برای همین تعداد کم مسافر در مرز مسافری مرز مهران برای انجام تست غربالگری آماده هستند و حضور دارند، افزود: گاها خروجی در مرز مهران در طول روز یک نفر ایرانی هم نداریم و در طول ۱۱ روز  تنها ۴۴ تردد افراد ایرانی از مرز مهران داشتیم و اگر هم تردد داشته باشیم به طور قطع غربالگری می شوند.

 

فرماندار مهران  با بیان اینکه برگزاری مراسم  پیاده روی اربعین به تصمیمات سران دو کشور ایران و عراق بستگی دارد، ابراز کرد: مراسم اربعین حسینی با مهرماه سال جاری مصادف است و شدت گرما کاسته می شود  احتمال اینکه بیماری کرونا و آنفولانزا در این ایام افزایش یافته و شاهد پیک این بیماری باشیم وجود دارد و بر این اساس برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی به نظر مسئولان دو کشور بستگی دارد، اما با توجه به وجود زیرساخت های لازم در مهران، این آمادگی برای برگزار مراسم اربعین حسینی باشکوه تر از سال گذشته وجود دارد.

 

قاسمی بیان کرد: مرز مهران شرایط خاص خود را دارد و افراد دو تابعیتی در شرایط خاص می توانند از مرز مهران تردد کنند، در چند روز اخیر نیز بعد از مدت ها ورود اتباع خارجی از مهران افزایش یافته است که حدود ۲۰۰ نفر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و انجام تست غربالگری وارد کشور شده است، در مرز زرباطیه آن سوی مرز مهران، کار بسیار بزرگی انجام شده و امید است که این کار به سرعت به پایان برسد.

 

وی تصریح کرد: زیرساخت های مهران برای برگزار اربعین حسینی آماده است، ملت ما در کوران حوادث پولادین شده اند، ملت ما دارای روح است و ملت های دارای روح، از طوفانها، سختی ها و بیماری ها عبور می کنند.

 

قاسمی گفت: به دلیل شرایط کرونا حضور افراد غیربومی در شرکت های فعال حوزه نفت مهران  از ۱۴ روز به ۲۸ روز افزایش یافت، میدان نفتی آذر در حال حاضر حدود ۹۶ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم که در چند ماه آینده شاهد بهره برداری از آن باشیم، بسیاری از نیروهای این شرکت ها که بالغ بر ۳ هزار نفر هستند در حال تعدیل می باشند که انتظار می رود با راه اندازی عملیات اجرایی میدان چنگوله از تعدیل این نیروها نیز جلوگیری شود.

 

فرماندار مهران افزود: در بین همکاران فرمانداری و بخشداری هیچ کارمندی به کرونا مبتلا نشده است و  خوشبختانه شیب تعداد مبتلایان به کرونا در مهران در حال کاهش است، تا امروز ۲۲۲ مرد و زن به بیماری کرونا مبتلا شده اند و در مجموع  ۶۵۸ نمونه کرونا در این شهرستان اخذ شده است، میانگین سنی مبتلایان ۴۳ سال بوده و ۵۷ نفر از افراد شاغل در ادارات و شرکت های فعال در مهران به این بیماری مبتلا شده اند و ۵۶ نفر از افراد مبتلا نیز دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

 

وی با بیان اینکه تعداد۱۵۱ نفر از مبتلایان نیز تا کنون بهبود یافته اند، افزود: در مجموع ۸ نفر در شهرستان مهران بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند، شهرستان مهران دارای ۱۳ روستا است که از این تعداد ۶ روستا بدون مبتلا در وضعیت سفید قرار دارند.

 

قاسمی خاطرنشان کرد: در خصوص ارائه تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا ۳۳ واحد در شهرستان مهران به منظور استفاده از این تسهیلات شناسایی شدند که در نهایت تنها ۱۱ واحد برای دریافت تسهبلات ثبت نام کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: تردد کامیون کرونا مهران اربعین حسینی مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ مردم روستای رباط قره بیل درشهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار صداوسیما به مشکل رفت و آمد دراین روستا اشاره کردند و عنوان کردند پل زیرگذری که برای رفت و آمد به داخل روستا احداث شده استاندارد نیست و موجب مشکلات زیادی از جمله بی رونق شدن کسب کار شده است.

{$sepehr_media_11040962_600_350 }

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران