Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:36:24 GMT

۳۶ هزار تن گندم در گتوند برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۸۱۰۶

۳۶ هزار تن گندم در گتوند برداشت شد

حسین سلاسل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت گندم از سطح ۱۸ هزار هکتار از مزارع شهرستان گتوند از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شد و تا اواخر خرداد ماه به پایان رسید.

وی اظهارداشت: بدلیل کاشت محصولات کلم، یونجه و کمبود بارندگی در دی و بهمن‌ماه میزان برداشت گندم در شهرستان گتوند نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی فرماندار گتوند گفت: ۱۰ هزار هکتار گندم آبی و هشت هزار هکتار گندم دیم در بخش‌های مرکزی و عقیلی شهرستان گتوند کشت شده بود.

وی با بیان اینکه سه مرکز گتوند، بخش عقیلی و جنت مکان گندم کشاورزان را خریداری کردند، گفت: گندم خریداری شده از کشاورزان به کارخانه آرد مسجدسلیمان، کارخانه آرد جوانه و سیلو مکانیزه شوشتر، تهران و کرج ارسال شد.

سلاسل افزود: قیمت پایه خرید هر کیلوگرم گندم معمولی در شهرستان گتوند ۲۵ هزار ریال بوده است.

به گزارش ایرنا گندم، جو، ذرت، خیار، یونجه، هندوانه، هویج، گوجه، سیب زمینی، پیاز، ماش و لوبیا از مهمترین محصولات کشاورزی گتوند می‌باشند.

امسال به علت نبود بازار خرید، وجود دلالان و افزایش هزینه‌های کشت، داشت و برداشت محصول گوجه فرنگی، موجب بر زمین ماندن چندین تن گوجه فرنگی و وارد آمدن خسارت زیادی به کشاورزان بخش مرکزی و عقیلی گتوند شده است.

شهرستان گتوند از قطب‌های کشاورزی در شمال استان خوزستان واقع شده و شغل اصلی مردم این شهرستان کشاورزی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم گتوند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم گتوند وزارت جهاد کشاورزی گندم گتوند شهرستان گتوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد