Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ رای الیوم نوشت: سوال عجیبی که این روز‌ها مجامع امنیتی و نظامی مطرح می‌کنند، مربوط به گزارش‌های اطلاعاتی در خصوص متهم کردن روسیه به پرداخت هزینه‌های طالبان برای کشتن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان است.

 در ادامه این مطلب آمده است: رئیس جمهور آمریکا که این گزارش‌ها را دریافت کرد و دفتر او در کاخ سفید نخستین جایی بود که گزارش‌های مذکور را ترویج نمود، مضمون گزارش‌ها را تایید کرد، اما ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده آمریکایی با تردید در این گزارش ها، تصریح کرد که بعید است اموالی برای کشتار سربازان آمریکایی پرداخت شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طی جنگ اول افغانستان، جنبش طالبان با نیرو‌های شوروی با قدرت جنگید و موجب شکست این نیرو‌ها و در نهایت عقب نشینی آن‌ها شد. اما دشمن واقعی طالبان در زمان حاضر، نیرو‌های آمریکایی هستند که افغانستان را اشغال کرده و جانشین نیرو‌های شوری شده اند.

به دیگر معنا، جنبش طالبان برای کشتار سربازان آمریکایی که از ۲۰ سال پیش تاکنون افغانستان را در اشغال خود در آورده اند، به تحریک یا پاداش نقدی از سوی دشمن روسی نیاز ندارند. همانطور که طالبان توانسته اند نزدیک به دو تریلیون دلار هزینه را متوجه خزانه آمریکا کنند. علاوه بر اینکه طرح آمریکا در مورد ایجاد یک دولت مرکزی وابسته به خود در افغانستان را با شکست مواجه نمودند.

ایالات متحده در یک تنگنای واقعی در افغانستان به سر می‌برد، نیرو‌های آن نمی‌توانند در این کشور بمانند و در عین حال استقرار و امنیت را برای افغان‌ها محقق کنند، همانطور که همزمان نمی‌تواند پس از شکست دوره‌های متعدد مذاکره با نمایندگان طالبان در دوحه و غیر آن، ۸۵۰۰ سرباز خود را از افغانستان خارج کرده و از حجم خسارتهایش بکاهد.

ترامپ در زمان حاضر در حال بررسی تعهد خود در مورد خارج کردن تمام نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، پیش از پایان امسال است، اما این اقدام او قطعا باعث بازگشت طالبان به حکومت و برپایی دوباره گروه‌های افراطی نظیر داعش و القاعده می‌شود، دو جنبشی که اخیرا در خاک افغانستان قدرت گرفته اند و امریکا، ایران را یکی از منابع اصلی تامین سلاح طالبان می‌داند.

نگرانی آمریکا تنها از بابت نفوذ روسیه در افغانستان نیست، بلکه نفوذ روز افزون ایران نیز با وجود اختلافات مذهبی، یکی دیگر از نگرانی‌های آمریکاست، چرا که تهران، در ماه‌ها و سال‌های اخیر، شاهد رفت و آمد مسئولان جنبش طالبان بوده است.

افغانستان مانند عراق و سوریه یکی از عناوین برجسته برای شکست سیاست آمریکا در منطقه خاورمیانه است و علت این مساله، نیرو‌های قدرتمندی هستند که در طالبان حضور دارند، کسانی که برای ازادسازی کشورشان به گزینه نظامی روی آوردند و زمانی که سر سفره مذاکره با آمریکا نشستند، از موضع قدرت وارد شدند و حتی یک میلیمتر از خواسته‌های خود در مورد خروج کامل نیرو‌های آمریکایی و واگذاری قدرت به خود، عقب نشینی نکردند. منبع: انتخاب لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 افغانستان روابط ایران و افغانستان نیرو های آمریکایی گزارش ها نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی

وزیر دفاع آمریکا نسبت به افزایش همکاری استراتژیک کره‌شمالی با روسیه هشدار داده و گفت این اتحاد رو به رشد، اعتماد و اطمینان کیم جونگ اون، رهبر پیونگ‌یانگ را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اظهارات خود را در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در روز سه‌شنبه بیان کرد. روابط بین مسکو و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) از زمانی که کیم در سپتامبر گذشته برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» به روسیه سفر کرد، عمیق‌تر شده است و این مساله خوشایند غرب نیست.

روسای دفاع روسیه و کره‌شمالی هم ژوئیه گذشته در پیونگ‌یانگ دیدار کردند.

آستین به قانونگذاران گفت: «کره‌شمالی، دوباره، به دلیل ارتباط با پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است.» او همچنین به گسترش همکاری بین روسیه، کره‌شمالی، ایران و جمهوری خلق چین اشاره کرد.

آستین گفت: «این بسیار نگران‌کننده است؛ چیزی که ما باید آن را تماشا کنیم، چیزی که برای اطمینان از اینکه توانایی و ظرفیت همکاری با متحدان خود برای ادامه بازدارندگی و ادامه ترویج صلح و ثبات را در هر یک از مناطق داریم، باید داشته باشیم.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «رابطه رو به رشد بین جمهوری خلق چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران نگران‌کننده است و این چیزی است که ما از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم.»

آستین همچنین مدعی شد که روسیه برای جبران گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات اضافی، به کره‌شمالی برای پر کردن ذخایر خود در درگیری اوکراین مراجعه کرده است.

این در حالیست که مقامات کره‌شمالی و روسیه اتهامات مربوط به انتقال تسلیحات از پیونگ‌یانگ را رد کرده‌اند. آنها همچنین ایالات متحده و متحدانش در شمال شرق آسیا را به تشدید تنش در منطقه با آماده شدن برای جنگ با کره‌شمالی متهم کرده‌اند.

به گزارش راشا تودی، کره‌شمالی از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده و احتمال اتحاد مجدد با کره‌جنوبی را رد کرده است. وزارت خارجه کره‌شمالی می‌گوید افزایش همکاری با روسیه به دفاع از «منافع اصلی» دو کشور و ایجاد «نظم بین‌المللی چند قطبی» کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی