Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:23:54 GMT

نشست اینستاگرامی «سیمرغ پارسی» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۹۶۱۷

نشست اینستاگرامی «سیمرغ پارسی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه نشست‌های مجازی با موضوع مجموعه گفتارهایی در زبان و ادبیات فارسی، گفت‌وگوی «سیمرغ پارسی» از سوی بنیاد سعدی و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن با موضوع «مسائل و چشم‌انداز آموزش زبان فارسی در ژاپن» برگزار می‌شود.

 میهمانان این برنامه بهنام جاهد زاده، استاد رسمی مطالعات ایرانشناسی دانشگاه اوساکای ژاپن و حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن و نماینده بنیاد سعدی خواهند بود که با مدیریت گفت‌وگو توسط الهام حدادی، کارشناس معاونت امور بین‌الملل بنیاد سعدی به اجرا در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این برنامه روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۹۹ (۱۵ جولای ۲۰۲۰) از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت توکیو (۱۱ صبح به وقت تهران) در فضای اجتماعی اینستاگرام بنیاد سعدی به صورت زنده برگزار می شود و علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به آدرس @saadifoundation  در این گفت‌وگو مشارکت کنند.

گفتنی است؛ از آثار تالیفی و پژوهشی بهنام جاهد زاده می توان به ترجمه دو مجموعه شعر معاصر ژاپن به فارسی، تالیف مشترک کتاب آموزش زبان فارسی برای ژاپنی زبانان و گردآوری مجموعه انشاهای فارسی آموزان دانشگاه اوساکا با عنوان «من زبان فارسی را دوست دارم» اشاره کرد. او دارای بالاترین مدرک توانایی زبان ژاپنی و مسلط به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی و آشنا به زبان‌های عربی و فرانسه است. 

کد خبر 4971645 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی ژاپن زبان فارسی بنیاد سعدی آموزش زبان فارسی ترجمه بازار نشر گردشگری کتاب و کتابخوانی ادبیات کودک و نوجوان رایزنی فرهنگی ویروس کرونا ادبیات جهان تازه های نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی شهر کتاب معرفی کتاب کتاب ادبیات داستانی بنیاد سعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پژمان» در راه شبکه آی‌فیلم فارسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مجموعه به کارگردانی سروش صحت (محصول سال ۱۳۹۱) ساعت ۲۱ پخش و روز بعد ساعات ۵ بامداد و ۱۳  بازپخش می شود.

در خلاصه مجموعه «پژمان» آمده است: در این مجموعه پژمان جمشیدی، از بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال ایران، در نقش خود به عنوان ستاره سابق پرسپولیس ایفای نقش می‌کند.

او نقش فوتبالیستی را دارد که برای چهارمین فصل متوالی و با وجود تلاش فراوان، موفق به پیدا کردن تیمی برای خود نمی‌شود، ولی با این وجود همچنان در حال و هوای شهرت و محبوبیتش به سر می‌برد. او به همراه مدیر برنامه‌اش (سام درخشانی) به دنبال تیم می‌گردد و در این مسیر اتفاقات جالبی برای او و مدیر برنامه‌اش رخ می‌دهد.

پژمان جمشیدی، سام درخشانى، بهاره رهنما، شقایق دهقان، هوشنگ حریرچیان و بیژن بنفشه خواه از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • شاعران ۵ کشور برای عملیات وعده صادق شعر سرودند
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • «پژمان» در راه شبکه آی‌فیلم فارسی
  • تاجیکستان به‌همراه ایران دو پارسی‌زبانِ حاضر در نیمه‌نهایی / کامبک ازبکستان و صعود تایلند
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • برگزاری نشست «گر تو سعدی شوی» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه