Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان معتقد است که با بهره‌گیری از پسآب فاضلاب تهران و سمنان و استفاده از آن در بخش صنعت می‌توان تا حدی مشکل کم‌آبی در بخشی از واحدهای صنعتی این استان را مرتفع کرد.

علیرضا آشناگر در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه در استان بالغ بر ۳۲۰ لیتر کسری آب در بخش صنعت وجود دارد، اظهار کرد: راهکارهای مناسبی در این خصوص اندیشیده شده که استفاده از پسآب شهر سمنان، یکی از راه حل‌های مناسب به منظور رفع مشکلات و دغدغه ها در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد اجرایی ادامه داد: ارائه راهکار به منظور تامین کسری آب در بخش صنعت استان به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی در این حوزه، در دستور کار است.

وی افزود: شهرداری سمنان با سرمایه‌گذار در این حوزه تفاهم خوبی داشته که چیزی در حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه خروجی این طرح است که می توان از این مهم برای تامین کسری آب بخش در صنعت استفاده کرد.

آشناگر ادامه داد: ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از این خروجی به منظور نگهداری فضای سبز شهرداری سمنان مورد استفاده قرار گرفته و خرید ۲۰۰ لیتر بر ثانیه باقیمانده از خروجی این طرح، علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای مباحث پیرامون مدیریت شهری شهرداری، می تواند برای حل مشکلات صنعت نیز مطلوب باشد و بخش عمده ای از کسری را تامین کند.

وی با بیان اینکه استفاده از پسآب فاضلاب تهران نیز به منظور تامین کسری آب در بخش صنعت استان، از دیگر راهکارهای قابل تامل و مورد توجه است، خاطر نشان کرد:علاوه بر شناسایی چاه‌های فعال و قابل واگذاری به بخش صنعت و تعامل با صاحبان آنها، تامین آب از منابع خارج از استان نیز از دیگر مباحث مورد توجه ما است که به صورت ویژه در دستور کار قرار داشته و مباحث و روند پیرامون آن مطلوب بوده و پیشرفت خوبی دارد، اما نیاز است تا ‌نمایندگان به این مهم به عنوان پروژه مشترک استانی عنایت داشته و در راستای توسعه کل استان پیگیری در این بخش را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند تا انشالله روزی شاهد آن باشیم که کمبود آب شرب و صنعت استان، برطرف شود.

استاندار سمنان در ادامه یاد آور شد: همچنین از سد نمرود نیز تخصیصی برای این مهم در نظر گرفته شده که در آینده و با بهره‌برداری از این سد، می توان از این سهمیه نیز برای تامین کسری آب بخش صنعت استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:در خصوص شهرستان های شاهرود و دامغان نیز این مشکلات در بخش کسری آب صنعت وجود دارد که نیاز به مساعدت دارد و ما امروز به طور ویژه در جنوب دامغان نیاز داریم تا برای ایجاد ارزش افزوده، معادن را از خام فروشی دور کرده و به سمت فرآوری سوق دهیم.

وی ادامه داد: فرآوری مواد معدنی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری برای اقتصاد استان، نیاز به منابع آبی محدود تری دارد که می تواند مشکلات در حوزه کسری آب بخش صنعت استان را کمتر کند اما نیاز است تا وزارت نیرو در این خصوص همراهی داشته و با گشاده دستی در خصوص تخصیص آب، همراهی بیشتری نماید.

استاندار سمنان در پایان با بیان اینکه پیشنهاد شد تا از ابطال کارت‌های بازرگانی واحدهای صادرکننده استان به دلیل عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات با تدوین دستورالعملی مشخص و با ارایه مهلت زمانی جلوگیری به عمل آید، اظهار کرد: مسائل واحدهای صادرکننده و مباحث پیرامون ارز حاصل از صادرات آنها طی جلسه ای جداگانه و در کارگروه اقدام بررسی و راهکار و راه حل مناسب تهیه می‌شود تا در قالب بسته‌ پیشنهادی به محضر ریاست جمهوری نیز انعکاس پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پساب سمنان استاندار سمنان کم آبی علیرضا آشناگر شهرداری سمنان تامین کسری آب بخش صنعت صنعت استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

رویداد فن‌آب با هدف حمایت از ایده‌های برتر بهینه‌سازی مصرف آب در صنعت نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، سیدمهدی حجازی اظهار کرد: حامی اصلی رویداد فن‌آب (فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی) شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان است و این رویداد با مشارکت دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با اهمیت بهینه‌سازی آب در صنعت نساجی افزود: صنعت نساجی به‌خصوص در بخش چاپ، رنگرزی و تکمیل یک صنعت آب‌بر است و در استان اصفهان هم که قطب صنعت نساجی به‌شمار می‌رود، تعداد قابل توجهی از این واحدها وجود دارند. ازطرفی در دنیا شاهد رشد فناوری‌های مرتبط با مصرف بهینه آب و بازچرخانی آب در صنعت نساجی هستیم که مبحث بسیار مهمی است.

دانشیار دانشکده مهندسی نساجی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان نیز درحال پیشرفت به سمت دانشگاه نسل چهار است به همین علت به فکر حل معضلات پیرامونی خود بوده و در برابر جامعه و اطراف خود مسئولیت دارد، از این‌رو حل مسئله آب در صنعت نساجی، بازچرخانی آن و کمینه کردن مصرف یک بخش اساسی است.

حجازی با بیان اینکه روش‌های سنتی مصرف آب با مصرف بیش از ده‌ها کیلوگرم آب در صنعت نساجی باید به روش‌های نوین تغییر کند، اضافه کرد: هدف این رویداد شناسایی ایده‌های دانشجویی، استارت‌آپی و واحدهای صنعتی دانش‌بنیان است که در این راستا قصد توسعه سبد محصول دارند. در طی این رویداد از صنعتگرانی که در حوزه چاپ، رنگریزی و تکمیل فعالیت می‌کنند نیز دعوت شده تا یک فن‌بازار شکل بگیرد.

وی در رابطه با طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه رویداد بیان کرد: تاکنون ۲۸ طرح به دبیرخانه رویداد ارسال شده است که ۱۱ طرح در مرحله اول داوری و به مرحله نهایی رویداد راه یافتند. امیدواریم در انتهای رویداد ارتباط بین طرح‌ها و صنعت برقرار شود.

حجازی برقراری ارتباط بین شرکت‌کنندگان و صنعتگران بزرگ در طی این رویداد را مهم‌تر از کسب جایزه دانست و خاطرنشان کرد: روز پنجم اردیبهشت داوری نهایی انجام می‌شود. هر تیم حدود ۱۰ دقیقه ایده خود را مطرح می‌کند، تیم داوری و افرادی که از صنعت در برنامه حضور دارند این ایده را با چالش‌هایی مواجه می‌کنند و به ۳ تیم برگزیده جوایزی تعلق می‌گیرد.

کد خبر 747357

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی