Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با ادامه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۸۷ تا زمان بررسی و لازم‌الاجرا شدن قانون جدید موافقت کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با لایحه مالیات بر ارزش افزوده اعاده از شورای نگهبان در خصوص اصلاح تبصره ذیل ماده ۵۷ مبنی بر تداوم اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۸۷ تا لازم‌الاجرا شدن قانون جدید با ۱۹۴ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تبصره ذیل ماده ۵۷ لایحه مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شده: تا تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷ بهمن ماه ۱۳۸۷ با اصلاحات و الحاقات قبلی لازم‌الاجرا است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح لایحه مذکور گفت: به مدت ۳ سال در دوره دهم مجلس کمیسیون اقتصادی بر روی موضوع مالیات‌ها کار کرده و در نهایت قانون مالیات بر ارزش افزوده را در صحن به تصویب رساندیم. این لایحه به شورای نگهبان ارسال شده است لذا بر اساس ایراد شورای نگهبان تا زمان بررسی این لایحه لازم است که قانون قبلی به جهت عدم بروز مشکل در بودجه اجرا شود. این لایحه دو هفته قبل نیز در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و در جلسه هفته گذشته جمع‌بندی شد. ما در پایان سال ۱۳۹۹ اعلام خواهیم کرد که از ابتدای سال ۱۴۰۰ قانون جدید اجرا می‌شود.

کد خبر 433242

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مالیات بر ارزش افزوده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم مالیات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب لازم الاجرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!

به گزارش "ورزش سه"، انتقال کیلیان امباپه به رئال را باید قطعی دانست و تصویب قانونی در شورای شهر مادرید به نفع سرمایه‌گذاران خارجی، به قانون امباپه معروف شده است. زمانی چنین قانونی هنگام انتقال دیوید بکام به رئال تصویب شد که به قانون بکام شهرت یافته بود و حالا به قانون امباپه تغییر پیدا کرده است.  باید دلیلی برای این نام وجود داشته باشد و تصادفی نیست. 

کاهش مالیات در منطقه مادرید برای خارجی‌های جدید با قدرت خرید بالا برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی به کیلیان امباپه اجازه می‌دهد تا پول زیادی پس‌انداز کند. اگر قرارداد کیلیان با رئال مادرید نهایی شود، مهاجم فرانسوی یکی از ذینفعان بزرگ خواهد بود.

شورای شهر مادرید به ریاست ایزابل دیاز آیوسو، از حزب مردمی، در حال آماده سازی اصلاحیه ای در قوانین مالیاتی خود است که برای خارجی های جدیدی که اقامت خود را در مادرید فعال می کنند اعمال می شود.

این قانونی برای جذب سرمایه خارجی است و انتظار می رود در سال اول حدود 30000 نفر را تحت تاثیر قرار دهد. امباپه می‌تواند از این قانون بهره‌مند شود و این قانون برای تمام سال 2024 عطف به ماسبق است.

اساساً آنچه این قانون وضع می کند این است که خارجی هایی که در دارایی های مالی سرمایه گذاری می کنند، می توانند 20 درصد از این مبالغ را از مالیات بر درآمد خود کسر کنند. این محدود به بخش مالیات بر درآمد منطقه ای است و سرمایه گذاری در املاک مستثنی است. همچنین تعهد 6 سال اقامت در پایتخت اسپانیا نیز وجود دارد.

با در نظر گرفتن اینکه امباپه در بالاترین گروه درآمدی (سه میلیون یورو ناخالص درآمد در سال به بالا) خواهد بود، ممکن است به این معنی باشد که فوتبالیست فرانسوی فقط مالیات ایالتی 24.5 درصد را بپردازد و بیشتر درآمد خود را پس انداز خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت