Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@02:51:44 GMT

برداشت ۳۶ هزار تن گندم در گتوند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۰۲۵۸

برداشت ۳۶ هزار تن گندم در گتوند

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین سلاسل معاون برنامه‌ریزی فرماندار گتوند گفت: امسال ۳۶ هزار تن گندم از سطح ۱۸ هزار هکتار  مزارع شهرستان برداشت شد و قیمت پایه خرید  این محصول در گتوند هر کیلوگرم  ۲۵ هزار ریال بوده است.

او با اشاره به اینکه ۱۰ هزار هکتار گندم  به صورت آبی و ۸ هزار هکتار با روش دیم در بخش‌های مرکزی و عقیلی شهرستان گتوند کشت شده بود، افزود: به دلیل کاشت محصولات کلم، یونجه و کمبود بارندگی در دی و بهمن‌ماه  میزان برداشت گندم نسبت به پارسال کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلاسل بیان داشت: ۳ مرکز گتوند، بخش عقیلی و جنت مکان، گندم کشاورزان را خریداری کردند که به کارخانه آرد جوانه، مسجدسلیمان، سیلو مکانیزه شوشتر، تهران و کرج ارسال شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 

قهرمان رمزدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند گفت: اعضا درخصوص موضوع مدیریت پسماندهای کشاورزی و کاه و کلش و نحوه مقابله با  معضل سوزاندن آنها از طریق آموزش کشاورزان و اطلاع رسانی با بهره گیری از پتانسیل مراکز ترویج کشاورزی و خانه های بهداشت روستایی و دهیاریها به تبادل نظر پرداختند.

او می‌گوید: سوزاندن بقای کشاورزی در اطراف شهرها در فصل برداشت محصول باعث آلودگی شدید هوا می شود که در سالیان گذشته مشکلات زیادی را برای سلامت اهالی و شهروندان بوجود آورده است.

رمزدان گفت: مقرر شد که آموزش کشاورزان و اطلاع رسانی آنان به بهره گیری از پتانسیل دهیاری ها و همکاری مراکز ترویج کشاورزی و خانه های بهداشت روستایی مد نظر قرار گیرد.

به گفته او جهاد کشاورزی شهرستان جهت ذخیره کاه و کلش انباری را  در اختیار تعاونی دهیاران قرار دهد و نیز  ادارات حفاظت محیط زیست، جهادکشاورزی، منابع طبیعی ، مدیریت بهداشت و درمان و نیروی انتظامی ضمن هماهنگی لازم  و تشکیل تیم گشت و کنترل، در طول فصل برداشت جهت برخورد با  تخلفات احتمالی اقدامات لازم را بعمل آورند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی