Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:08:25 GMT

۱۶ نفر امسال در سیستان و بلوچستان غرق شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۰۵۸۴

۱۶ نفر امسال در سیستان و بلوچستان غرق شدند

رسول راشکی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۱۲ مورد حادثه غرق شدگی با ۲۱ نفر آسیب دیده در این مدت به نیروهای جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اطلاع رسانی شد.

وی ادامه داد: از مجموع افراد دچار حادثه غرق شدگی در سیستان و بلوچستان ۱۶ نفر جان خودشان را قبل از رسیدن نیروهای امداد و نجات هلال احمر از دست دادند و بقیه با اقدام به موقع این جمعیت نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در این حوادث ۱۵۷ نجاتگر در قالب ۳۳ تیم عملیاتی بهمراه ۱۰ آمبولانس، پنج خودروی نجات و هفت خودروی کمکدار مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: این حوادث غرق شدگی سیستان و بلوچستان مربوط به شهرستان‌های چابهار، زابل، هیرمند، زهک و نیکشهر بوده که در آخرین حادثه چهار کودک نیکشهری براثر بی احتیاطی والدین در رودخانه محلی غرق شدند.

راشکی افزود: مهمترین علت غرق شدگی در دریا، رودخانه‌ها و محیط‌های آبی بی‌توجهی و دانش ناکافی نسبت به خطرات محیط‌های آبی بوده است.

وی بیان کرد: شنا در رودخانه‌های منطقه سیستان به دلیل وجود چاه‌های حفر شده در گذشته خطرناک است اما با وجود هشدارهای داده شده افراد بدون توجه به این هشدارها وارد رودخانه‌ها شده و جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی‌های چندین ساله مردم سیستان را مجبور به حفر چاه در بستر رودخانه‌ها کرده بود که هم‌اینک با جاری شدن آب در رودخانه‌ها این چاه‌ها نیز پر آب شده و افرادی که برای فرار از گرما تنی به آب می‌زنند گرفتار چاه‌های عمیق چند متری شده و در نتیجه جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: برخی افراد نیز بدون آشنایی به فن شنا وارد رودخانه‌ها می‌شوند که پس از گرفتار شدن در گل و لای کف رودخانه درخواست کمک می‌کنند که بعضا بقیه افراد همراه یا اعضای خانواده بدون آشنایی به فنون شنا و غریق نجات برای نجات وی به داخل آب می‌پرند که خود نیز گرفتار می‌شوند.

راشکی از شهروندان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری، حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی با شماره ندای امداد ۱۱۲ جمعیت  هلال احمر تماس گیرند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان حوادث غیرطبیعی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان حوادث غیرطبیعی سازمان امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان حوادث غیرطبیعی سازمان امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان رودخانه ها هلال احمر غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ کودک ۶ ساله فیازمانی در پی سقوط به رودخانه

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند از پیدا شدن کودک ۶ ساله فیازمانی که در داخل رودخانه فیازمان سقوط کرده بود، خبر داد.

عباس ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت ۱۵:۴۵ امروز -سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت- گزارشی مبنی بر گم شدن یک پسر بچه ۶ ساله در نهاوند روستای فیازمان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر همدان اعلام شد.

وی افزود: در پی این گزارش نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای قلعه‌قباد، تیم واکنش سریع شهرستان نهاوند و تیم آنست به محل حادثه اعزام شدند.

ترکاشوند تصریح کرد: این کودک ۶ ساله(محمد گنجی) از اهالی روستای فیازمان در هنگام بازی کنار رودخانه فیازمان، به داخل رودخانه سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: پس از بیش از ۶ ساعت جستجو برای یافتن کودک ۶ ساله فیازمانی در امتداد رودخانه خروشان گاماسیاب، تیم‌های هلال‌احمر و امداد و نجات کودک را در ۵۰۰ متر پایین از محل آب افتادگی در حالی‌که به شاخه‌ها و زباله‌های داخل رودخانه گیر کرده بود، پیدا کردند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر نهاوند اضافه کرد: این کودک در حالی‌که تنفس داشت به بیمارستان منتقل شد اما متأسفانه در بیمارستان فوت کرد.

انتهای پیام 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بازداشت مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان مرگ کودک ۳ ساله بر اثر حمله سگ‌ های ولگرد گفت‌وگو با عامل مرگ کودک ۴ ساله براثر خوراندن مشروبات الکلی

دیگر خبرها

  • مرگ کودک ۶ ساله فیازمانی در پی سقوط به رودخانه
  • غرق شدن جوان ۲۸ ساله در رودخانه شهرستان زهک
  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان