Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش در مراسم تجلیل از خلبانان و نیرو‌های ستادی (جشنواره مالک اشتر) که صبح امروز در ستاد فرماندهی یگان هوایی نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: عملیات «مرصاد» یک عملیات منحصر به فرد در تاریخ دفاع مقدس بود که آقای پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان که امروز میهمان ویژه ما هستند نیز در آن حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: رژه روز ۱۹ تیر ۱۳۵۸ بالگرد‌های هوانیروز در قم، اولین رژه نیرو‌های مسلح در محضر حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود که توسط بالگرد‌های مسلح جنگی انجام شد و بیانگر اعتماد قلبی حضرت امام (ره) به ارتش و هوانیروز بود.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: آنقدر رژه بالگرد‌های مسلح در آن مراسم زیبا و تأثیرگذار بود که امام خمینی (ره) فرمودند: هوانیروز امروز بازوی قدرتمند کشور است.

امیر قربانی افزود: مستشاران آمریکایی وقتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ایران رفتند، فکر کردند که هوانیروز به سرعت زمین‌گیر می‌شود، اما همه دیدند که هوانیروز در جریان غائله‌های گنبد و پاوه و خوزستان چه رشادت‌هایی را از خود نشان داد. اگر پرواز شبانه شهید کشوری در ارتفاعات سر به فلک‌کشیده غرب انجام نمی‌شد، مشخص نبود پاوه چه سرنوشتی پیدا می‌کرد.

وی یادآور شد: ۱۵ هزار ساعت پرواز عملیاتی بالگرد‌های هوانیروز در دوران دفاع مقدس، نقش بسزایی در پیروزی ما در دفاع مقدس داشت در صورتی که هر ساعت پرواز، ۱۰۰ ساعت کار فنی را نیاز دارد و این نشان می‌دهد که پیشکسوتان ما در آن دوران چه زحماتی را متقبل شدند.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: هیچ‌کس تاکنون به اندازه منافقین به کشورمان خیانت نکرده است و هوانیروز در عملیات مرصاد، کمر منافقین را شکست.

امیر قربانی در ادامه گفت: امروز هوانیروز در بحث دفاعی و امنیتی و موشک‌های «فایر اند فورگت» (شلیک کن و فراموش کن) و نقطه‌زن و موشک‌های با برد هشت و نیم کیلومتر دستاورد‌های بسیار خوبی داشته است و ان‌شاءالله به‌زودی به موشک‌هایی با برد ۲۰ کیلومتر و ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اخیراً هوانیروز بزرگترین رزمایش شبانه را در تاریکی مطلق به مدت شش ساعت انجام داد و توانست تمامی طرح‌های عملیاتی را از جمله هلی‌برن، رزم شبانه و تخلیه مجروح را به نحو مطلوب انجام دهد.

فرمانده هوانیروز ارتش افزود: امروز ما در هوانیروز ۴۳۵ نوع قطعه در تعداد ۶۰۰ هزار تیراژ ساخته‌ایم تا در حوزه خودکفایی به بالاترین سطح قرار گیرد.

امیر قربانی گفت: هوانیروز امروز در چهار نقطه کشور از برادران عزیزمان در قرارگاه‌های ارتش، سپاه و هنگ مرزی در مرز‌های کشور پشتیبانی می‌کند.

وی همچنین با اشاره به خدمات‌رسانی هوانیروز در هنگام بروز حوادث عنوان کرد: بالگرد‌های هوانیروز تنها در طول یک‌شبانه روز در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، ۵۰۰ سورتی پرواز انجام دادند. هوانیروز در جریان آتش‌سوزی‌های زاگرس نیز ۲ هزار نفر نیرو را جابجا کرد.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: هوانیروز امروز به ۱۸ استان کشور خدمات اورژانس هوایی ارائه می‌دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ارتش موشک امنیت نیروهای مسلح سپاه هوانیروز فرمانده هوانیروز ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم کامل از حمله بزرگ با موشک خوشه‌ای به مواضع ارتش روس

طبق گفته اوکراینی‌ها محل تجمع نیروهای روسی به وسیله موشک‌های دارای کلاهک خوشه‌ای ATACMS مورد اصابت قرار گرفته، باتوجه به ویدئو حداقل سه موشک در حمله استفاده شده است.اگر به لحظات اول ویدئو توجه کنید در ثانیه دوم پیش از رسیدن موج بمب‌های خوشه‌ای یک برخورد بزرگ دیده می‌شود که در واقع حاصل اصابت کلاهک ‌خوشه‌ای خالی شده موشک ATACMS در فاز آخر است./Viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • هشدار امیر دریادار سیاری درباره تلاش «دشمنان» برای «کنترل اذهان جوانان ایران»
  • فیلم کامل از حمله بزرگ با موشک خوشه‌ای به مواضع ارتش روس
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • ببینید | لحظه اصابت 3 موشک خوشه‌ای اوکراینی به ارتش روسیه
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند