Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش امیرمکری مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ، با اشاره به از سرگیری پرواز‌ها در کشور از اردیبهشت ماه گفت: در خرداد نسبت به اردیبهشت ماه شاهد افزایش شاخص‌های فرودگاهی در سه حوزه نشست و برخاست (۵۵ درصد)، اعزام و پذیرش مسافر (۵۸ درصد) و ارسال و پذیرش بار (۶۶ درصد) هستیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی همچنین از جا به جایی بیش از دو میلیون مسافر در فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران طی خرداد و رشد شاخص‌های فرودگاهی نسبت به اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: در پرواز‌های بین المللی شاهد رشد ۲۴ درصدی نشست و برخاست و افزایش ۵۱ درصدی اعزام و پذیرش مسافر بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




امیرمکری با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بر کاهش شاخص‌های فرودگاهی از جمله جا به جایی مسافر و بار نسبت به سال گذشته تاثیر بسیار زیادی داشته است، گفت: در این ایام کاهش ۴۷ درصدی جا به جایی مسافر، کاهش ۳۱ درصدی در نشست و برخاست و کاهش ۵۳ درصدی ارسال و پذیرش بار را در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت طی خرداد امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری اظهار کرد: در فرودگاه‎های تحت مالکیت این شرکت در خرداد ماه امسال، با ۲۱ هزار و ۶۹۵ فروند نشست و برخاست بیش از دو میلیون مسافر، به همراه بیش از ۱۷ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه جا شده اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در پایان بیان کرد: در خرداد ماه امسال حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پرواز‌ها به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، امام خمینی (ره) و خلیج فارس (عسلویه) انجام پذیرفته است.         منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فرودگاه مسافرت پارسی خبر شرکت فرودگاه ها و ناوبری نشست و برخاست جا به جایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟

ایتنا - فرودگاه هارتسفیلد-جکسون در آتلانتای آمریکا با تردد حدود ۵.۲ میلیون نفر مسافر در سال ۲۰۲۴ به عنوان پرترددترین فرودگاه جهان شناخته شد.
موسسه OAG Aviation، در آخرین گزارش عملیات ترافیک هوایی خود که فاصله زمانی ۱ تا ۳۰ آوریل را پوشش می‌دهد، اعلام کرد که فرودگاه هارتسفیلد-جکسون در آتلانتای آمریکا با تردد حدود ۵.۲ میلیون نفر مسافر در سال ۲۰۲۴ به عنوان پرترددترین فرودگاه جهان شناخته شد.

فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) با خدمت‌رسانی به ۴.۸ میلیون مسافر در آوریل سال ۲۰۲۴ رتبه دوم شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان را از نظر تعداد مسافران بین‌المللی کسب کرد.

فرودگاه بین‌المللی توکیو در ژاپن با ۴.۵ میلیون نفر مسافر و فرودگاه هیترو لندن با ۴.۲ میلیون نفر مسافر در رتبه‌های سوم و چهارم این فهرست جای گرفته‌اند.

 
فرودگاه دالاس-فورت ورث در آمریکا با ۴.۱ میلیون نفر مسافر، فرودگاه بین‌المللی استانبول ترکیه با ۴ میلیون نفر مسافر، فرودگاه بین‌المللی بایون گوانگ‌ژو در چین با ۴ میلیون نفر مسافر و فرودگاه دنور آمریکا با ۳.۹ میلیون نفر مسافر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فرودگاه بین‌المللی شیکاگوی آمریکا با ۳.۸ میلیون مسافر جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است و جایگاه دهم با ۳.۷ میلیون مسافر به فرودگاه بین‌المللی پودنگ شانگهای چین تعلق گرفته است. 

 

دیگر خبرها

  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی