Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:26:37 GMT

تصفیه خون بیماران بدحال کرونایی در همدان

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۱۵۳۰

تصفیه خون بیماران بدحال کرونایی در همدان

ایسنا/همدان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با اشاره به انجام روش درمانی تصفیه خون در بیماران بدحال کرونا اعلام کرد: چندین مورد تصفیه خون برای بیماران مبتلا به کروناویروس در استان انجام شده است.

دکتر ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: حدود ۶۰۰ نفر با نتیجه آزمایش کرونا مثبت در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۶ نفر در ICU و مابقی بیماران در بخش عادی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با خبر نصب یک اکسیژن ساز در بیمارستان سینا ادامه داد: یک اکسیژن ساز نیز امروز برای بیمارستان بعثت نصب می شود و دو عدد اکسیژن ساز دیگر نیز قرار است چهارشنبه تحویل بگیریم که پس از نصب آنها مشکل کمبود اکسیژن ساز در استان حل می شود.

جلیلی درباره روش درمانی تصفیه خون برای بیماران بدحال مبتلا به کروناویروس در استان توضیح داد: تصفیه خون فعلاً جزء روش های تحقیقاتی است و جزء پروتکل درمان بیماران نیست اما برای بیمارانی که بدحال بوده اند و شرایط جسمی آنها اجازه داده، برای چندین مورد در استان این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: در این روش فعلاً اثربخشی ۱۰۰ درصد قطعی نشده و یک پروژه تحقیقاتی است، از این افراد تعدادی بهبود پیدا کردند و برای تعدادی دیگر تأثیری نداشته است.

جلیلی با بیان اینکه تاکنون به ۴۸ نفر از مبتلایان به کروناویروس در استان پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی تزریق شده است، مطرح کرد: بیمارانی که پلاسما دریافت کردند وضعیت رو به بهبودی داشته اند و مدت زمان بستری آنها کمتر شده است.

وی در پایان در رابطه با وضعیت کادر درمان اعلام کرد: کادر درمان وضعیت خوبی دارند و ما الان در کادر درمان استان، بیمار مبتلا به کروناویروس بدحال نداریم، علائم خفیف است و معمولاً به صورت سرپایی درمان می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تصفیه خون دانشگاه علوم پزشكي پلاسما کروناویروس اکسیژن ساز تصفیه خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل

رسول سیفی گفت: با راه‌اندازی کامل این طرح در ماه‌های آینده، مشکلات کیفی آب آشامیدنی اردبیل تا حد قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به احداث آبگیر در سد یامچی اردبیل افزود: طرح احداث آبگیرهای سد اردبیل و تاسیسات وابسته از اوایل دهه‌ ۹۰ آغاز شده و تاکنون بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در قالب طرح‌‎های گوناگون زیر مجموعه این طرح هزینه شده است.

به گفته او، اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد گردیده است.

سیفی همچنین افزود: محور اصلی خط دوم انتقال آب، مربوط به احداث برج آبگیر در کنار سد یامچی است که دهانه‌های آبگیر و خطوط آب‌آور این سازه، آب را از عمق مورد نظر در مخزن سد برداشت نموده و از طریق کانال آب‌آور در نهایت به تصفیه‌خانه اردبیل انتقال می‌دهد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: علاوه بر خط جدید، خط قبلی نیز به‌صورت فعال مورد استفاده قرار گرفته و در آینده پس از اصلاح تمام موارد جزئی فنی و مهندسی، انتقال آب فقط از طریق خط جدید انجام خواهد شد.

سیفی از تست اولیه خط دوم انتقال آب از سد یامچی خبر داد و گفت: با هدف ارتقا کیفیت آب آشامیدنی شهر اردبیل، تست اولیه خط دوم انتقال آب از سد یامچی به تصفیه خانه آب شرب شهر اردبیل با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

او افزود: افتتاح خط دوم انتقال آب می‌تواند اجازه انتخاب از با کیفیت‌ترین لایه مخزن را در اختیار ما قرار داده و به تبع آن مواد شیمیایی و ضدمیکروبی کم‌تری نیز در تصفیه خانه آب مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت سلامت آب آشامیدنی مرکز استان را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: در این عملیات، خط دوم انتقال آب از سد یامچی به تصفیه‌خانه اردبیل زیر بار قرار گرفته و ضمن استحصال آب از دهانه‌ سوم آبگیر سد که نزدیک‌ترین دهانه به تراز سطح آب دریاچه در حال حاضر است، آغاز شد.

سیفی اظهار کرد: این فرآیند در فاز نخست موجب جایگزینی بیش از ۳۵ درصد آب استحصالی از پایین‌ترین تراز آبگیری سد با آب ترازهای بالاتر شده و موجب کاهش هزینه‌های تصفیه‌ و بهبود کیفیت آب شهر اردبیل خواهد شد

او ضمن ارایه توضیحاتی پیرامون وضعیت کیفی و زیست‌محیطی سد یامچی اردبیل بیان کرد: لایه‌بندی حرارتی مخزن سد یامچی معمولا با شروع فصل بهار و گرم شدن آب و هوا و جذب انرژی خورشیدی شروع شده و در فصل تابستان شدت بیشتری یافته و هر لایه حرارتی نیز معمولا خصوصیات کیفی متفاوتی از سایر لایه‌ها داشته و این لایه‌بندی به کیفیت آب هر لایه مورد نظر تاثیر مستقیمی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند