Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@07:07:29 GMT

واگذاری 30 قطعه از اراضی پارک فناوری پردیس

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۲۴۱۶

واگذاری 30 قطعه از اراضی پارک فناوری پردیس

سید منصور مطلق مدیر اداره جذب واحد‌های فناور پارک فناوری پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه پذیرش شرکت‌ها در پارک فناوری پردیس از سال 84 شروع شده است، اظهار کرد: در این پارک شرکت‌هایی که در حوزه‌های مختلف فناوری پیشرفته کار تحقیق و توسعه یا کار تولید محصولات با فناوری پیشرفته را انجام می‌دهند، پذیرش و مستقر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سه مدل عضویت در پارک فناوری پردیس داریم، گفت: یک مدل برای شرکت‌های نوپاست که شرکت‌شان تازه به ثبت رسیده و در عرصه فناوری پیشرفته و محصولات های‌تک فعالیت می‌کنند که این شرکت‌ها در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک مستقر می‌شوند. شرکت‌های نوع اول و دوم نیز شرکت‌های رشد یافته و به بلوغ رسیده است که می‌خواهند فضا و دفتری را اجاره کنند. دسته سوم شرکت‌هایی هستند که متمایز از پارک‌های فناوری است؛ پذیرش آنها در بخش اراضی تملیکی است تا فعالیت تحقیقاتی و تولیدی را انجام دهند.

مطلق، کل اراضی کنونی واگذار شده و فعال پارک فناوری پردیس را تا به امروز 100 هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان حدود 38 هکتار واگذار شده و یا در شرف انجام است. این اراضی در 4 فاز واگذاری خواهد که در حال حاضر 20 هکتار پردیس نوآوری واگذار شده است و واگذاری 18 هکتار در فاز دوم در سال‌های گذشته شروع شده است. همچنین حدود 30 هکتار در قالب فاز سوم در حال واگذاری است که در این فاز چیزی حدود 30 قطعه را طی فراخوانی که از 15 تیرماه اعلام شده که می‌خواهیم در قالب این فراخوان به شرکت‌ها واگذار کنیم.

مدیر اداره جذب واحد‌های فناور پارک فناوری پردیس، شرایط واگذاری را به صورت اقساطی مناسب و بلندمدت و بدون هیچ سودهی و با تخفیف تعریف شده عنوان کرد و افزود: عملا این واگذاری‌ها در شرایط حمایتی است که در جهت حمایت از دانش‌بنیان‌ها، شرکت‌های فناور و شرکت‌های دانش محور و نوآفرین انجام می شود.

مدیر اداره جذب واحد‌های فناور پارک فناوری پردیس، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در این واگذاری‌ها چه تعداد شرکت‌ها مستقر هستند، اظهار کرد: تا به امروز 300 شرکت عضو در پارک فناوری پردیس مستقر هستند. علاوه براین شعباتی را در تهران داریم که به عنوان کارخانه نوآوری شناخته شده‌اند. کارخانه نواوری با رسالت و هدف استقرار شتاب‌دهنده تعریف شده‌ است و بعد از رشد و نمو در صورت تمایل پذیرشان در پارک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده مجموعه پارک فناوری پردیس به عنوان جغرافیای 100 هکتاری امروز نزدیک به 300 عضو و 2هزار و 50 عضو مجموعه رسیده است. همچنین در نظر داریم که 30 عضو جدید را به ظرفیتمان اضافه کنیم.

وی به شرایط واگذاری اشاره کرد و افزود: کلیه واحدهای تولیدی با محصولات دارای فناوری پیشرفته که ارزش افزوده محصولاتشان بالا و تولیدشان مبتنی بر نیروی متخصص باشد و تولید انبوه حجیم نداشته باشند، واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) صنایع (که تولیدات آن‌ها در مناطقی بیرون از پارک صورت می‌گیرد) و شتاب‌‌دهنده‌‌ها، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و فب‌لب‌ها با ارائه خدمات فناوری از واحدهای فناور و دانش‌بنیان واجد شرایط برای عضویت و استقرار در پارک فناوری پردیس هستند.هولدینگ‌های بزرگ صنعتی و سرمایه‌گذاری نیز می‌توانند کمپ‌های تخصصی خود را براساس ضوابط پارک، در ناحیه نوآوری پردیس مستقر کنند. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بدون نیاز به فرآیند اولیه پذیرش واحدهای فناور در پارک و صرفا براساس احراز صلاحیت مالی و سرمایه‎گذاری پذیرش خواهند شد.

وی تصریح کرد: صرفا تعداد 30 قطعه از کل قطعات موجود در پردیس کارآفرینی از مساحت قریب به 500 تا 2500 مترمربع در این طرح قابل واگذاری است. در صورت احراز نیاز شرکت‌ها و تامین زمین، امکان واگذاری قطعات به صورت تجمیعی و حداکثر تا سقف 5000 مترمربع نیز وجود خواهد داشت.

نظر به واگذاری تعداد محدود 30 قطعه، انتخاب شرکت‌های واجد شرایط به صورت رقابتی و از میان کلیه متقاضیان در محدوده زمانی با رعایت اولویت‌های اعلام شده انجام می‎‌شود.

وی افزود: هدف گذاری ما بیشتر در حوزه‌های تجهیزات پزشکی پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق، شتاب­دهنده‌های نوآوری و خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی با فناوری است. شرایط واگذاری به صورت نقد و اقساط بوده است. اگر دانش‌بنیانی بخواهد خریدی را انجام باید تا 35 درصد ره به صورت نقدی و مابقی را طی بازده زمانی 18 ماهه به صورت اقساط بدون سود پرداخت کند. همچنین در حین انعقاد قرارداد از 5درصد تخفیف در کل مبلغ برخوردار خواهد شد. مدل دوم مدل واگذاری‌ها به صورت یکساله، 9ماهه، 6 ماهه و سه ماهه است که در این مدل‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های غیر دانش‌بنیان و فناور می‌توانند عقد قرارداد کنند.

وی تأکید کرد: شرکت‌هایی که در سراسر کشور کارهای تک را انجام می‌دهند در پارک فناوری پردیس پذیرش می‌شوند. تا پایان سال فعلا واگذاری 30 قطعه و 30 شرکت را در دستور کار داریم و این فعالیت تا پایان سال ادامه دارد.

مطلق خاطرنشان کرد: این ناحیه تلاش می‌کند با جذب استعدادها و متخصصان داخل و خارج از کشور و بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های فناور و نوآور، بستری را برای یکپارچگی بین سه رکن منطقه نوآوری، منطقه صنعتی و منطقه مسکونی در شرق استان تهران ایجاد کند.

گفتنی است عضویت و استقرار در ناحیه نوآوری پردیس مزایای بسیار در حوزه‌های عمومی، رفاهی و تجارت به همراه دارد که در راستای شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان به متقاضیان ارائه می‌شود. متقاضیان پذیرش در پردیس کارآفرینی پارک، باید از تاریخ 15 تیر ماه الی31 مردادماه با مراجعه به درگاه اینترنتی خدمات الکترونیکی پارک فناوری پردیس به نشانی http://eservices.techpark.ir تقاضای خود را ثبت کرده و برای ارسال و تکمیل مدارک مورد نیاز نیز اقدام کنند. در ادامه، ارزیابی فنی و مالی متقاضیان استقرار در پارک انجام خواهد شد. در مرحله آخر، نیز فرآیند انعقاد قرارداد واگذاری اراضی به شرکت‌های تایید شده، تا پایان مرداد 99 انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

169 / 336 پارک فناوری پردیس شتاب دهنده دانش بنیان واگذاری زمین شرکت فناور تجهیزات پزشکی واحد فناور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس شتاب دهنده دانش بنیان واگذاری زمین شرکت فناور تجهیزات پزشکی واحد فناور پارک فناوری پردیس فناوری پیشرفته دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه، رییس، دبیر و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد را منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس)، ابراهیم نبیونی (دبیر) و علی سعداله، محمدحسین عسگرپور، کامران جعفری، مسعود حسنلو، ابوالقاسم رئیسی،  علیرضا کلانترمهرجردی و محمدصادق سبط‌الشیخ انصاری را برای مدت دو سال به‌عنوان اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد منصوب کرد.

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی ایران محسوب می شود. این پارک با توجه به رسالت جهاددانشگاهی و ظرفیت های موجود در این نهاد و همچنین با در نظر گرفتن نیازهای کشور برای توسعه و تجاری‌‏سازی فناوری‌‏های نرم و اشتغال‏ زایی در بخش فرهنگ و هنر، صنایع دستی، گردشگری با حوزه نفوذ ملی آغاز به کار کرده است.

شبکه گسترده جهاددانشگاهی دامنه موضوعی پارک فناوری ‏های نرم و صنایع فرهنگی را وسعت بخشیده که امکان انتقال تجربیات در سطح تخصصی بالا را در سراسر کشور فراهم می کند.

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، این پارک به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک در حوزه اقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

گفتنی است، بر اساس ابلاغ رییس جمهور، شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود