Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در تازه‌ترین مطلب صفحه اینستاگرام خود به مناسبت روز حجاب و عفاف نوشت: نگاه ما به موضوع حجاب و مسائل مرتبط به آن نباید ناظر به یک روز، یک هفته و یا یک همایش باشد. امروز دشمن با تمام توان خود در جهت تخریب جایگاه حجاب در نظر جوانان به میدان آمده و فعالیت خودش را به یک روز خاص و یا یک برنامه خاص متوقف نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مواجهه با مسائل مرتبط به این موضوع، نباید تک‌عاملی نگاه کرد. اگر در خصوص حجاب فقط به بعد قانونی آن توجه کردیم و از ابعاد دیگر، همچون اقناع‌سازی، فرهنگ‌سازی، ارائه الگوی متناسب با سلیقه جوانان و یا حتی ساختار اقتصادی غافل شدیم، عملا نمی‌توانیم به نتایج دلخواه خود برسیم.

وی گفت: لذا در بعد قانونی هم اگر قرار است نظارت، هدایت و یا برخوردی صورت گیرد، بهتر آن است که در مرحله طراحی، تولید، توزیع و عرضه باشد؛ یعنی پیش از استفاده یک جوان از یک لباس.

رستمی ادامه داد: در خصوص حجاب، نخبگان دانشگاهی به سمت برگزاری برنامه‌های اقناعی، گفت‌وگو محور و البته دقیق و به دور از جوزدگی بروند. نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها خود را موظف به حمایت از این برنامه‌ها می‌داند. این برنامه‌ها می‌تواند در تعمیق و تثبیت نگاه جوانان به حجاب و لزوم رعایت آن، موثر باشد.

وی گفت:‌بارها، دانشجویان دختر، از نبود لباس متناسب با اصول شرعی و عرفی در بازار، گله کرده‌اند؛ جوانان متعهد و علاقه‌مند به هنر، به عرصه طراحی لباس‌های متناسب با شأن زن و دختر ایرانی ورود پیدا کنند و مسئولین نیز در این مسیر حمایت از طراحان و تولیدکنندگان این لباس‌ها را برعهده گیرند. همچنین مسئولین امور فرهنگی، وظیفه خود بدانند که در خصوص نظارت و سامان‌دهی تولید محتوا بر بسترهای رسانه‌ای غیر رسمی، همچون VODها و اینستاگرام، ورود جدی‌تری داشته‌ باشند.

رستمی اظهار داشت: خانواده‌ها نیز نقش موثری در کاهش اثرات مخرب ماهواره و یا فضای مجازی دارند. افزایش فاصله میان فرزندان و والدین، موجب شده تا بسترهای این چنینی به مأمن نوجوانان و جوانان تبدیل شود. خانواده‌ها با تعمیق نگاه‌های تربیتی خودشان و افزایش روابط دوستانه میان خود و فرزندان‌شان می‌توانند نقش موثری در هویت‌یابی نوجوانان و جوانان ایفا کنند تا آینده‌سازان کشور، هویت خود را مبتنی بر تعاریف غربی و نئولیبرالی تعریف نکنند.

برچسب‌ها روز عفاف و حجاب حجت الاسلام مصطفی رستمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عفاف و حجاب حجت الاسلام مصطفی رستمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها روز عفاف و حجاب حجت الاسلام مصطفی رستمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی

مدیرعامل شرکت ملی مس تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس را یک ضرورت و راهبرد اساسی برشمرد و گفت: ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی خرید‌ها و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی مس در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

* چالش تامین مالی پروژه‌ها 
* ⁠
وی یکی از مهمترین چالش‌های موجود بر سر راه پروژه‌ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه‌ها شد.

او همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

همچنین ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • مد خوب، مد بد!
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • خبر جدید درمورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی