Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@18:46:04 GMT

گاردین: فشار بر ایران بی فایده است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۳۷۱۱

گاردین: فشار بر ایران بی فایده است

به گزارش تابناک، نشریه «گاردین» در گزارشی به اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه ایران پرداخته و می‌نویسد «این اقدامات نتیجه‌ای در بر ندارد.»

این گزارش می‎گوید «خرابکاری، تحریم و اقدامات خصمانه علیه ایران به ضرر کشور‌های غربی تمام می‌شود.»

«گاردین» ضمن اشاره به اتهامات مطرح شده علیه ایران از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌نویسد «فشار بر ایران بی فایده است؛ ترامپ همزمان به خروج از توافق هسته‌ای چند جانبه در سال ۲۰۱۸، تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در ادامه این گزارش به تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اشاره شده و آمده است «آمریکا از سازمان مللب می‌خواهد تا تحریم تسلیحاتی ایران را که در ماه اکتبر منقضی می‌شود، تمدید کند؛ واشنگتن تهدید کرده که در صورت عدم تمدید، تحریم‌ها علیه ایران را احیا می‌کند؛ فرانسه، انگلیس و آلمان با این امر مخالف هستند.»

«گاردین» در بخشی از گزارش خود به مواضع ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان در قبال ایران اشاره کرده و می‌نویسد«سیاست‌های آنها در قبال ایران نتیجه‌ای ندارد و در حقیقت خلاف آنچه که آنها انتظارش را دارند در حال روی دادن است و فرصت برای خنثی کردن بحران شاید برای همیشه از میان برود.»

تحریم تسلیحاتی که در ۱۳ سال گذشته بر ایران اعمال شده است، در ماه اکتبر براساس مفاد توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی منقضی می‌شود.

این تحریم‌ها بر اساس توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، در روز ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) به پایان می‌رسد و همزمان با نزدیک شدن به موعد پایان این تحریم‌ها، آمریکا تلاش خود را برای تمدید آن افزایش داده است.

در حالی که آمریکا به عنوان تنها عضو خارج شده از برجام، تلاش دارد این تحریم‌ها را تمدید کند، چین و روسیه تاکید کردند که مخالف تمدید تحریم هستند.

علاوه بر تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران، واشنگتن با ارائه باصطلاح استدلالی حقوقی، مدعی است که به عنوان عضوی از برجام در صورت مخالفت شورای امنیت با تمدید این تحریم‎ها، می‌تواند تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازگرداند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر ایاصوفیه محسن صالحی گاردین رژیم صهیونیستی فشار بر ایران سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر ایاصوفیه محسن صالحی تحریم ها علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گزارش منتشر‌شده از سوی وبگاه آکسیوس حاکی از آن است که جمهوری‎‌خواهان کنگره به‌عنوان یک اقدام «احتیاطی» در برابر حکم بازداشت احتمالی مقام‌های اسرائیلی، طرحی را برای تحریم مقام‏‏‌های دادگاه کیفری بین‌المللی مهیا می‌کنند.

به نوشته این تارنمای خبری، حامیان اسرائیل در دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا بار‌ها هشدار دادند که در صورت به جریان افتادن احکام مذکور در دادگاه لاهه، این نهاد قضائی با پیامد‌های ناشی از آن از سوی آمریکا مواجه خواهد شد.

«مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تأیید کرد که این طرح در حال تنظیم است و او و سایر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه با «کریم خان» دادستان دیوان کیفری در تماس بوده‌اند.

زمستان گذشته «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس نیز طرحی را به سنا ارائه کرد و خواستار تحریم مقام‌های دادگاه کیفری بین‌المللی شد که روی پرونده‌های آن دسته از متحدان آمریکا (مانند اسرائیل) تمرکز کرده‌اند که عضو این دادگاه نیستند.

پیشتر ۱۲ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در یک نامه یک صفحه‌ای خطاب به کریم خان دادستان دیوان کیفری بین‌المللی (ICC)، تهدید کرده بودند که اگر این نهاد برای مقامات ارشد اسرائیلی حکم بازداشت صادر کند، مشمول تحریم واشینگتن می‎‌شود.

در این نامه آمده است: هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و دیگر مقام‌های بلندپایه اسرائیل «غیرمشروع و فاقد مبنای قانونی است و در صورت اجرا منجر به تحریم‌های شدید علیه شما و نهاد ذی‏‌ربط خواهد شد».

این سناتور‌ها در این نامه با حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بیگناه فلسطین ادعا کردند: اگر اسرائیل را هدف قرار دهید، ما نیز شما را هدف قرار خواهیم داد.

شنبه گذشته، «پیتر استانو» سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تأکید کرد: اتحادیه اروپا به حفاظت از استقلال دیوان کیفری بین‌المللی و یکپارچگی اساسنامه رم متعهد است.

وی ضمن بازنشر بیانیه دیوان درباره «استقلال و بی‌طرفی» این مرجع قضایی افزود: تهدید دادگاه یا مقامات آن غیرقابل‌قبول است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد
  • لفاظی وزیر دفاع آمریکا علیه ایران
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها