Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:11:42 GMT

طرح جامع تامین آب شرب استان اردبیل تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۳۹۶۹

طرح جامع تامین آب شرب استان اردبیل تصویب شد

عباس جنگی مرنی روز یکشنبه در نشست با اعضای شورای عالی استان با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در مصرف آب و توجه به الزامات توسعه پایدار با رویکرد تعدیل مسائل مربوط به آب و حفظ و صیانت از منابع آب سطحی و زیرزمینی افزود: باید مردم را نسبت به اقدامات خوب و اثربخش وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و برنامه‌های حوزه آب در استان آشنا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در سند آب شرب استان منابع موردنیاز برای تامین آب شرب در شهرها و روستاهای مختلف پیش‌بینی شده تا در سال‌های آینده به دور از کارهای سلیقه‌ای بر همین اساس تامین منابع آب انجام شود. 

وی افزود: در حوزه ایمن‌سازی و نصب حفاظ در اطراف سدها و تاسیسات آبی استان و همچنین نصب علایم هشدار اقدام شده است تا ایمنی این تاسیسات افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به برنامه آتی برای علاج‌بخشی و لایروبی سد انحرافی میل و مغان و ساماندهی رودخانه های ارس و بالهارود اشاره کرد و گفت: در سال آبی جاری تاکنون تامین آب آبیاری در شبکه آبیاری و زهکشی انجام شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

جنگی مرنی بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای همکاری با شهرداری گرمی برای توسعه گردشگری در سد گیلارلو آمادگی دارد و با احداث تصفیه‌خانه سد تازه کند، آب شرب مراکز جمعیتی هدف در پایاب آن تامین خواهد شد تا بخشی از مشکلات تامین آب در شهرستان گرمی مرتفع شود.

او از پیگیری لازم برای تامین اعتبار مالی برای احداث و تکمیل طرحهای آب استان خبر داد و گفت: تمام راه‌های ممکن برای تامین مالی طرح‌های آب در دست پیگیری و اقدام است و بیش از ۳۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق فاینانس داخلی برای طرحهای شمال، مرکز و جنوب استان تامین می‌شود.

وی از تلاش شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای اجرای طرح‌های آبرسانی شرب به شهرهای خلخال، اردبیل، مشگین‌شهر و نمین و عنبران و روستاهای اطراف آنها خبر داد و افزود: تا اواخر امسال با تکمیل مراحل مختلف طرح آبرسانی خلخال اعم از خطوط انتقال، آبرسانی و تصفیه‌خانه، آب شرب و بهداشتی خلخال از طریق سد بفراجرد تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با بیان اینکه مجوز ساخت و ساز غیرقانونی در بستر و حریم رودخانه‌ها داده نمی‌شود، گفت: با توجه به وقوع حوادث ناگوار سیل در برخی از استان‌ها با حساسیت این موضوع مورد رصد قرار می‌گیرد و به هیچ وجه در حریم و بستر رودخانه اجازه دایر کردن تاسیسات و یا ساخت و ساز غیرقانونی داده نمی‌شود و این موارد از طریق گروه‌های گشت و بازرسی در استان کنترل و پایش خواهد شد.

او تشریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم برای اولین بار پروژه‌های آبرسانی شهرهای مشگین‌شهر و اردبیل را نیز مانند نمین و عنبران در ردیف طرح شهرهای دارای تنش آبی قرار دادیم تا از منابع مالی این طرح برای تکمیل پروژه‌های اضطراری استفاده کنیم.

وی به آغاز عملیات اجرایی یکی از بزرگترین طرح‌های آبی در استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح شبکه آبیاری پایاب سد گیوی از طریق تامین اعتبار مالی از طریق روش فاینانس داخلی با بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی در شهرستان کوثر شروع شده و از همین روش مالی، تامین اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل شبکه آبیاری سبلان در شهرستان مشگین‌شهر و ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای سد عمارت در شهرستان گرمی نیز در دست اقدام است.

برچسب‌ها کم آبی ستاد خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست اردبیل منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی اردبیل منابع طبیعی کم آبی اردبیل منابع طبیعی شرکت آب منطقه ای اردبیل تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات

سید محمدرضا مدرسی فرماندار یزد در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان یزد با حضور مدیران فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار و مسئولان دستگاه‌های متولی استان بر لزوم ارتقای کیفیت خدمت رسانی فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار تأکید کرد.

وی گفت: مقرر شد فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در شهر یزد معرفی شوند.

مدرسی افزود: همچنین قرار شد تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات صورت گیرد تا بتوانند کالا‌های متنوع‌تر و با کیفیت تری را تهیه و به مردم عرضه کنند.

فرماندار یزد اظهار داشت: مقرر شد با پیگیری اجرایی شدن مصوبه کارگروه تنظیم بازار بتوانند اقلام و کالا‌ها را با سود و هزینه تمام شده کمتری به مردم عرضه کنند.

وی تأکید کرد: با استفاده از کالا‌های تولید شده در یزد، اقلام با قیمت کمتر و سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات