Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:58:13 GMT

سرعت افزایش گرمای زمین بیشتر شده ‌است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۴۱۹۳

سرعت افزایش گرمای زمین بیشتر شده ‌است

بسیاری از مراجع ارزیابی دمای زمین پیش‌بینی کرده بودند که زمین امسال گرمتر از سالهای قبل خواهد شد، اما به تازگی مشخص شده است سرعت افزایش دمای زمین بیش از قبل است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یکی از پیامدهای حرکت جهان به سمت صنعتی شدن، افزایش میزان گازهای گلخانه‌ای و در نهایت گرم‌تر شدن زمین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رفع بخشی از مشکلات ناشی از صنعتی شدن توافقنامه‌ای تحت عنوان «توافق نامه آب و هوایی پاریس» ایجاد شد تا مانع از افزایش پیامدهای منفی صنعتی شدن زمین شود.

با وجود این تدابیر روند افزایش دمای زمین همچنان ادامه دارد، طوری که برخی مراجع ارزیابی دمای زمین بیان کردند که امسال دمای زمین رکورد گرما را خواهد شکست. این ارزیابی‌ها وجود داشت اما پیش‌بینی دیگری وجود دارد که از افزایش سرعت گرما نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی خبر می‌دهد.

سازمان هواشناسی جهانی اعلام کرده بود متوسط دمای هوا طی 5 سال آینده یک و نیم درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و خبر از افزایش سریعتر دمای زمین می‌دهد.

مطالعات سازمان هواشناسی جهانی نشان می‌دهد دمای هوا از سال 2020 تا 2024 هر سال حداقل یک درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی دیگری وجود دارد که با احتمال نزدیک به 20 درصد بیان می کند متوسط دمای هوای جهان در سال 1 و نیم درجه افزایش پیدا خواهد کرد و این افزایش دماها نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن زمین برآورد می شوند.

این پیش‌بینی‌های افزایش دما در تمام جهان یکسان نخواهد بود و تبعات متفاوتی هم در جهان خواهد داشت. به عنوان ثال با بالا آمدن آب دریاها بر میزان طوفان های اروپای غربی اضافه خواهد شد.

ارتباط گرمای زمین و زایمان زودرسنقش حشرات موذی در افزایش گرمای زمین

 

انتهای پیام/

R1356/P/S2,23,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط احیای منابع زیرزمینی آب بیشتر بخوانید... ارتباط گرمای زمین و زایمان زودرس نقش حشرات موذی در افزایش گرمای زمین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احیای منابع زیرزمینی آب احیای منابع زیرزمینی آب گرمای زمین صنعتی شدن دمای زمین پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی استان کرمان با پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک

ایسنا/کرمان کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از فردا (سه‌شنبه) تا اوایل هفته آینده بر سرعت وزش باد در سطح استان افزوده خواهد شد.

فهیمه راستی امروز ۱۷ اردیبهشت ماه درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: از فردا (سه‌شنبه) تا اوایل هفته آینده بر سرعت وزش باد در سطح استان افزوده خواهد شد.

وی افزود: بیشترین سرعت وزش باد در نیمه غربی و جنوب شرق استان کرمان پیش بینی می‌شود لذا خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مذکور محتمل است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ضمن افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در برخی از مناطق شمال و غرب استان دور از انتظار نیست.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک در استان کرمان
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • وقوع تندبادهای لحظه‌ای در راه کرمان
  • صدور هشدار زرد هواشناسی استان کرمان با پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک
  • خبر وحشتناک از وضع آب و هوایی زمین در سالی که گذشت
  • در این سیاره سرعت باد مثل سرعت «گلوله» است
  • پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان