Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@09:45:10 GMT

ستارگان روی زمین را در شبکه مستند ببینید

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۵۱۴۷

ستارگان روی زمین را در شبکه مستند ببینید

مجموعه «ستارگان روی زمین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید مجید احمدی طارمی در سه قسمت حدود ۲۰ دقیقه‌ای روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی پروژه، سیدمجید احمدی طارمی درباره مستند «ستارگان روی زمین» که پخش آن از امروز ۲۲ تیرماه آغاز می‌شود، گفت: این مجموعه تولید شبکه کیش است و از ابعاد مختلف معماری، تاریخچه، کارکرد و… به مساجد کیش به خصوص مساجد تاریخی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجه تسمیه این مجموعه به اصطلاح «نجوم فی‌الارض» به گذشته مربوط می‌شود که بومیان جزیره کیش در گذشته به مساجد اطلاق می‌کردند. این مجموعه در سه قسمت با نام‌های «نوری از گذشته»، «نوری درون آبگینه» و «آبگینه درون خانه‌ای روشن» تولید شده است و از امروز ۲۲ تیر ساعت ۱۹ پخش آن در شبکه مستند آغاز می‌شود.

طارمی درباره نامگذاری این مجموعه مستند هم بیان کرد: واژه‌های نور و آبگینه در نامگذاری قسمت‌ها به یکی از اسماً خداوند (نور) در قرآن (آیه ۳۵ سوره نور) ارجاع دارد و همچنین یکی از صفات ستاره (مساجد) روشنی (نور) است.

وی افزود: «نوری از گذشته» به بقایای مسجدی در محوطه تاریخی حریره می‌پردازد، مسجدی که اوج شکوفایی‌اش در دوره ایلخانی بوده است، «نوری درون آبگینه» نیز به چند مسجد مربوط به محلات قدیم کیش می‌پردازد که علیرغم از بین رفتن برخی از محلات این مساجد حفظ شده‌اند. همچنین «آبگینه در خانه‌ای روشن» به معرفی مساجد جدیدی می‌پردازد که عموماً در دو دهه اخیر ساخته شده‌اند.

نویسندگی این مستند را احمدی طارمی بر عهده داشته و از دیگر عوامل آن می‌توان به مجری طرح: سید مسعود احمدی طارمی، تصویربردار: مهدی روحی، صدا بردار: محسن صبری، تدوین و صدا گذاری: اکبر بروغنی، گوینده: مراد اسکندری، گروه پژوهش: سید مجید احمدی طارمی، نجمه فرزان پور، نوشین قاسمی وش، نوشین الوندی، شیوا شادروان، کاملیا نوحی، هماهنگی: لیلا سادات تاجرزاده، ناظر کیفی: صلاح آزوغ و روابط عمومی: مطهره کشاورز محمدیان اشاره کرد.

پخش این مستند روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۹ از شبکه مستند و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۵ خواهد بود.

کد خبر 433337

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سینمای مستند فیلم مستند مستندسازي شبکه مستند سیما صدا و سیما تلویزیون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق احمدی طارمی شبکه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، مستند پرتره «ابوجهاد، پدر جهاد» ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت برای نخستین بار از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد و ۱۵:۳۰ خواهد بود.

احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، هم‌پیمان راهبردی ایران و سوریه، عضو بیشتر ائتلاف‌های فلسطینی و مخالف رویکرد سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی بود. او از نظر رژیم صهیونیستی یکی از سرسخت‌ترین دشمنان این رژیم به شمار می‌آمد و به همین دلیل نیز بارها برای ربودن و ترور او تلاش شده است.

مستند «ابوجهاد، پدر جهاد» به همت گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه شده است.

دیگر خبرها

  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • «بیگانه» در آنتن شبکه ۳ دیده ‌می‌شود
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود