Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر عتباتی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه مرکزی شوراهای حل اختلاف مرکز استان در گفتگو با خبرنگار مهر، توسعه شوراهای حل اختلاف و نهادهای داوری را یکی از سیاست‌های مهم و مورد تاکید ریاست قوه قضائیه دانست و عنوان کرد: ترویج و تبیین فرهنگ صلح و سازش به صورت دستورالعمل به مجموعه دادگستری‌ها ابلاغ شده و دادگستری استان اردبیل نیز به تبعیت از این ساختار از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای تحقق سیاست‌های قوه قضائیه استفاده و برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه را ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از اختلافات و پرونده‌های موجود شامل اختلافات جزئی و سطحی است لذا می‌توان با گذشت، صبر و شکیبایی و اشاعه فرهنگ بخشش در راستای حل این پرونده‌ها تلاش کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: خوشبختانه مردم استان اردبیل در زمینه بخشش و گذشت جایگاه خوبی در کشور دارند و در پرونده‌های مهم مانند قصاص نفس و قتل عمد در سال جاری ۵ پرونده با تلاش شوراهای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت افراد مورد وثوق و دارای جایگاه اجتماعی به صلح و سازش منجر شد و چندین پرونده نیز در مرحله مذاکرات مقدماتی قرار دارد که به لطف خدا در تلاش هستیم تا ختم به سازش گردد.

عتباتی به نقش کلیدی رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ گذشت اشاره کرد و گفت: صدا و سیما، اصحاب رسانه و نهادهای فرهنگی در گسترش فرهنگ گذشت و بخشش در سطح جامعه وظیفه مهمی دارند و باید در این راستا بیش از پیش تلاش کنند تا شاهد کاهش تعداد پرونده‌ها در دادگاه‌ها و افزایش محبت و نوع دوستی در سطح جامعه باشیم.

کد خبر 4971741

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری استان اردبیل شورای حل اختلاف ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند شهرکرد حجاب و عفاف استانداری سمنان سیستان و بلوچستان خطبه های نماز جمعه شوراهای حل اختلاف پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در دیدار با دبیر ستاد صبر کردستان اظهار کرد: صلح و سازش امری ارزشمند وخداپسندانه است که باید در جامعه رواج یابد.

وی افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ صلح قدم بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان، وجود ۸۰۰ مداح اهل تسنن و تشیع، وجود بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در استان و وجود موسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآنی استان را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان برشمرد.

وی اذعان کرد: با امضای تفاهمنامه این اداره‌کل با ستاد صبر استان می‌توان در راستای تقویت صلح و سازش در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید گذشت و بخشایش در میان مردم جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود.

کد خبر 6092632

دیگر خبرها

  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ