Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال محدود کردن قدرت و اختیار دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا در صدور دستور عفو برای «راجر استون»، مشاور سابق وی است.

اخبار بین الملل-پلوسی در بیانیه‌ای روز گذشته (شنبه) گفت: «تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ به منظور ارائه تخفیف به حکم مشاور ارشد کمپین [پیشین خود]، که می‌تواند مستقیماً او را در تخلفات جنایی متهم کند، یک فساد غافلگیر‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی همچنین در بیانیه خود آورد: «کنگره برای جلوگیری از چنین تخلف وقیحی اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد. قانونی لازم است تا این اطمینان حاصل شود که هیچ رئیس‌جمهوری [در آمریکا] نمی‌تواند حکم عفو یا تخفیف فردی را صادر کند که در پویشی مخفیانه برای ممانعت از انجام تحقیقات قانونی درباره آن رئیس‌جمهور دست داشته است.»

دادگاهی در آمریکا اول اسفند ماه ۱۳۹۸ مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا را در پرونده اتهاماتش بابت دروغ به کنگره و ممانعت از انجام تحقیقات قانونی درخصوص پرونده ارتباط روسیه با پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ مجرم شناخت و او را به تحمل ۴۰ ماه حبس محکوم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا برای راجر استون که به تحمل ۴۰ ماه حبس محکوم شده بود دستور عفو صادر کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای محکومیت وی را «غیرعادلانه» توصیف و اعلام کرد دونالد ترامپ یک «فرمان اجرایی اعطای عفو» برای تخفیف مجازات او صادر کرده است. 

کاخ سفید در بیانیه‌ای که بامداد شنبه (به وقت تهران) منتشر کرد استون را «قربانی ماجرای قلابی روسیه» توصیف کرده که ساخته و پرداخته «سیاستمداران چپ‌گرا و متحدان آن در رسانه‌ها با هدف تضعیف ریاست‌جمهوری ترامپ» بوده است. 

کاخ سفید در این بیانیه گفته اتهامات علیه راجر استون توسط دادستان‌های رابرت مولر مطرح شده و چون آنها نتوانسته‌اند شواهدی در تأیید وجود چنین تبانی‌ای ارائه کنند رفتار استون در جریان تحقیقات را بهانه‌ای برای ایراد اتهام علیه او قرار داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «راجر استون تا همینجا مصائب زیادی متحمل شده و با او، همانند بسیاری از دیگر افراد در این پرونده بسیار غیرمنصفانه رفتار شده است. راجر استون اکنون یک انسان آزاد است.»

اما این اقدام ترامپ بلافاصله با واکنش منفی مخالفانش مواجه شد. «میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه یکی از کسانی بود که شدیدترین مخالفت را نسبت به این اقدام ابراز و آن را «فساد بی‌سابقه و تاریخی» توصیف کرد.

«رابرت مولر»، بازپرس ویژه سابق رسیدگی به پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، بعد از یک سال سکوت، در یادداشتی در مورد راجر استون اظهار کرده و گفته حتی بعد از عفو ترامپ، «راجر استون» مجرم باقی می‌ماند.

مولر در این یادداشت نوشت: «احساس می‌کنم باید به ادعاهای گسترده در این خصوص که تحقیقات ما نامشروع و انگیزه‌هایمان نادرست بوده، پاسخ دهم و همچنین به ادعاهای خاص مبنی بر این که راجر استون قربانی دفتر ما بوده است. تحقیقات در خصوص روسیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. استون تحت تعقیب قرار گرفت و محکوم شد زیرا مرتکب جرایم فدرال شده بود.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا ترامپ رئیس جمهور آمریکا ترامپ پلوسی راجر استون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور فرمان جنگ از ورشو!

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا- حنیف غفاری: مناقشه آتلانتیکی‌ها و مسکو به نقطه اوج خود رسیده و متعاقب وقوع جنگ اوکراین، شاهد تصاعد بحران میان طرفین هستیم. اگرچه برخی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی در صدد مهار مناقشه و تحدید دامنه آن هستند، اما در مقابل برخی اعضا مانند آمریکا، انگلیس و لهستان نیز در صدد حفظ این گره کور و تبدیل آن به مناقشه‌ای دائمی با مسکو هستند. 

از یک سو شرایط میدانی جاری در جنگ اوکراین (خصوصا پس از تصرف باخموت و آودیوکا توسط روس ها) به گونه‌ایست که قدرت مانور میدانی کی‌یف را شدیدا تحت تاثیر قرار داده و احتمال شکست نهایی آن در جنگ را دوچندان ساخته است. از سوی دیگر، تصویب لایحه اخیر در مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر کمک ده‌ها میلیارد دلاری این کشور به کی یف، تل آویو و تایپه نشان داد که واشینگتن و لندن در صدد ایجاد و تشدید بحران‌های راهبردی در نقاط کلیدی و ژئواستراتژیک نظام بین الملل هستند. 

با این حال به نظر می‌رسد آمریکا متوجه عواقب و تبعات بازی خطرناک خود نیست یا درکی از مدیریت بحران‌های خودساخته در عرصه جهانی ندارد. 

اخیرا «آندژی دودا» رئیس جمهوری لهستان با اشاره به تقویت سیستم تسلیحاتی روسیه در بلاروس و کالینینگراد، گفت که کشورش برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای ناتو آماده است. این مواضع رئیس جمهور لهستان می‌تواند نقطه آغاز یک مناقشه بسیار خطرناک و غیر قابل مهار در نظام بین الملل باشد. ورود منازعه آتلانتیکی‌ها و کاخ کرملین به حوزه هسته‌ای، به معنای رسیدن به بالاترین سطح منازعه است که قواعد موجود در حوزه بازدارندگی هسته‌ای نیز توان کنترل آن را ندارد. 

لهستان یکی از اعضای ناتو و از حامیان سرسخت اوکراین است. این کشور با بلاروس و روسیه مرز مشترک دارد. با این حال جناح شرقی ناتو ازجمله کشور‌های مجارستان و اسلواکی، خواستار تشدید دامنه نبرد با روسیه یا قرارگیری در چارچوب یک جنگ سرد جدید نیستند! 

همین مسئله، دستان لهستانی را بیشتر خواهد بست. روسیه در واکنش به این اظهار نظر، هشدار داد که در صورت این اتفاق، اقداماتی برای «تامین امنیت خود» انجام خواهد داد. 

نکته قابل تامل اینکه مواضع اخیر ورشو متاثر از هم پیمانی مطلق آن با واشینگتن و لندن در ناتو است. به عبارت بهتر، مصدر اظهارات آندژی دودا نقطه آشکارساز یک منازعه جدی است! 

رئیس جمهور لهستان این اظهارات را پس از بازگشت از سفر نیویورک مطرح کرد. او در جریان این سفر جلساتی را در سازمان ملل برگزار کرد و با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره جنگ اوکراین گفتگو کرد. او همچنین در ماه مارس به واشینگتن دی سی سفر و در آنجا با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

از این رو مواضع رئیس جمهور لهستان، مخرج مشترک نگاه راهبردی خطرناک هر دو حزب سنتی آمریکا (دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان) نسبت به تحولات جاری در نظام بین الملل محسوب می‌شود. آیا غرب قادر به کنترل عواقب و تبعات مناقشه‌ای که به صورت خودخواسته و بر اساس توهمات خود مشغول خلق و ساماندهی آن است خواهد بود؟ پاسخ این سوال قطعا مثبت نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!