Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@02:15:40 GMT

ترامپ: درباره ونزوئلا یک اتفاق در راه است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۵۷۵۶

ترامپ: درباره ونزوئلا یک اتفاق در راه است

رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار مداخله در امور داخلی ونزوئلا بر لزوم تغییر سیستم حاکم بر این کشور تاکید کرد و مدعی شد که «یک اتفاق» برای این کشور آمریکای لاتین در راه است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه با تکرار مداخله در امور داخلی ونزوئلا، رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور را «رئیس‌جمهور منتخب» این کشور توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در مصاحبه با «نوتیسیاس تله‌موندو» شبکه اسپانیولی زبان وابسته به «ان‌بی‌سی» صحبت می‌کرد، همچنین اعلام کرد: «در رابطه با ونزوئلا یک اتفاق حادث خواهد شد».

خبرنگار این رسانه از رئیس‌جمهور آمریکا سوال کرد: «ما درباره تحولات منطقه (آمریکای جنوبی و لاتین) صحبت کردیم. برای شما درباره ونزوئلا، آیا موضوع (خوان) گوایدو مطرح است یا (نیکلاس) مادورو و یا مداخله ایالات متحده؟»

بیشتر بخوانید: توافق ایران و چین، ضربه سنگینی به ترامپ است ترامپ مشاور انتخاباتی خود را عفو کرد بایدن: تک‌تک روزها در حال پرداخت بهای بی‌کفایتی ترامپ هستیم

ترامپ که پیشتر دست به شناسایی رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به عنوان «رئیس‌جمهور مشروع» این کشور زده و از آن زمان در حال اعمال انواع تحریم‌های اقتصادی، فشارهای سیاسی و تهدیدهای نظامی علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا است، در این مصاحبه باز هم موضعی مداخله‌جویانه اتخاذ کرد.

 سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ بود که «خوان گوایدو» خودش را رئیس‌جمهور خواند و به فاصله کمتر از نیم ساعت، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای او را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

ترامپ در مصاحبه با نوتیسیاس تلموندو مدعی شد که دولت آمریکا در ونزوئلا به دنبال «برقراری آزادی‌ برای مردم این کشور است».

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ونزوئلا ۱۵ سال قبل یک کشور ثروتمند بود و توسط دو نفر (هوگو چاوز و نیکلاس مادورو) و یک سیستم وحشتناک نابود شد. هر اسمی که دوست دارید رویش بگذارید اما این یک سیستم وحشتناک است».

مصاحبه ترامپ با نوتیسیاس تله‌موندو

وی افزود: «در قبال ونزوئلا یک اتفاق خواهد افتاد و این همه چیزی است که من می‌توانم به شما بگویم».

خبرنگار و مجری این شبکه آمریکایی از ترامپ سوال کرد: «(آیا این اتفاق) از طریق (مداخله) ایالات متحده انجام خواهد شد؟»

رئیس‌جمهور آمریکا جواب داد: «ما (در این موضوع و اتفاق پیش رو برای ونزوئلا) بسیار مشارکت خواهیم داشت».

مجری این رسانه سپس سوال کرد: «آیا شما هنوز از گوایدو حمایت می‌کنید؟»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «من از هر کسی که منتخب باشد حمایت می‌کنم و در حال حاضر به نظر می‌رسد که او (گوایدو) کسی است که انتخاب شده است اما سیستم (نظام موجود در ونزوئلا) بسیار بد است و به نظر می‌رسد که او مقدار مشخصی از قدرت را از دست داده باشد ما خواهان کسی هستیم که از حمایت مردم برخوردار است».

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که طی هفته‌های اخیر پیام‌های گاها متناقضی از رئیس‌جمهور آمریکا درباره ونزوئلا مطرح شده است.

پیشتر یک رسانه آمریکایی خبر داد که دونالد ترامپ از خوان گوایدو رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا دلسرد شده و به دنبال دیدار با نیکلاس مادورو است.

واکنش‌های محافل و سیاستمداران تندروی آمریکایی به این خبر سبب شد که ترامپ اعلام کند: «با مادورو تنها برای بحث یک چیز دیدار خواهم کرد: خروج مسالمت‌آمیز از قدرت» (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم دونالد ترامپ آمریکا رئیس جمهور آمریکا ونزوئلا خوان گوایدو نیکلاس مادورو ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک اتفاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن: در صورت حمله به رفح، به اسرائیل سلاح نخواهیم داد
  • بایدن: اگر اسرائیل وارد رفح شود، تسلیحات به آن ارائه نمی‌کنیم
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد