Web Analytics Made Easy - Statcounter

 غلامرضا نصیری ، روز یکشنبه در دیدار با  فریدون عباسی نماینده مردم کازرون و کوهچنار و رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  بیان داشت : استان های فارس و بوشهر دارای توانمندی های شگرف و بزرگ در زمینه تولید انرژی برق است ، فارس با بهره مندی  از اقلیم پرآفتاب و تابان و بوشهر با بهره مندی از منابع گاز و انرژی هسته ای در نیروگاه اتمی این قابلیت را دارند تا از همه ظرفیت های موجود در جنوب کشور برای به فعل رساندن استعدادهای بالقوه بهره گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر تاکید کرد: با بهره گیری از دو منبع خورشیدی و گاز در استان های فارس و بوشهر می توان همه برق مورد نیاز جنوب کشور و بخش عمده ای از برق کشور را تامین کرد ، فارس در این زمینه از نیروی متخصص و مهندسان کارآزموده و همچنین مراکز علمی و دانشگاه مرتبط با حوزه برق و انرژی نیز برخوردار است و یک استعداد کم نظیر فنی ، مهندسی و علمی در کشور به شمار می آید.

مهندس نصیری خاطر نشان کرد: با  بهره گیری از ظرفیت وجود منابع گازی در استان بوشهر می توان به ایجاد ظرفیت های بیشتر تامین برق در جنوب کشور امیدوار بود ، استفاده از انرژی گاز در این مناطق و افزایش تولید و تامین برق در واقع بهینه سازی تولید انرژی است که موجب افزایش ارزش افزوده ، افزایش رونق و جهش تولید و حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری است.

وی گفت: توجه به نقش نظارتی مجلس و نقش قانونگذاری این نهاد تاثیر گذار در جامعه بسیار مهم است ، استان فارس اکنون با حضور موثر در کمیسیون انرژی می تواند در این حوزه بسیار بدرخشد و پیشتاز در کشور در بخش تولید انرژی به ایفای نقش بپردازد. تصویب قوانین جهت رفع مشکلات نقدینگی صنعت برق در کشور بسیار موثر است و کمیسیون انرژی مجلس می تواند با ارائه راهکار و مشاوره موثر در این حوزه بیش از پیش به دولت و بخش صنعت برق کمک نماید.

 نصیری با بیان اینکه در بدنه  وزارت نیرو منابع انسانی بسیار توانمندی وجود دارد گفت: استفاده از این توان تخصصی برای رفع مشکلات موجود در کشور بسیار کارساز است ، اقتصاد انرژی باید به گونه ای رقم بخورد که عموم مردم انگیزه های مضاعف برای صرفه جویی در مصرف برق و انرژی داشته باشند. کمیسیون انرژی مجلس می تواند با بهره گیری از دیدگاه‌های موثر و مشورتی متخصص در بدنه وزارت نیرو موضوع اقتصاد صنعت برق را به سامان مناسب برساند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر با بیان اینکه از جمله مشکلات در این حوزه ناهماهنگی و عدم توازن بین درآمدها و هزینه های تولید انرژی است گفت: سیاست گذاری و قانون گذاری در این عرصه باید به سمتی برود که توازن و هماهنگی بهتری بین  درآمدها و هزینه هادر بخش تولید انرژی برق ایجاد کند ، بخش خصوصی  باید این انگیزهرا  داشته باشد تا در سرمایه‌گذاری ها برای مولدهای مقیاس کوچک و انرژی های تجدید پذیر ورود کند و از طرح های ارائه شده استقبال بیشتری کند.

مهندس نصیری  در ادامه بر لزوم فرهنگ سازی برای مصرف بهینه برق در جامعه تاکید کرد و گفت: صرفه جویی در مصرف در همه اوقات به عنوان یکی از آموزه های معنوی دین مبین اسلام مورد تاکید است ، صرفه جویی در مصرف برق هم همیشه پسندیده است اما  فقط در ۲۰۰  ساعت از کل سال بشدت مورد تاکید است ، ما باید به سمتی برویم که مردم و قاطبه شهروندان صرفه جویی در این ۲۰۰ ساعت را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر اضافه کرد: بیش از آنکه صرفه جویی در مصرف برق  مورد نظر و تاکید کارشناسان باشد ، درست مصرف کردن مطرح است ، درست مصرف کردن به ویژه در ساعات اوج مصرف و مدیریت زمان مصرف یک حلقه اساسی در زنجیره به هم پیوسته تامین و تولید و توزیع نیروی برق است که در راستای حفظ محیط زیست و ایجاد مسولیت اجتماعی و حق شهروندی تعریف می شود.

فریدون عباسی نماینده مردم کازرون و کوهچنار و رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تقدیر از خدمات شرکت برق منطقه ای برای تامین و انتقال پایدار برق بیان کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی آمادگی دارد تا با حمایت از طرح های تولید و تامین انرژی در راستای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از این صنعت حمایت کند و خلاءهای قانونی را در این عرصه ترمیم نماید.

دکتر عباسی اضافه کرد: کشورمان در زمان کنون در دوران تحریم های ظالمانه قرار دارد اما قطعا این تحریم ها که در حوزه نفت و گاز و انرژی هم تاثیراتی داشته است به نفع کشورمان تمام می شود و می تواند برای شکوفایی اقتصاد و استفاده از استعدادهای در این حوزه باشد.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار توجه بیش از پیش به تامین برق و انرژی برای اجرای طرح های توسعه در این دو شهرستان و سایر شهرستان های استان فارس شد و گفت: استان فارس مجموعه ای کامل از استعدادها و توانمندی های توسعه است که باید از سهم برابر در این عرصه در مقایسه با سایر استان ها بهره مند باشد.

برچسب‌ها شرکت برق منطقه ای فارس بوشهر انرژی برق کازرون برق فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت برق منطقه ای فارس بوشهر انرژی برق کازرون برق فارس شرکت برق منطقه ای فارس بوشهر انرژی برق کازرون برق فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی

بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان توسط صنعت برق اجرایی می شود که همه مردم ایران از مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... بهره مند می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان، امروز با موضوع صنعت برق، مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... به صورت رسمی و با نام پویش "با انرژی" رونمایی شد.

در این مراسم پیام ویدیویی مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر به مناسبت همزمانی از رونمایی از پویش با انرژی با روز صنعت برق و روز ملی خلیج فارس پخش شد و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران نیز در صحبتهای کوتاهی مردم را به صرفه جویی در مصرف برق تشویق کردند.

این نخستین باری است که صنعت برق با همکاری جامعه ورزشی، هنری و... کشور به دنبال بهینه سازی مصرف برق خواهد بود و امیدوار است که بتواند بخش مهمی از ناترازی را از طریق جلب همراهی مردم کاهش دهد.

در این راستا علاوه بر ارائه مشوق های مصوب دولت، جوایز گسترده ای نیز به مشترکانی که در زمینه کاهش مصرف برق و آموزش راهکارهای بهینه سازی مصرف همکاری کنند، ارائه خواهد شد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این خصوص گفت: 80 میلیون جایزه برای مشترکانی که در فصل گرم امسال صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند درنظر گرفته شده که از این بین، صدها خودرو به صورت قرعه کشی به مشترکان اعطا خواهد شد و هدایای ارزنده متنوعی به عنوان مشوق صرفه جویی در مصرف برق درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده