Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد حسینی اظهار کرد: بخشنامه تغییر ساعت کاری در راستای ضرورت صرفه جویی در مصرف برق در ادارات استان اعمال می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی افزود: این تغییرات با توجه مبه مصوبه تیرماه ۹۷ هیئت وزیران مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات در فصل گرما جهت رعایت الگوی مصرف برق و همچنین موافقت استاندار با درخواست مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان، عملیاتی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ادامه داد: در همین راستا ساعت کاری دستگاه های اجرایی در سراسر استان از روز دوشنبه ۲۳ تیرماه تا روز جمعه ۳۱ مردادماه تغییر می کند.

وی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی و سایر مراکز خدمات رسان از این قاعده مستثنی هستند، متذکر شد:  ساعت کار ادارات و دستگاه های اجرایی از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح تا ۱۳:۴۵ دقیقه خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی افزود: ساعت فعالیت ادارات در روزهای پنجشنبه هر هفته ساعت ۶:۴۵ دقیقه تا ۱۲:۴۵ دقیقه تعیین شده است.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران درخواست کرد: به منظور کاهش مصرف برق، ضمن رعایت سایر مقررات، به ویژه تنظیم دمای محیط کار به حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد و خارج نمودن کلیه وسایل سرمایشی و روشنایی بعد از ساعت کاری از مدار، بر حسن اجرای برنامه، نظارت دقیق داشته باشند.

حسینی گفت: بر اساس این دستورالعمل شرکت توزیع نیروی برق استان موظف است گزارش میزان صرفه جویی ناشی از این تغییرات را به معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ارائه کند.

کد خبر 4972334

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی محمد حسینی صرفه جویی در مصرف برق ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند شهرکرد حجاب و عفاف استانداری سمنان سیستان و بلوچستان خطبه های نماز جمعه خراسان جنوبی ساعت کاری ۴۵ دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است

معاون وزیرکار در واکنش به نامه خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰درصدی حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵شنبه‌ها گفت: کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است. درصورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

به گزارش تسنیم، کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روز‌هایی تعطیل خواهد شد، اما ساعت کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد.

در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

گفتنی است، محمد چکشیان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود، چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران، مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات، تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی ۳ سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمار‌ها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است