Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش این خبرگزاری، دو مسئول مطلع در سازمان ملل‌ تاکید کردند که جنبش انصارالله که کنترل بندر «راس عیسی» در استان «الحدیده» در غرب یمن را در دست دارد،‌ با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل موافقت خود را با ورود تیم فنی این سازمان به نفت‌کش صافر اعلام کرد.

سازمان ملل چندی پیش درباره نفوذ آب به موتور نفت‌کش صافر که حامل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلیون بشکه نفت خام است،‌ به شدت ابزار نگرانی کره بود. این نفت‌کش در بندر راس عیسی لنگر انداخته، ولی ائتلاف سعودی آن را به صورت غیرقانونی توقیف کرده و اجازه تخلیه محموله‌اش را نمی‌دهد.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه آتی نشستی را برای بررسی وضعیت نفت‌کش صافر برگزار کند.

«احمد عبدالله دارس» وزیر نفت یمن هم چندی پیش هشدار داد که در صورت نشت نفت از نفت‌کش صافر در سواحل بندر الحدیده، آلودگی زیست‌محیطی در دریاه ایجاد خواهد شد.

شرکت نفت صنعا، پیش‌تر ائتلاف سعودی را مانع دسترسی به نفت‌کش صافر و تعمیر و نگهداری آن اعلام کرده بود.

نفت‌کش صافر از سال۲۰۱۵ و به دنبال آغاز جنگ ائتلاف سعودی به یمن مورد بررسی و تعمیر قرار نگرفته و همین مسئله باعث شده به دلیل فرسودگی تهدیدی برای نشست نفت به دریا شود و یا انفجاری بر روی آن رخ دهد که در هر دو صورت فاجعه زیست‌محیطی رخ خواهد داد.

نفت‌کش صافر چهار سال است که در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است. 

«عمار الاضرعی» مدیر شرکت نفت یمن پیشتر نیز هشدار داده بود که در صورت ادامه توقیف نفتکش‌های یمنی توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان و جلوگیری از ورود سوخت به این کشور، نبود سوخت بر همه بخش‌های خدماتی از جمله بیمارستان‌ها تأثیر خواهد گذاشت و این کشور در روزهای آینده با فاجعه قریب‌الوقوع مواجه خواهد شد.

یمن از فروردین۹۴ در معرض جنگی فراگیر و همه‌جانبه قرار دارد. تاکنون هزاران یمنی در این جنگ کشته یا زخمی شدند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.  

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن جنبش انصارالله نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن جنبش انصارالله نفت سازمان ملل متحد یمن جنبش انصارالله نفت نفت کش صافر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در خصوص قسمتی از مطالبات به حق متقاضیان سه پیمانکار برای شش هزار واحد مسکونی در دست بررسی است و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که این بررسی‌ها ظرف چند روز آینده صورت خواهد گرفت. 
یوسف زاده افزود: این طرح با موانع زیادی از جمله موانع بانکی و فنی و مهندسی مواجه بود که در حال رفع شدن است.

او ادامه داد: طرح در مسیر تسریع قرار گرفته، دو پیمانکار فونداسیون را انجام داده‌اند و اینکه متقاضیان به دنبال تعیین تکلیف پول خود هستند، قطعا بررسی و تفکیک انجام خواهد شد. 
یوسف زاده گفت: انتظار است متقاضیان مدتی را صبوری کنند و تلاش ما نیز بر سرعت بخشیدن بر کار است و در صورت بروز مشکل با پیمانکار کیسون قطعا طرح تعیین تکلیف خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • محور سر بندر به آبادان مسدود شد/ دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • حماس: در حال بررسی پیشنهاد آتش‌بس هستیم
  • علت تخلیه نشدن آب و نشتی ماشین لباسشویی
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر