Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: سالانه 3300 کیلوگرم ژل رویال در کشور تولید می‌شود که به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و قوی نقش دارویی موثری دردرمان بیماران سرطانی، درمان نازائی، تقویت سیستم دفاعی بدن و قوای جسمانی و غیره دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسماعیل صارمی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرج، گفت: ژل رویال محصول اصلی زنبورستان ناصر سیرائی می‌باشد که با تولید 100 کیلوگرم در سال ژل رویال، پیشگام تولید این محصول در استان البرز می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته 148 کیلوگرم ژل رویال در استان تولید شد که شهرستان کرج با تولید 126 کیلوگرم از آن توانست 85 درصد تولید این محصول رابه خود اختصاص دهد.

صارمی عنوان کرد: سالانه 3300 کیلوگرم ژل رویال در کشور تولید می‌شود که به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و قوی نقش دارویی موثری دردرمان بیماران سرطانی، درمان نازائی، تقویت سیستم دفاعی بدن و قوای جسمانی و غیره دارد.

وی افزود تنوع گیاهی بخش آسارا باعث بالارفتن کیفیت و عطر محصولات زنبورستانهای شهرستان می‌شود.

شایان ذکر است قیت مصوب صندوق توسعه ملی برای ژل رویال هر کیلوگرم 5 میلیون تومان میباشد و قرص ژل رویال هم در کشور تولید شده و نیازی به واردات نمی باشد.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: ژل رویال کرج کشاورزی تولید کشور تولید ژل رویال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴ رونمایی شد

سه محصول نوآورانه و خلاق در زمینه پزشکی، رباتیک، صنایع پلاستیک امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس رونمایی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سه محصول نوآورانه و خلاق در زمینه پزشکی، رباتیک، صنایع پلاستیک امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس رونمایی شد. این سه محصول با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رئیس پارک فناوری پردیس، وزیر علوم کشور زیمباوه و فعالان اکوسیستم نوآوری کشور رونمایی شد. ترموپلاستیک پلی یورتان محصول دانش‌بنیان که توسط شرکت سپنتا پیشه پاسارگاد تولید شده است. این محصولات در صنایع خودرو، کفش، لوازم ورزشی، چسب و قطعات صنعتی به عنوان مواد اولیه برای تولید قطعات خاص کاربرد دارد. 

پلی یورتان‌های ترموپلاستیک که به عنوان TPU در صنعت شناخته می‌شوند، یک الاستومر همه کاره با خواص منحصر به فرد است که دارای خاصیت ارتجاعی بالا و همچنین استحکام مکانیکی بالا است. این مواد یک ترموپلاستیک الاستومر مهندسی هست به نحوی که همانند لاستیک‌ها میتواند نرم و انعطاف‌پذیر باشد در حالی که با روش‌های متداول چون پلاستیک‌ها قابلیت فرآیند شدن دارد.

TPU‌ها استحکام و مقاومت کششی و همچنین مقاومت سایشی بسیار بالایی دارند که نسبت به ترموپلاستیک‌های متداول تا چندین برابر بالاتر است. TPUیک کوپلیمر بلوکی است که از توالی متناوب قطعات سخت و نرم تشکیل شده است. سازگاری آن به دلیل وجود هردو بخش سخت و نرم در ساختار شیمیایی آن است. برای تولید این محصول نیازمند اکستروژن واکنشی (REACTIVE EXTRUDER) و راکتورهای پیچیده‌ای هست که بتوان ابتدا پلی‌ال‌ها (بخش نرم) را سنتز و سپس در اکسترودر واکنشی با بخش سخت ترکیب و در نهایت گرانول تولید کرد. تولید محصول به شدت به نسبت استکیومتری مواد اولیه وابسته است و کوچکترین انحرافی منجر به ژل شدن یا پلیمری با خواص نامطلوب می‌شود. به دلیل خاص بود این محصول قیمت بالایی در بین پلیمرها دارد. این محصول به دلیل خواص مکانیکی بالا در حوزه‌های مختلف صنعتی از جمله خودروسازی، نظامی، الکتریکی، صنعتی و بهداشتی کاربردهای فراوانی داردکه به دلیل پیچیدگی‌های تولید در کشور تاکنون تولید نشده است.

این محصول هیچ تولیدکننده داخلی ندارد و در سال‌های اخیر گریدهای مختلف آن برای کاربردهای متنوعی از جمله شیلنگ‌های فشار قوی (پنوماتیک)، قطعات خودرو (گردگیر)، چسب‌های صنعتی و بسیاری دیگر از کاربردهای صنعتی از کشورهای چین، ایتالیا، ترکیه و آلمان وارد می‌شود. در سال 1401 در حدود 700 هزار کیلوگرم از این مواد از مبادی رسمی وارد کشور شده است.

یکی دیگر از محصولات ربات هوشمند و خودران حمل بار 500 کیلوگرم که توسط شرکت نرم‌افزار تنب تولید شده است. حمل هوشمند و خودکار بار در خطوط تولید، انبارها و پایانه‌های لجستیکی از ویژگی‌های این محصول است. این محصول برای اولین بار در کشور با سامانه نرم‌افزاری کاملا بومی تولید شده، کاملاً خودران و تشخیص هوشمند مسیر را دارا است. این محصول قابلیت شناسایی و جلوگیری از برخورد موانع، دارای سامانه مدیریت ناوگان رباتیک و کنترل ترافیک است.

چهار نوع کیت تشخیصی جهت شناسایی بیماری‌های خودایمن شایع از جمله بیماری لوپوس و التهاب خود ایمن عروق تولید شرکت دانش بنیان ایده آل تشخیص آتیه از دیگر محصولات رونمایی شده است.

تشخیص زودهنگام، پیش‌بینی و ارزیابی بیماری‌های اتوایمیون (خود ایمنی) از جمله لوپوس، سندرم آنتی فسفولیپید و واسکولیت از قابلیت‌های این چهار کیت تولیدی است.

چهار محصول فوق‌الذکر برای اولین بار در کشور تولید شده است و پارامترهای کنترل کیفی آن از جمله حساسیت آنالیتیک و بالینی، اختصاصیت آنالیتیک و بالینی و پایداری قابل مقایسه با بهترین محصولات کشورهای غربی است.

اینوتکس میزبان رویداد‌ بین‌المللی "فارِس اواردز 2024"

در دسترس بودن چهار محصول مورد بحث، ضمن کاهش هزینه‌های درمان در کشور منجر به شناسایی و پیگیری درمان به موقع بیماران گردیده است.مراحل تحقیق و توسعه این محصولات به اتمام رسیده است و هر 4 محصول موفق به اخذ مجوز تولید از اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گردیده است. هزینه تمام شده تولید این محصولات در داخل کشور باعث کاهش 75 درصدی میزان ارزبری در این حیطه می‌گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • ۳ محصول فناورانه رونمایی شد
  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها