Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:22:19 GMT

عرصه بر فراریان مالیاتی در هرمزگان تنگ شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۷۶۹۳

عرصه بر فراریان مالیاتی در هرمزگان تنگ شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز یک‌شنبه به مناسبت هفته مالیات و فرهنگ‌سازی مالیاتی در دیدار با مدیرکل، معاون و جمعی از کارکنان اداره کل امور مالیاتی هرمزگان مالیات را مطمئن‌ترین و باثبات‌ترین منبع در آمد کشور دانست و بر نظارت و صول مالیات شرکت‌ها و نهادهایی که در استان فعالیت می‌کنند اما مالیات آن ها در استان‌های دیگر وصول می‌شود، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در چشم‌انداز کشور درآمدهای نفتی در جایگاه پس از درآمدهای مالیاتی قرار دارند، بیان داشت: با برنامه ریزی انجام شده و مسیر درست و خوب ریل گذاری شده در سازمان امور مالیاتی جهت تامین درآمدهای مالی کشور و پیشی گرفتن از درآمدهای نفتی شاهد رشد خوبی در این مسیر هستیم.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: مالیات از منابع درآمدی مطمئن و پایداری است که می‌توان کشور را در شرایط مختلف و به خصوص شرایط بحرانی اداره کرد.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، کارکنان این اداره‌کل در سراسر استان ماموریت و وظایف خود در دستگاه‌های مالیاتی استان را به خوبی انجام داده‌اند.

وی توصیه کرد: در راستای فرهنگ‌سازی مالیاتی ائمه جمعه، صاحب‌نظران و اصحاب رسانه با اداره کل امور مالیاتی هرمزگان همکاری کنند تا شاهد بیش‌از پیش مشارکت مردم در پرداخت مالیات و در نتیجه توسعه و آبادانی بیشتر استان باشیم.

تمدید ۲ماهه اظهارنامه‌های مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله این اداره کل بیان داشت:‌ باتوجه به شرایط گسترش ویروس کرونا، سازمان امور مالیاتی در این راستا مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در منابع اشخاص حقیقی و حقوقی و ارزش افزوده برای رفاه حال مودیان محترم مالیاتی تا ۲ ماه تمدید کرده است.

شاکر رضا مریدی افزود: همچنین‌ مودیانی که تا پایان تیرماه امسال اصل مالیات خود را پرداخت کنند، از شرایط بخشودگی صد درصد جرائم بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان امور مالیاتی در راستای رفاه مودیان و جلوگیری از حضور فیزیکی افراد در راستای پیشگیری از گسترش کرونا به سامانه ابلاغ الکترونیک اشاره کرد که مودیان با واردشدن به آدرس www. tax. Gov.ir می‌توانند نسبت به فعال شدن آن اقدام کنند.

از ۱۶ تا ۲۳ تیرماه به عنوان هفته فرهنگ مالیاتی نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور محمد عبادی زاده فرار مالیاتی هرمزگان قشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور محمد عبادی زاده فرار مالیاتی هرمزگان قشم سازمان امور مالیاتی کشور محمد عبادی زاده فرار مالیاتی هرمزگان قشم سازمان امور مالیاتی مالیاتی هرمزگان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد



به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی اظهار داشت: طی ارزیابی های صورت گرفته سازمان نوسازی مدارس کشور در بین ادارات کل ، استان هرمزگان در حوزه مدیریت حائز رتبه برتر شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی با بیان خبر بالا اظهار داشت: همچنین طی ارزیابی های صورت گرفته بین معاونت ها ؛ اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در حوزه معاونت فنی حائز رتبه نخست و حوزه مشارکتهای مردمی ( جذب خیرین) در سطح عالی و شایسته تقدیر شد.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان در خصوص فرایند ارزیابی عملکرد ادامه ابراز داشت: ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران، سالیانه به منظور رعایت اصل شایسته سالاری و مدیریت بهبود عملکرد و کیفیت کار، اعمال ضابطه شایستگی در تصمیمات اداری، به کارگیری نتایج ارزیابی در بهسازی نیروی انسانی و افزایش کارایی و اثربخشی عملكرد صورت می‌گیرد.

 

باوقار ، ارتقاء كيفيت عملكرد كاركنان ، ارائه بازخورد از نتايج و اجراي برنامه‌هاي آموزشي مورد نياز،تدوين رويه‌هاي لازم جهت اجراي فرايند ارزيابي،افزايش ضمانت اجرايي فرايند ارزيابي از طريق تدوين و آماده‌سازي ساز و كاري مدون و مستند در خصوص استفاده از نتايج ارزيابي،حل مسائل و مشكلات موجود را از اهم اهداف ارزیابی عملکرد اعلام داشت.

 

وی با بیان اینکه استان هرمزگان هم اکنون به قطب معماری در کشور مبدل گشته است اظهار داشت: استان هرمزگان توجه وافری به اتمام پروژه های نیمه تمام بزرگ مقیاس و پروژه های دارای هویت معماری بومی منطقه دارد.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان ادامه داد: افزایش 2 برابری ساخت و تحویل کلاس درس در سال 1402 نسبت به سال 1401 ، رشد 300 درصدی اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری نسبت به سفر اول ، برگزاری اولین گلریزان احداث و تجهیز مدارس با مشارکت بخش خصوصی و صنایع ، اجرای اولین مدرسه تمام هوشمند در جزیره هرمز ، خرید بیش از ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی و ارسال 25 کامیون تجهیزات به شهرستان بشاگرد با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان ، آغاز عملیات احداث و تکمیل 40 کلاس درس برای نخستین بار از محل مولدسازی املاک بلااستفاده آموزش و پرورش و روشن شدن چراغ مولد سازی در راستای جهاد مدرسه سازی در استان هرمزگان، اتمام پیش نویس سند توسعه ، تکمیل و ساخت سه برابری مدارس با نیازهای ویژه نسبت به سال قبل ، بهسازی و شاداب سازی ۴۰۴ مدرسه طرح شهید عجمیان و اتمام پیش نویس سند توسعه ( حوزه فضا و تجهیزات ) نیز از اهم اقدامات مجموعه نوسازی مدارس استان هرمزگان می باشد.

 

لازم به ذکر است؛ فرآیند آغاز ارزیابی عملکرد ادارات نوسازی مدارس از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و هفته گذشته نتایج آن اعلام شد که اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در این ارزیابی جزء 5 استان برتر کشور قرار گرفت و در این ارزیابی در سطح ادارات و معاونت ها نیز هرمزگان در حوزه معاونت فنی حائز رتبه نخست و در حوزه مشارکتهای مردمی در سطح عالی و شایسته تقدیر قرار گرفت.

 

گفتنی است؛ در پایان حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با اهدای لوح تقدیری از مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی