Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه امروز هیئت وزیران که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین روحانی برگزار شد، رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت راه و شهرسازی به منظور احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های شاهد، گفت: خانواده‌های شاهد عزیزترین سرمایه شأن را تقدیم انقلاب و کشور کرده اند و لذا حداکثر خدمت به این عزیزان، وظیفه مسلم و حتمی ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

>>>در همین رابطه بخوانید؛

رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس: مجادلات مردم را ناراحت می‌کند/دولت تا روز آخر وظایفش را انجام می دهد

در ادامه جلسه، اعضای دولت به بحث و بررسی پیرامون تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پرداخته و آنها را به تصویب رساندند.

 افزایش سهم شناور آزاد شرکت‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در بازار سرمایه

دولت با هدف ساماندهی وضعیت بازار سرمایه و با توجه به کشش تقاضای بالا در بازار سرمایه به منظور استفاده از فرصت‌های تأمین مالی از این بازار، با افزایش سهم شناور آزاد شرکت‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در بازار سرمایه موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند همکاری لازم را با وزارت امور اقتصادی و دارایی در افزایش سهم شناور آزاد (حداقل به میزان ۲۵ درصد شرکت‌های تابعه اعم از شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تابعه نهادهای عمومی و سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، مطابق مقررات بورسی در بازار سرمایه به عمل آورند.

همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است ماهانه ۵ درصد از تخصیص بودجه دستگاه‌هایی را که متناسب با گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به افزایش سهام شناور آزاد شرکت‌های مربوط اقدام نمی‌کنند، کاهش دهد.

 افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی

هیئت وزیران در راستای تقویت و مدیریت عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه و تأمین مالی بیش از پیش شرکت‌های بورسی در بازار سرمایه از طریق افزایش سرمایه با استفاده از سرمایه‌های خرد تزریق شده به آن، لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی را با قید دو فوریت مصوب کرد تا در مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی برسد.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1409487

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب دولت دوازدهم مجلس یازدهم بورس تهران وزارت راه و شهرسازی دستگاه های اجرایی بازار سرمایه شناور آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در سه شهرک صنعتی این جزیره خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن بین‌المللی مرکز رشد برگزار شد، اظهار داشت: این شمار نیروی کار در 230 شرکت فعال در شهرک‌های فجر، تولا و کاوه منطقه آزاد قشم مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صنعتی و معدنی در قشم و حمایت ویژه سازمان منطقه آزاد قشم از سرمایه‌گذاران در این جزیره، گفت: این منطقه دارای یک سایت هاب انرژی، یک سایت صنایع شیلاتی و سه شهرک صنعتی بزرگ است که حمایت‌ها و امتیارات ویژه‌ای برای فعالان سرمایه‌گذاری در این مراکز وجود دارد.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم یکی از مهمترین اولویت‌های کاری این واحد را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: در راستای رفع موانع تولید واحدهای تولیدی جزیره قشم، موفق به مصوبه‌ای برای حذف مالیات بر ارزش افزوده چند شرکت دانش‌بنیان در قشم شدیم که در زمینه تولید کود گیاهی از جلبک‌ها و ماهی‌های خشک فعالیت دارند.

صابری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای کاهش بروکراسی ادارای تصریح کرد: در همین راستا نیز پارسال با حذف دریافت اسناد اعتباری از سرمایه‌گذاران، موفق شدیم پروانه بهره‌برداری 5 شرکت فعال در شهرک صنعتی تولا که به دلایلی موفق به دریافت پروانه نشده بودند را صادر و آنها را به چرخه تولید و اشتغال جزیره بازگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذارانی که با وجود دریافت زمین اما هنوز با گذشت سالهای بسیار اقدام به فعالیت نکرده‌اند، قراردادشان فسخ می‌شود، گفت: در همین راستا نیز بیش از 13 هکتار از زمین‌های واگذار شده در حوزه صنعت و معدن به 19 سرمایه‌گذار که با وجود گذشت بیش از دو دهه از واگذاری هنوز اقدامی انجام نداده بودند، فسخ شد.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • عکسی از حدیث نصب‌ شده در محل دیدار امروز کارگران با رهبر انقلاب
  • حاشیه‌ای از دیدار امروز رهبر انقلاب با کارگران
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • جمعی از کارگران امروز با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد