Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با «رادیو گفتگو» درباره تاثیرگذاری این کمیسیون بر عملکرد دولت و لزوم همکاری تنگاتنگ با وزارت امور خارجه اظهار کرد: همکاری و مسیر تعامل این کمیسیون با وزارتخانه های مختلفی برقرار است یعنی وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح، وزارت دفاع، بخشی از وزارت کشور و سازمان انرژی اتمی با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره برنامه های مجلس یازدهم برای تعامل با دولت گفت: مجلس یازدهم ویژگی های عمومی و اختصاصی دارد، از جمله اینکه فضای خاص سیاسی در آن شکل گرفته و تقریباً ۱۷۰ نفر از نمایندگان این دوره جدید و ۶۰ نفر هم زیر ۴۵ سال هستند که این به معنای حضور نیروی جوان و پر انرژی در مجلس است و سیاست فشار حداکثری آمریکا، خروج از برجام و شهادت شهید سلیمانی فضای سیاسی را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار داده است.

عمویی با اشاره به تشکیل کمیسیون های مجلس این دوره بر مبنای یک دستورالعمل و آئین نامه جدید گفت: نمایندگان از طریق امتیاز دادن به سوابق و تحصیلات و سابقه نمایندگی و حوزه کاری، وارد کمیسیون ها شدند که البته این مدل آزمون و امتیازدهی قطعاً منتقدانی هم دارد اما به طور کلی فضای عمومی مجلس از جمله در مورد کمیسیون امنیت ملی تخصصی تر شده است.

وی ادامه داد: در جلسات اخیر مجلس با دستگاه های اجرایی مشخص شد که فضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کاملاً تغییر کرده و اشراف اعضا به موضوعات تخصصی بیشتر شده است، البته ما در مراحل ابتدایی کار هستیم، کمیسیون تازه ساختار خودش را شناخته و کمیته های زیرمجموعه را تعیین کرده است و ما هم درباره موضوعات مختلف و ارتباط با دستگاه های مرتبط بحث می کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با اشاره به برگزاری جلسات با وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی در مراحل اولیه عنوان کرد: به زودی با وزیر دفاع جلسه ای را برگزار خواهیم کرد و امیدواریم روند کارشناسی تخصصی را همیشه حفظ کنیم.

انتهای پیام/

104 / 361 امیر حاتمی وزارت دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سازمان انرژی اتمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: امیر حاتمی وزارت دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سازمان انرژی اتمی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، نشست کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران فدراسیون دوومیدانی به منظور انتخاب رئیس و نمایندگان این کمیسیون‌ها در مجمع فدراسیون برگزار شد.
در این نشست‌ که پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی، علی باقری مسئول امور مجامع وزارت ورزش و جوانان و اعضای این کمیسیون‌ها حضور داشتند، پس از رای‌گیری از میان نفرات حاضر در نهایت به ترتیب در هر کمیسیون نفرات ذیل انتخاب و معرفی شدند:
کمیسیون ورزشکاران:
حسن تفتیان (رئیس کمیسیون)
۱-کیوان قنبرزاده (نماینده حاضر در مجمع)
۲-حسن تفتیان (نماینده حاضر در مجمع)
۳-مهدی پیرجهان (نماینده حاضر در مجمع)
۴-فرزانه فصیحی (نماینده حاضر در مجمع)
۵-تکتم دستاربندان (نماینده حاضر در مجمع)
۶-الهام سادات هاشمی (نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون مربیان:
هادی سپهرزاد (رئیس کمیسیون)
۱-سامان برزگر (نماینده حاضر در مجمع)
۲-هادی سپهرزاد (نماینده حاضر در مجمع)
۳-زهرا نبی زاده (نماینده حاضر در مجمع)
۴-زهرا حکمت‌نژاد (نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون داوران:
الهه رستمی (رئیس کمیسیون)
۱-شهرام شهبازی (نماینده حاضر در مجمع)
۲-الهه رستمی (نماینده حاضر در مجمع)

مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی قرار است اواخر خرداد برگزار شود، اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

دیگر خبرها

  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود