Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از فعالیت ۷۶۰ کارخانه صنایع تبدیلی و غذایی با سطح تکنولوژی بالا در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایاز برنو در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت:  محصولات کشاورزی بومی و سایر استان‌ها پس از بسته بندی در این کارخانه‌ها، به بازار داخلی عرضه شده و یا صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمینه صنایع تبدیلی و غذایی در استان اقدامات خوبی انجام گرفته است که در این راستا سرمایه گذاران بخش خصوصی همت بالایی داشته و تلاش‌های بسیاری را در زمینه احداث کارگاه‌ها و کارخانه‌های فراوری در استان انجام داده‌اند.

وی با اشاره به وجود ۱۲۰ سردخانه در استان، گفت: تعداد 20 سردخانه دیگر نیز با همت بخش خصوصی در حال احداث است.

 رتبه نخست آذربایجان شرقی در فرآوری خشکبار 

برنو ادامه داد: آذربایجان شرقی به دلیل قرارگیری در مسیر صادرات، مرکز مهمی در زمینه فراوری محصولات به شمار می‌رود از جمله این‌که اقلام بسیاری از خشکبار هم‌چون کشمش و پسته وارد استان شده و بسته بندی می‌شود؛ اکنون استان در زمینه فرآوری خشکبار دارای رتبه اول کشور است.

فرآوری نخود در 1200 کارگاه در ممقان/ فرآوری سالانه 100 هزار تن نخود

وی گفت: صنایع تبدیلی نخود نیز منحصر به استان و به خصوص شهرستان ممقان است، به طوری‌که فقط ۱۲۰۰ کارگاه تولیدی در ممقان مشغول به فرآوری نخود هستند و سالانه بالای ۱۰۰ هزار تن نخود فراوری کرده و با رفع نیاز داخلی، حتی مقداری از آن نیز به سایر کشورها صادر می‌شود.

فرآوری خرما در تبریز

 وی با بیان این‌که لپه موردنیاز کشور نیز در شهرستان آذرشهر فرآوری می‌شود، اظهار کرد: کارخانه‌های صنایع تبدیلی استان با تکنولوژی بسیار بالایی فعالیت کرده و دارای فضای تمیز کاری است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در زمینه فرآوری خرما نیز، استان بیشترین تعداد بسته بندی خرما را در کشور دارد.

15 کارخانه فرآوری گل محمدی/ تولید  ۱۵ هزار تن، گلاب، اسانس و عرق  گل محمدی 

وی در ادامه، در خصوص وضعیت صنایع تبدیلی گل محمدی در خاستگاه این محصول ارزشمند است، گفت: ۱۵ کارخانه فرآوری گل محمدی در استان فعالیت می‌کنند که با داشتن تکنولوژی‌های فراوری سطح بالا، هر یک با ظرفیت متوسط ۱۰۰۰ تن و در مجموع ۱۵ هزار تن، گلاب، اسانس و عرق  گل محمدی تولید می‌کنند.

وی با بیان این‌که کارخانه‌های صنایع تبدیلی گل محمدی استان، با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند، اظهار کرد: کارخانه فراوری گل محمدی به اندازه کافی در استان وجود دارد اما برخی اوقات رقابت سایر استان‌ها باعث می شود آنها قیمت بالاتری را برای خرید این محصول به کشاورزان بپردازند که در این راستا گل محمدی از استان خارج می‌شود.

برنو گفت: تولید اسانس گل محمدی، با تکنولوژی منحصربفرد و بسیار بالایی انجام می‌گیرد که در استان چهار واحد مخصوص تولید اسانس وجود دارد، این اسانس‌ها وارد بازار داخلی و یا صادر می‌شود.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی صنایع تبدیلی کشاورزی تبریز خبرگزاری فارس تبریز نخود گلاب خرما لپه آذرشهر اسانس گل محمدی عرق خشکبار سردخانه پسته گردو بادام صنایع تبدیلی و غذایی آذربایجان شرقی کارخانه ها گل محمدی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟

شاخص گلیسمی هندوانه ۱۰۳ و بار گلیسمی ۱۱۳۳ است. بلافاصله پس از مصرف، سطح قند افزایش می‌یابد و همچنین فیبر بسیار کمی دارد؛ بنابراین باید از لیست ترجیحات غذایی دیابتی حذف شود. در واقع از آنجایی که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا، اما بار گلیسمی پایینی است، مصرف آن باید در مقادیر کم و همراه با غذا‌های حاوی چربی‌های سالم مانند دانه‌های روغنی و پروتئین باشد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، هندوانه کم کالری، سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان به عنوان ویتامین A و C است، برای سلامت چشم ضروری است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند.

بار گلیسمی هندوانه پایین است، یعنی حتی اگر قند خون شما را به سرعت نسبت به سایر غذا‌ها افزایش دهد، قند خون شما را خیلی بالا نمی‌برد. به همین دلیل، مصرف هندوانه در مقادیر متوسط و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است.

دیگر خبرها

  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی