Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:13:31 GMT

مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۸۸۰۳

مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ابلاغ شد

طی جلسه ای، مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا قرچک از سوی فرماندار شهرستان ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با  کرونا  این شهرستان مصوبات جدید این ستاد را به شرح زیر اعلام کرد:


برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا در تالارهای پذیرایی، منازل، حسینیه‌ها، مساجد و اماکن دیگر  ممنوع است و برای اجرایی شدن این مصوبه تالارها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رستوران‌ها و فست‌فودهای بزرگ به شرط بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند.


استخرها، باشگاه‌های بدن‌سازی و سایر ورزش‌های پربرخورد(به تشخیص اداره ورزش و جوانان) تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.


استفاده از ماسک در ادارات دولتی و غیردولتی(اعم از کارکنان و مراجعین)، اتوبوس‌ها، تاکسی، مراکز تجمع همچون پاساژها اجباری و الزامی است.


ضدعفونی ادارات و همچنین گندزدایی اماکن پرتردد شهری و روستایی توسط شهرداری و دهیاری ها صورت پذیرد.


بخش قرائت‌خانه کتابخانه‌های عمومی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.


شناسایی و برخورد با مراکز پرخطر و واحدهایی که با تجمع انسانی قابل توجه مواجه‌اند و یا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بخصوص رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و نیز بازارروزها، میادین میوه و تره بار و مراکز خرید در دستور کار قرار دارد و مدیران و اعضای این مراکز می‌بایست نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند تا مشمول محدودیت و تعطیلی نشوند.

نظارت بر نحوه رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌های بهداشت و درمان در دستگاه‌های اجرایی و زیرمجموعه‌های آن بر عهده شبکه بهداشت و درمان است.

 

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: مصوبات ستاد کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خطیبی فرماندار قرچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

کد خبر 6088887 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است