Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:41:23 GMT

طلاق در استان سمنان ۱۱ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۸۹۰۴

طلاق در استان سمنان ۱۱ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن طلاق در استان ۱۱ درصد کاهش یافته است، بیان کرد: این آمار امیدواری در زمینه کاهش طلاق این پدیده شوم، را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش در راستای کاهش آمار طلاق به خصوص طلاق در سنین بالای ۶۵ سال و آسیب ناشی از آن، در دستورکار قرار گیرد.

ضرورت ورود دانشگاه‌ها به مقوله‌های اجتماعی

معاون استاندار سمنان تاکید کرد: در استان سمنان کاهش ۱۴ درصدی ازدواج یکی از موضوعاتی است که نیازمند توجه و تحلیل است و علیرغم تأثیر وضعیت اقتصاد بر میزان فرزندآوری، فرهنگ‌سازی این امر در اولویت است و بنابراین می‌بایست همه کسانی که در این حوزه تأثیرگذار هستند، نسبت به ترویج فرهنگ فرزند داشتن نیز اهتمام ورزند.

خجسته پور بیان کرد: لازم است در راستای تحلیل داده‌های مربوط به وقایع چهارگانه و ارائه راه‌کارهای عملیاتی در موضوعاتی چون کاهش ازدواج که منجر به کاهش ولادت و موالید نیز می‌شود از دانشگاه‌ها کمک گرفته شود

وی در خاتمه گفت: ارائه نسخه‌های آنلاین در شبکه بهداشت و سلامت از اقدامات ارزشمندی است که بیمه سلامت انجام داده است و لذا باید نقاط ضعف و قوت این طرح جهت تسریع در بهبود عملکرد مطلوب‌تر مورد ارزیابی قرار گیرد و انتظار می‌رود خدمات سامانه‌های بیمه سلامت، بیمه تأمین‌اجتماعی و دانشگاه علوم‌پزشکی که خدمتی بسیار ضروری و ارزشمند محسوب می‌شوند نیز به سمت الکترونیکی شدن سوق پیدا کنند.

اجرای مصوبات کارگروه خانواده در سمنان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان و دبیر کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده نیز در این نشست با بیان اینکه در سال ۹۸، تعداد ۱۳ جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی با مجموع ۹۶ مصوبه و ۳۶ دستورکار برگزار شد، گفت: در سال گذشته ۸۴ درصد مصوبات در حوزه سلامت و زنان بود که از زمان ادغام دو کارگروه اجتماعی و فرهنگی و کارگروه خانواده و بانوان، عمدتاً با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه انجام شد.

امیر بینایی بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه دستورکارهای خود را در سال ۹۹ که قابلیت طرح در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده دارد، برای تصویب و ارسال به شورای برنامه‌ریزی استان ارائه نمایند.

وی افزود: تهیه و تدوین برنامه پیشگیری از سرطان، تهیه برنامه پیشگیری از سالک و تهیه نمودار گانت، توجه به بیماران خاص و سرطانی، مقابله با بیماری کرونا، طرح هر خانه یک پایگاه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان، طرح توانمندی محلات کمتر توسعه یافته، غربالگری کودکان خیابانی و کار و متکدیان از مهمترین مصوبات سال ۹۸ در این کارگروه بود.

کد خبر 4972505

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان ازدواج و طلاق سمنان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد ایلام بیرجند حجاب و عفاف استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان کارگروه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آمار اعلامی سازمان ثبت احوال استان، در سال ۱۴۰۲ طلاق با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده و از ۵ هزار و ۳۱۰ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۵ هزار و ۲۰۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

کد خبر 6087473

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت