Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، قاسم جان‌بابایی معاون وزارت بهداشت عصر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تولید داروی «رمدسیویر» برای درمان بیماری کووید ۱۹ در کشور گفت: برای تولید این دارو ماده اولیه آن وارد شده و اکنون تولید این دارو در فاز مطالعاتی و تحقیقاتی است.

او افزود: تمام دارو‌هایی که در درمان کرونا موثر است در داخل کشور تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان نقش ممتازی در تولید تخت‌های مراقبت‌های ویژه، دﺳﺘﮕﺎه وﻧﺘﯿﻼﺗﻮر و تجهیزات کمک تنفسی دارند گفت: ۲۰۰۰ دستگاه از این شرکت‌ها پیش خرید و تضمین خرید داده شده است که ان‌شالله به تدریج تحویل می‌شود.

جان‌بابایی با اشاره به تلاش در تولید واکسن کرونا تصریح کرد: متخصصان و محققان ایرانی هم مانند دیگر کشور‌ها در حال تلاش برای تولید واکسن کرونا هستند که اکنون نمی‌توان به میزان پیشرفت آن پرداخت تا زمانی که به محصو ل برسد.

معاون وزارت بهداشت اظهار داشت: به سبب میزان بیماران کرونایی و بستری‌ها، وضعیت استان بوشهر قرمز اعلام شد که از هفته گذشته روند صعودی داشته و در ۲ روز گذشته مقداری روند بستری‌ها کاهش یافته است.

او رعایت مردم در پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را سبب کاهش روند ابتلا به کرونا در استان بوشهر دانست و بیان کرد: مردم در یک ماه گذشته کمتر از امکانات حفاظتی استفاده می‌کردند و با بی توجهی نسبت به پرهیز از دورهمی‌ها از جمله مراسم‌های عروسی و عزا این مهم سبب روند صعودی بیماران کرونایی در استان‌ها از جمله بوشهر شد.

معاون درمان وزارت بهداشت با قدردانی از تلاش و همکاری مردم، کادر درمانی، پرستاری و حمایت استاندار بوشهر گفت: خوشبختانه بیماری کرونا در استان بوشهر خوب مدیریت شد و روند بیماران رو به کاهش است و مشکلی در بستری بیماران در بخش ای. سی. یو وجود ندارد.

جان‌بابایی از افزایش تخت‌های مراقبت‌های ویژه برای بیماران کرونایی استان بوشهر خبر داد و خاطر‌نشان کرد: تا آخر هفته جاری ۲۵ تخت مراقبت‌های ویژه با تمام امکانات از جمله دﺳﺘﮕﺎه وﻧﺘﯿﻼﺗﻮر و تجهیزات کمک تنفس به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر افزوده می‌شود.

او با اشاره به ساخت بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر بیان کرد: امید می‌رود این بیمارستان ۱۱۰ تختی تا قبل از مهرماه به بهره‌برداری برسد چراکه این پروژه رو به تکمیل است و تنها نیاز به کمک برای راه‌اندازی دارد و تجهیزات آن وزارت بهداشت تامین می‌کند، چون برای فصل پاییز این بیمارستان نیاز استان بوشهر است.

معاون درمان وزارت بهداشت از تامین دستگاه کمک تنفسی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: هر کدام از بیمارستان شهرستان‌های استان بوشهر نیاز به دستگاه کمک تنفسی، دستگاه تامین اکسیژین دارند کنار آن‌ها قرار داریم و تامین می‌شود.

جان‌بابایی وضعیت و شرایط کرونا را در استان‌های مختلف مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برخی استان‌ها اکنون شرایط بهتری پیدا کرده، برخی استان‌ها مانند تهران، خراسان رضوی، مازندران و فارس روند صعودی داشته‌اند، ولی برخی استان‌ها مانند خوزستان، کردستان، کرمانشاه و دیگر استان‌ها شرایط کرونایی آن‌ها در حال بهبود است.

او با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک شرایط استان‌ها را بهتر می‌کند خاطرنشان کرد: استان بوشهر در عرصه فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل بهداشتی خوب عمل کرده که برگزاری پویش مجازی با ماسک لبخند بزن بوشهر ازآن جمله است که استان‌های دیگر می‌تواند از تجربه استان بوشهر در این حوزه استفاده کند.

معاون درمان وزارت بهداشت رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک از سوی مردم را سبب کاهش بار مراجعات مردم به بیمارستان‌ها دانست و تاکید کرد: باید همه مردم در رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.

جان‌بابایی با بیان اینکه تخت‌های مراقبت‌های ویژه، دﺳﺘﮕﺎه وﻧﺘﯿﻼﺗﻮر و تجهیزات کمک تنفسی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود تصریح کرد: هر استانی که در شرایط سخت قرار بگیرد بلافاصله به امکانات مورد نیاز تجهیز و هر مقدار استان بوشهر ظرفیت داشته باشد به آن کمک می‌شود.

او افزود: برای بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر که تا قبل از مهرماه افتتاح می‌شود ۲۵ تخت مراقبت‌های ویژه با تمام امکانات و تجهیزات نصب و راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت قرمز کرونا پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک مراقبت های ویژه وزارت بهداشت رعایت پروتکل استان بوشهر جان بابایی کمک تنفسی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟