Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دخیا اکنون بیشترین بازی را به عنوان بازیکن غیر بریتانیایی منچستریونایتد انجام داده است.
به گزارش آریا، داوید دخیا در جریان پیروزی 0-3 منچستریونایتد برابر استون ویلا، بازی شماره 399 خود با پیراهن منچستریونایتد را تجربه کرد و از رکورد پیتر اشمایکل عبور کرد. به گزارش Goal، داوید دخیا با انجام سیصد و سی و نهمین بازی خود برای منچستریونایتد، رکورد پیتر اشمایکل به عنوان بیشترین بازی برای منچستریونایتد توسط یک بازیکن غیر بریتانیایی را شکست و از این حیث رکورددار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دخیا 29 ساله از سال 2011 در منچستریونایتد حضور دارد و فرصت زیادی برای ارتقای رکورد خود دارد اما این دروازه بان اسپانیایی فاصله بسیاری با رایان گیگز که با 963 بازی برای شیاطین سرخ، رکورددار بازی برای این باشگاه است دارد.
دخیا بعد از شکستن رکورد اشمایکل، در طی مصاحبه ای گفت: از اشمایکل عذرخواهی می کنم. این رکورد خوبی است زیرا به این معنا است که برای مدت زیادی در اینجا حضور دارم و در سطح بالایی بازی کردم و از این بابت بسیار افتخار می کنم. امیدوارم 400 بازی دیگر نیز در منچستریونایتد حضور داشته باشم.
داوید دخیا که حالا بیشترین بازی را در بین بازیکنان خارجی تاریخ منچستریونایتد برای این باشگاه انجام داده است، امشب برای چهارصدمین بار در ترکیب اصلی تیمش قرار خواهد گرفت.
اوله گونار سولسشر با وجود اشتباهات داوید دخیا در بازی های اخیر، از حمایت از دروازه بان تیمش دست نمی کشد. به نقل از تلگراف، دخیا طی 18 ماه اخیر از بازیکنی که چهار سال بهترین بازیکن سال منچستریونایتد شد فاصله گرفته است و همین شایعاتی در مورد جایگزینی او با دین هندرسون را مطرح کرده است. اما سرمربی منچستریونایتد همچنان حامی دروازه بان 29 ساله تیمش است.
حتی یک ثانیه هم به چنین چیزی (کنار گذاشتن دخیا از ترکیب) فکر نکردم؛ به هیچ وجه. دروازه بان منچستریونایتد کسی است که ذهنیتی قوی داشته باشد. داوید ذهنیتی قوی دارد و آنقدر در اینجا حضور داشته است که به زودی چهارصدمین بازی خودش را انجام می دهد. کسی که از در دیدن بودن و بازی کردن در اولدترافورد بترسد، به این رکورد نمی رسد، بلکه دستیابی به این رکورد با نشان دادن کیفیت و ذهنیتت درون زمین بازی محقق می شود. او شخصیتی قوی دارد و من در کنار گذاشتن او هیچ منفعتی ندیدم.  
پیتر اشمایکل گفته است داوید دخیا می تواند 10 سال دیگر هم به کارش ادامه بدهد و سولسشر در این مورد با هم تیمی سابق خود موافق است.
داوید فوق العاده بوده است و من از زمان حضورم در اینجا از کار کردن با او لذت برده ام. او گفت که می خواهد برای سالیان سال، شاید 10 سال دیگر اینجا بازی کند. این که تا چه زمانی می تواند در اوج بماند به خودش بستگی دارد چون دیدن تواضع او برای کار کردن با ریچارد، کریگ (مربی های مختص دروازه بان های منچستریونایتد) و سایر دروازه بانان تیم لذتبخش است. او قهرمان لیگ برتر، جام حذفی، لیگ کاپ و لیگ اروپا شده است ولی احتمالا این برایش کافی نیست. فکر نمی کنم تا زمانی که به جام های بزرگ تری دست پیدا نکرده است به رضایت برسد. گمان می کنم عدم کسب افتخارات بیشتر لکه سیاهی در کارنامه او محسوب می شود. او به جوایز فردی دست یافته است ولی فکر نمی کنم داوید از آن دسته افرادی باشد که به افتخارات فردی اهمیت می دهند، بلکه می خواهد به افتخار گروهی بزرگی برسد.
دخیای 29 ساله در هفته های اخیر به خاطر گل هایی که مقابل تاتنهام و بورنموث دریافت کرد، مورد انتقاد واقع شده است. روی کین، ریو فردیناند و گری نویل به طور واضح از دخیا انتقاد کردند و در همین حین زمزمه هایی مبنی بر جانشینی او با دین هندرسون در فصل بعدی به گوش رسید. اشمایکل اما همچنان دروازه بان تیم ملی اسپانیا را تحسین می کند.
او برای ما عالی کار کرده است و هیچ شکی در این رابطه وجود ندارد. او در سخت ترین روزهای دوران معاصر منچستریونایتد کنار تیم ماند. شرایط بالا و پایین داشت و او اساسا بهترین بازیکن ما بوده است. شکی در این باره وجود ندارد. او طی پنج سال، چهار مرتبه بهترین بازیکن سال باشگاه شد. همین گویای عملکرد او برای باشگاه است. این که بخواهیم فقط دروازه بان را سرزنش کنیم آسان است ولی من این کار را انجام نمی دهم.
اشمایکل می گوید دخیا در حال سپری کردن یک دوره گذار است و با هماهنگ شدن با سبک بازی تیم، همان دروازه بان فوق العاده قبل خواهد شد.
به نظر من باید از هر دروازه بانی محافظت شود و طبیعتا سبک بازی فعلی تیم نسبت به زمانی که تیم دفاعی تر بازی می کرد و فرصت هایی که نصیب حریف می شد با بهترین مهارت های دخیا همخوانی داشت، متفاوت است. آن مهارهایی که از او دیدیم زمانی صورت گرفتند که تیم دفاعی بود. در حال حاضر خیلی حمله می کنیم و این باعث می شود مهاجمان در نبرد یک در برابر یک قرار بگیرند. ما الان روی ضد حمله ها گل دریافت می کنیم. فکر می کنم دخیا به مدتی زمان نیاز دارد تا با سبک بازی فعلی ما هماهنگ شود. اگر دروازه بانی باشی که به مدت 3-4 سال همیشه مشغول بود ولی حالا در طول بازی ها بعضا بیکار هستی، باید مقداری بازی خودت را تغییر بدهی. باید راه جدیدی برای حفظ تمرکز خود و ماندن در جریان بازی پیدا کنی. همه باید تطابق پیدا کنند و به نظرم او هم از این قاعده مستثنی نیست. داوید شماره یک ما است و هنوز هم یک جوان محسوب می شود. او می تواند 10 سال دیگر بازی کند. بیایید از او حمایت کنیم. باید از چیزی که در اختیارمان قرار دارد حمایت کنیم چون می دانیم که مهره واقعا خوبی در اختیار داریم.  
برای اشمایکل، در عرصه دروازه بانی هیچ تیپ ایده آلی وجود ندارد.
فلسفه من در مورد دروازه بانی این است که نمی توان گفت چه کسی بهترین دروازه بان جهان است. باید به تیمی که در آن بازی می کنند و سبک بازی آن توجه کنید. همیشه از دروازه بان های دو تیم شهر منچستر به عنوان مثال یاد می کنم. منچسترسیتی حفظ توپ می کند و نیاز دارد تا دروازه بان تیم خیلی از دروازه خودش فاصله بگیرد و با هر که نزدیک شد مقابله کند. همچنین دروازه بان آن ها باید کسی باشد که بعضا بتواند خازج از محوطه جریمه بازیسازی کند. اگر جای دروازه بان های دو تیم را عوض می کردیم، با توجه به سبک بازی ما در دوران ژوزه مورینیو، آیا ادرسون دروازه بان خوبی برای ما می شد؟ تصور نمی کنم. سبک او متفاوت است و داوید هم نمی توانست جای ادرسون را بگیرد. من عمیقا باور دارم که یک دروازه بان باید با سبک بازی تیمش هماهنگ باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سولسشر دخیا اوله داوید دخیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لورکوزن در آخرین ثانیه از شکست گریخت/ ادامه روند شکست‌ناپذیری تیم آلونسو

لورکوزن در ادامه هفته سی و یکم رقابت های بوندسلیگا بازی دو بر صفر باخته را در آخرین ثانیه‌ها با تساوی عوض کرد تا روند شکست‌ناپذیری تیم ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه هفته سی و یکم رقابت های بوندسلیگا یک بازی برگزار شد.

در این بازی بایر لورکوزن که پیش از این قهرمانی خود را در فصل قطعی کرده بود در خانه از اشتوتگارت پذیرایی کرد.

با وجود آنکه لورکوزن در این بازی با دو گل از اشتوتگارت رده سومی عقب افتاد اما هر دو گل را جبران کرد.

گل دوم لورکوزن در دقیقه ۹۵ یعنی آخرین دقیقه وقت های اضافه به ثمر رسید تا روند شکست ناپذیری تیم در فصل جاری ادامه داشته باشد.

شاگردان آلونسو در فصل جاری متحمل هیچ شکستی نشده اند که این یک رکورد در ۵ لیگ معتبر اروپایی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دروازه‌بان استقلالی، دل عنایتی را برد (عکس)
  • ژاوی: ماندم چون اعتماد‌به‌نفس تیم بالا رفته بود
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • برونو فرناندز پیروزی منچستریونایتد را دزدید (عکس)
  • لورکوزن در آخرین ثانیه از شکست گریخت/ ادامه روند شکست‌ناپذیری تیم آلونسو
  • خلاصه بازی منچستریونایتد ۱-1 برنلی (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • ببینید | منچستریونایتد - برنلی
  • اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد
  • توماس توخل درباره رئال مادرید چه گفت؟
  • توخل فاش کرد: چرا بایرن از رئال می‌ترسد!