Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر نوحی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص راهکارهای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس در محیط‌های کاری اظهار کرد: سلامت شاغلین یکی از مباحث مهم در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ است.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی عوامل و راه‌های انتقال ویروس در محیط‌های کار، اظهار کرد: از این طریق می‌توان از انتقال ویروس کرونا در این قبیل محیط‌ها پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوحی ادامه داد: به منظور حفظ سلامت و کاهش مواجه شاغلان باید یکسری الزامات در ارگان‌ها و ادارات در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌ها ویروس کرونا عمدتاً از طریق ترشحات و ذرات ریز تنفسی و لمس اشیا پر تماس منتقل می‌شود، بیان کرد: در ادارات و ارگان‌ها مهم‌ترین بحث فاصله گذاری اجتماعی است که در این خصوص متناسب با نوع فعالیت هر ارگان، یکسری فاصله گذاری ها انجام می‌شود.

لزوم کاهش مواجه چهره به چهره افراد در محیط‌های کاری

نوحی با تاکید بر این باید میزان مواجه چهره به چهره کارکنان با کارکنان، کارکنان با مراجعان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند، افزود: تجمع در محل کار ممنوع است.

وی با بیان اینکه سرویس‌های ایاب و ذهاب کارکنان باید با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت تردد کنند، بیان کرد: استفاده از لوازم حفاظت فردی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید مدنظر قرار گیرد.

نوحی همچنین رعایت فاصله کارکنان در حین سرو غذا در سلف سرویس محیط‌های کاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: البته توصیه اکید می‌شود که در ادارات و محیط‌های کاری هیچ‌گونه غذایی سرو نشود و کارکنان غذای روزانه خود را به همراه داشته باشند و به صورت انفرادی استفاده کنند.

نوحی بیان کرد: صندلی‌های مراجعان با فاصله از یکدیگر قرار گیرد و این افراد باید ملزم به استفاده از ماسک در محیط‌های کاری شوند. این اقدامات زمانی مؤثر است که هم کارکنان و هم مراجعان پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنند.

وی ادامه داد: در صورت امکان استفاده از سیستم‌های صوتی برای برقراری ارتباط با مشتریان در دستور کار قرار گیرد و برای حضور و غیاب از سیستم‌های تشخیص چهره استفاده شود و از شیوه اثر انگشت استفاده نشود.

لوازم التحریر مشترک استفاده نکنید

نوحی گفت: در محیط‌های کاری به ویژه بانک‌ها باید لوازم التحریر شخصی مورد استفاده قرار گیرد، متأسفانه در برخی مکان‌ها مشاهده می‌شود که از خودکارهای مشترک استفاده می‌شود در صورتی که باید توجه داشت اگر این لوازم به صورت مشترک استفاده شود می‌توانند به وسیله‌ای برای انتقال ویروس تبدیل شوند.

وی بیان کرد: برای کاهش تماس دست افراد با دستگیره درها باید درها به صورت نیمه باز باشد یا از درهایی استفاده شود که به صورت خودکار باز و بسته شوند.

جانشین مدیریت گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر لزوم پرهیز از استفاده از پول نقد ادامه داد: کاهش تعداد کارکنان به یک سوم باید با تصویب ستاد کرونا باشد.

لزوم غربالگری افراد در محیط‌های کاری

وی با اشاره به اینکه یکسری الزامات مانند فاصله گذاری، غربالگری، مراقبت و بازتوانی شامل تمامی شاغلان می‌شود، بیان کرد: تمامی افراد دارای علامت‌های مشابه بیماری کووید ۱۹ باید غربالگری شوند و فرم خوداظهاری را تکمیل کرده و مدیران مجموعه باید از حضور این افراد در محیط کار جلوگیری کنند.

نوحی گفت: باید به صورت روزانه و تصادفی شاغلان غربالگری شوند و افراد دارای علائم یا کارکنانی که در تماس با بیماران کرونایی هستند را شناسایی کنند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی افراد مشکوک در ورودی هر محیط کار افزود: مدیران در خصوص گروه‌های حساس و دارای بیماری زمینه‌ای تمهیداتی به کار گیرند که این افراد دورکاری کنند یا در محیطی دور از مابقی کارکنان قرار گیرند.

جانشین مدیریت گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص بازتوانی افراد مبتلا گفت: این افراد بعد از بهبود مجدداً در محیط کار حضور پیدا می‌کنند که البته باید ابتدا ارزیابی‌های لازم بهداشتی و پزشکی و آزمایشات لازم انجام شود و بعد از تأیید پزشک یا مرکز بهداشتی و درمانی می‌توانند به محیط کار بازگردند.

کد خبر 4972772

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمان ویروس کرونا ادارات دولتی کووید 19 ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا ایلام شهرکرد حجاب و عفاف بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان محیط های کاری محیط های کار مشترک استفاده قرار گیرد محیط کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیولی را اخراج نکنید، بهتر از او ندارید!

به گزارش "ورزش سه"، آریگو ساکی، سرمربی سابق میلان، احساس می‌کند روسونری نباید استفانو پیولی را اخراج کند، مگر اینکه بتوانند در تابستان امسال یک مربی برتر استخدام کنند. پیولی تا ژوئن 2025 با میلان قرارداد دارد، اما انتظار می‌رود روسونری او را در پایان فصل اخراج کند.

نام‌های متعددی به نیمکت میلان مرتبط شده‌اند و آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که جولن لوپتگی از این فهرست خط خورده است. با این حال، ساکی احساس می‌کند که غول سری آ نباید لزوما مربی خود را اخراج کند.

او در این رابطه گفت: «من نام لوپتگی، فونسکا، گالتیه، گایاردو، تدسکو، فن بومل و دی‌زربی را خوانده‌ام. مربیانی که آنها را می‌شناسم و واقعا به آنها احترام می‌گذارم. با این حال، جدا از تجربه آنها، یک جنبه اساسی در نظر گرفته نمی‌شود. اگر یک بازیکن خارجی زمان می‌برد تا در فوتبال ایتالیا جا بیفتد، برای یک مربی، این وضعیت دشوارتر است. یک مربی حداقل به دو فصل نیاز دارد تا بفهمد چگونه تیمش را بسازد. این را بدون توجه به ارزش مربیان ذکر شده می‌گویم. هر کسی که وارد شود، به زمان نیاز دارد تا خود را با یک فرهنگ متفاوت تطبیق دهد.»

ساکی ادامه داد: «چرا پیولی را نگه نمی‌دارند؟ من معتقدم تجربه او در میلان مثبت است. او یک عنوان قهرمانی لیگ به دست آورد و در آن مقطع همه را شگفت زده کرد. تیم او فوتبال سرگرم کننده‌ای بازی می‌کند. اگر همه چیز خوب پیش برود، او در این فصل دوم خواهد شد. یعنی فقط اینتر تیم بهتری بود. من یک سوال دارم. چه کسی بازیکنان جدید را در تابستان گذشته انتخاب کرد؟ پیولی یا مدیران؟ اگر انتخاب مدیران بودند، پس مسئولیت باید تقسیم شود.»

ساکی در پایان گفت: «من معتقدم پیولی به خاطر همه چیزهایی که به میلان داد و برای رفتارش، شایسته احترام است. من احساس می‌کنم ماندن او نباید یک برنامه ثانویه باشد. برعکس، او مربی‌ای است که می‌داند چگونه با گذشت زمان پیشرفت کند. او هم اشتباهاتی داشته و این درست است. اما هر انسانی اشتباه می‌کند. علاوه بر این، او آنقدر فردی صادق و فروتن است که خود را زیر سؤال ببرد و به خطاهای خود اعتراف کند. من به حفظ پیولی فکر می‌کنم، و سپس گزینه دوم را خواهم داشت یعنی استخدام یک مربی برتر. کلوپ، آنچلوتی، گواردیولا و کونته از بهترین‌ها هستند، اما فکر نمی‌کنم برای میلان در دسترس باشند.»

دیگر خبرها

  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)
  • یک مرزبان در بانه به شهادت رسید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • پیولی را اخراج نکنید، بهتر از او ندارید!
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • یمن: با آتش بازی نکنید
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید