Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:44:02 GMT

نمایندگان درباره بیانات رهبر انقلاب چه گفتند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۱۵۶۳

نمایندگان درباره بیانات رهبر انقلاب چه گفتند؟

طی هفته های گذشته روابط بین مجلس و نمایندگان با دولت در حال خروج از ریل منطقی تعامل و همکاری بود که نمود آن را در جلسه روز یکشنبه گذشته وزیر امور خارجه در مجلس مشاهده کردیم. ماحصل این اتفاقات کاهش تمرکز دستگاههای مسئول از کمک رسانی و عمل به وظایف اصلی خود بود. این فضا باعث شده بود برایند گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای و تحلیلگران نه تعامل بلکه تقابل بین دو قوه اصلی کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن هم در شرایطی که کشور با ابرچالش‌هایی چون کرونا و تحریم دست به گریبان است. با این حال بیانات روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی تا حد زیادی فضای سیاسی را تعدیل کرد و انتظار می رود طی یک سال پیش رو مجلس و دولت با همکاری و تعامل مسیر خود را طی کند.

رهبر معظم انقلاب روز یکشنبه ۲۲ تیرماه در ارتباط تصویری با نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، اولویت‌بندی مسائل، پرهیز از حاشیه‌سازی و نیز کار مخلصانه برای مردم در روند حل مشکلات را از وظایف مهم مجلس برشمرده و ضمن توصیه به تعامل «نیت الهی و خالص»، «کار برای مردم» و «پرهیز از جو زدگی» «توجه به مسائل کلیدی و اصلی کشور و پرهیز از حاشیه‌ها را خواستار شدند. ایشان با بیان اینکه روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد، هر گونه توهین و دشنام به دولتمردان را  جایز ندانسته و بر حرام شرعی بودن اینگونه رفتارها تاکید کردند.

 حضرت‌آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان حضور جوانان پرانگیزه، پرایمان، پرتوان، تحصیل‌کرده و کارآمد در این دوره از مجلس را امیدبخش توصیف کردند.   نمایندگان مجلس از همان ساعات پس از فرمایشات رهبر انقلاب در حسابهای کاربری خود در توییتر به وجوهی از این بیانات اشاره کردند

«محسن زنگنه»  نماینده حوزه انتخابیه تربت حیدریه در توییتر نوشت: «رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان؛ خالص نمودن نیت، عدم جو زدگی، توجه به مسائل کلیدی، تعامل و هم افزایی با قوا، رعایت شرع و قانون در روابط تان با دولتمردان، دوری از برخوردهای احساسی، مخالفت ها همراه با متانت و قدرت، پرهیز از مجادله و نزاع، وحدت و تقویت نقش نظارتی مجلس»

  «مجتبی توانگر» نماینده مردم تهران در حساب توییتری خود با اشاره به تمجید رهبر انقلاب از مجلس یازدهم اظهارداشت: «رهبری لیست بلندی در تمجید از این مجلس و نمایندگان ذکر کردند که کم سابقه بود و باید نمایندگان قدردان آن باشند. ولی پشت بلندگو تکلیف برخی حواشی مجلس یازدهم هم مشخص شد.»

«محمد کعب عمیر» نماینده  حوزه انتخابیه شوش هم  این روایت را از بیانات رهبر انقلاب ارائه کرد: «مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس: مجلس یازدهم از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس پس از انقلاب است. سؤال و تفحص حق مجلس است اما توهین و دشنام به دولتمردان جایز نیست. همه دولت‌ها موظفند تا روز آخر با جدیت تلاش کنند.» اشاره به شرایط کشور و مشکلات معیشتی مردم بخش مهمی از بیانات رهبر انقلاب را به خود اختصاص داد و ایشان خواستار اقدام جدی برای حل مشکل معیشتی مردم شوند. در این زمینه کیومرث سرمدی، نماینده اسدآباد همدان در توییتی خاطرنشان کرد: «مقام معظم رهبری، سکاندار کشتی انقلاب حرف دل مردم را زدند. مجلس یازدهم مجلسی انقلابی و قوی جهت رفع مشکلات زندگی مردم خواهد بود به حول قوه الهی. مردم برای نمایندگان خود دعا کنند و مطمئن باشند جز برای آنها قلم نمی‌زنیم، جز برای آنها رای نمی‌دهیم و جز برای آنها اظهار نظر نمی‌کنیم.»

 همچنین «علی خضریان» نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در توییتی نوشت: «رهبرانقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم ضمن استفاده از تعابیر کم‌سابقه و مسئولیت‌آور همچون «از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس پس از انقلاب»، مجددا بر توجه به خوداتکایی برای جبران آسیب‌ها و حل مسایل کلیدی در مقابل امیدهای واهی جریان غربگرا به بیگانگان تاکید کردند.»

«مصطفی نخعی» نماینده نهبندان و سربیشه یادآور شد: «امروز لطف مقام معظم رهبری شامل حال مجلس یازدهم شد و از آن به عنوان مجلس امید و انتظار مردم یاد کردند. قطعا این موضوع مسئولیت ما را سنگین تر از قبل خواهد کرد. ان شاالله بتوانیم گامی بلند در حل مشکلات مردم برداریم.»

«سید ناصر موسوی لارگانی»، نماینده فلاورجان هم در توییتی نوشت: «فرامین رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز معظم له با نمایندگان مجلس را نصب العین قرار داده و از هیچ کوششی برای جلوگیری از لطمه به امور مهم کشور دریغ نخواهیم کرد. هدف از طرح سوال از رئیس جمهور با امضای ۱۹۳نماینده هم کشف نارسائیها و پاسخگویی دولت برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم عزیز است.»

«زهرا شیخی مبارکه»، نماینده حوزه انتخابیه اصفهان و ورزنه هم نوشت: «طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سوال و تفحص حق مجلس است. نمایندگان ملت در مجلس موظف هستند برای رسیدن به راه حل مشترک و اجرایی به منظور رفع مشکلات معیشت مردم با رعایت عقلانیت و احترام متقابل با دولت در تعامل باشند.»

«اردشیر مطهری»  نماینده گرمسار در واکنش به امید بخش خواندن مجلس یازدهم از سوی مقام معظم رهبری در توییتی نوشت: «دیدگاه آقا نسبت به مجلس یازدهم بسیار امید بخش بود. ایشان فرمودند: حضور جوانان پرانگیزه، با ایمان، تحصیلکرده و کار آمد در کنار شماری از مدیران انقلابی و دارای سوابق اجرایی و نیز شماری از پیش کسوتان دارای سوابق نمایندگی، مجلس یازدهم را امید بخش کرده است.»

«مجتبی رضاخواه»، نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر هم در توییتی نوشت: «رهبری در دیدار مجازی با نمایندگان، جوانان تحصیلکرده، انقلابی و کاربلد را از نقاط قوت مجلس توصیف کردند. هدف کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال با محوریت جوانان، سیاستگذاری و نظارت در استفاده از ابزارهای روز دنیا برای مدیریت کشور و تقویت بخش خصوصی در اقتصاد دیجیتال است.»

رییس جمهوری در جلسه دیروز هیات دولت ضمن استقبال از رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری درباره هم افزایی قوا با یکدیگر اظهار داشت: چنان که از ابتدای شروع مجلس یازدهم گفته‌ایم، دولت آماده تفاهم، همکاری و تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی جهت پیشرفت و آبادانی و مقابله با نقشه های شوم دشمنان قسم خورده کشور است.

در شرایط کنونی که مشکلات معیشتی و شیوع ویروس کرونا  چالش‌های جدی را در پایان  سال کاری دولت به وجود آورده است. توصیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌تواند کمک شایانی در مدیریت دو قوا برای تمرکز برحل مشکلات معیشتی و پرهیز از حواشی را به وجود آورد و فصل الخطاب نمایندگان باشد.

برچسب‌ها توییتر مقام معظم رهبری مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی علی خضریان سید ناصر موسوی لارگانی رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توییتر مقام معظم رهبری مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی علی خضریان رهبر معظم انقلاب توییتر مقام معظم رهبری مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی علی خضریان رهبر معظم انقلاب مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس رهبر انقلاب مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است

فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است

دیگر خبرها

  • فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند