Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اردکانیان روز دوشنبه در آئین بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد ماملو به شهرستان پیشوا اظهار داشت: وزارت نیرو از اسفندسال ۱۳۹۷ با اجرای طرح‌های مختلف در حوزه برق و آب تلاش کرد تا با برنامه‌ریزی و استفاده هدفمند از توان و ظرفیت دولت و بخش خصوصی، آسایش را برای مردم تأمین کند و فرصت‌های شغلی پایدار در کشور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیش از ۵۷ درصد از صادرات خدمتی فنی و مهندسی کشور با استفاده از توان شرکت‌های پیمانکاری و سازندگان کالاهای برقی به کشورهای جنوب‌شرق آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی با اتکا به چهار دهه خوداتکایی و توجه به توان و ظرفیت داخلی صورت گرفته است.
وی گفت: دولت در تحقق وعده‌های خود با استفاده از توان و ظرفیت داخلی و بخش خصوصی از ۲۰ اسفند سال 1397 تا کنون ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی به ثمر نشانده که ۲۵۰ پروژه در یک ‌سال اوج تحریم‌های دشمنان نظام به بهره‌برداری رسیده است.
اردکانیان با اشاره به افتتاح  ۶۸۶ میلیارد تومان پروژه حوزه آب در استان تهران، گفت: از مجموع این پروژه‌ها ۶۴۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه هفتم و هشتم جنوب تهران در نظر گرفته شده که حتی یک ریال آن از بودجه دولتی تأمین نشده است.
وی اظهار کرد: اختصاص این حجم از اعتبارات آن هم بدون اتکا به منابع دولتی نشان از سطح بالای شعور مردم ایران در مواجهه با تحریم‌های دشمنان دارد و بی‌تردید همانطور که مردم ایران توان خود را در جنگ تحمیلی به رخ جهانیان کشید، ققنوس‌وار از خاکستر این تحریم‌ها بیرون می‌آیند و سطح بالایی از خودکفایی و فاصله گرفتن از درآمد نفتی را به نمایش می‌گذارند.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تحقق وعده خداوند حتمی است و خوداتکایی و بی‌نیازی به درآمد نفت و خام‌فروشی آن به دست دشمنان محقق ‌شد، بیان کرد: هر چند که ما تلاش می‌کنیم که تحریم‌ها را بشکنیم ولی با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی، آینده‌ای روشن برای فرزندان و نوادگان این کشور به ارمغان می‌آوریم.

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه هفتم و هشتم فاضلاب جنوب تهرن گفت: تصفیه فاضلاب از مسائل مهم کشور است که نه تنها در حوزه بهداشت محیط که در تأمین آب پایدار نقش مهمی ایفا می‌کند.
اردکانیان افزود: در کنار تأمین آب شرب سالم و بهداشتی، همواره فاضلاب نیز تولید می‌شود که با تصفیه آن می‌توان از یک منبع آب همیشگی و مطمئن برخوردار شد تا علاوه بر جلوگیری از آلوده شده منابع آب‌زیرزمینی، در تغذیه آبخوان‌ها نیز بتوان از آن استفاده کرد.
وی گفت: در طراحی بلندمدت احداث ۱۲ تصفیه‌خانه برای پوشش ۱۱ میلیون نفر جمعیت تهران در نظر گرفته شده که تاکنون ۶ واحد افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شده و تا پایان امسال چهار واحد دیگر در غرب تهران افتتاح می‌شود.
وزیر نیرو افزود: تصفیه‌خانه هفتم و هشتم تهران تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می رسد و قادر است تا ۷۰ درصد از فاضلاب تولید تهران را تصفیه کند.
وی گفت: مجموع شبکه جمع‌آوری فاضلاب تهران  ۹ هزار کیلومتر است که تاکنون ۶ هزا رو ۹۰۰ کیلومتر آن اجرایی شده است.
وی افزود: ۶۰ درصد از شبکه جمع‌آوری فاضلاب تهران در دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.

طرح انتقال آب سد «ماملو» به پیشوا امروز، دوشنبه با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید تا کمبود آب شرب در این شهرستان به خصوص طی روزهای گرم سال رفع شده و ساکنان آن همواره از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار شوند.

برچسب‌ها ورامین پیشوا رضا اردکانیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورامین پیشوا رضا اردکانیان ورامین پیشوا رضا اردکانیان توان و ظرفیت بهره برداری تصفیه خانه وزیر نیرو تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نوبخت شنبه شب در همایش تجلیل و تکریم شوراهای شهرستان ساری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰ شهید شهرستان ساری و تبریک روز ملی شوراها گفت: شوراهای اسلامی به عنوان بازوان دولت، با تکیه بر سه کلیدواژه توافق، عدالت و نظم اجتماعی نقش بسزایی در تصمیم گیری، تصمیم سازی، نظارت و هدایت بر قانون و در نتیجه تحقق گفتمان عمران در کرامت شهر دارند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی با رشد، توسعه، پیشرفت منافات ندارد و نگاه اعتقادی ما مبنی بر اندیشه‌های امامین انقلاب، کارو تلاش جهادی بامکتب شهید سلیمانی است، افزود: شهرستان ساری دارای ۳هزارو ۲۴۸ کیلومتر مربع مساحت، ۵۰۴ هزار و ۲۹۸ نفر جمعیت ،۶ بخش، ۶ شهر، ۲۵۰ هزار هکتار منابع طبیعی و مرتع، ۸۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۱۳ کیلومتر ساحل، ۴ شهرک و یک ناحیه صنعتی، بیش از ۹۰ هزار دانش آموز، ۱۷ مرکز دانشگاهی، ۶۲۱ مرکز آموزشی و ۴۷ هزار دانشجو است.

فرماندار شهرستان ساری ضمن قدردانی از تلاش‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: ۱۱۰۰ عضو شورای شهر و روستا به دنبال پیشرفت، آبادانی و توسعه مرکز استان هستند.

وی از افتتاح و بهره‌برداری ۲۷۰ پروژه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان سال گذشته در مرکز استان خبر داد و افزود: ۸۰۰ پروژه به ارزش دو هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان در طول دوسال گذشته در مرکز استان به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

محمدعلی نوبخت با تاکید بر اینکه مرکز استان مازندران به عنوان پیشانی استان نیازمند اعتبارات ملی جهت بالندگی است، گفت: ساری مرکز تحولات استان است؛ سال گذشته ۲۰۱ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۳۹ پروژه و ۴۱ دستگاه اختصاص یافت و انتظارداریم در برنامه‌ریزی‌ها به مرکز استان توجه ویژه شود.

وی با اعلام اینکه کنار گذر شمالی، جاده ساری _تاکام و ساخت نیروگاه زباله سوز نیازمند اعتبارات کلان است، ادامه داد: اگر استانداری مازندران قیر رایگان به مرکز استان تخصیص دهد تا پایان سال در راستای نهضت آسفالت خدمات رسانی اقدامات شایسته ای به ثمر می‌رسد.

فرماندار مرکز استان به موضوع مولدسازی در مرکز استان اشاره کرد و افزود: ۲۷ پلاژ در شهرستان ساری وجود که اگر یکی از این پلاژها مولد سازی شود بخشی از پروژه‌های نیمه تمام به پایان می‌رسد.

کد خبر 6090501

دیگر خبرها

  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان