Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: با لی‌لی گلستان درباره سال‌های فعالیت و حضورش در عرصه هنر حرف زدیم، استمرار و موفقیتش در این عرصه و همین طور درباره برخی حاشیه‌ها از جمله تابلوی سهراب سپهری که این روز‌ها داستانش را سریال آقازاده روایت می‌کند. بخش‌هایی از این گفتگو را بخوانید.

روزنامه جام‌جم نوشت:چرا هر اقدامی که می‌کنید، با واکنش‌های پررنگ و چگال مواجه می‌شود؟ مثلا وقتی در تدکس TEDex سخنرانی کردید، بازتابی گسترده داشت یا مثلا شما را مافیای هنر‌های تجسمی می‌دانند یا همین‌طور اظهارات‌تان درباره فروغ فرخزاد که هر چند وقت یک‌بار رو می‌آید و واکنش‌های بسیاری برمی‌انگیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کار‌ها از نوع رفتار و تربیت و فضای فرهنگی- هنری و سال‌ها تجربه‌ام می‌آید. این کار‌ها با هدف سر و صدا کردن یا دیده شدن نمی‌کنم. من کار خودم را می‌کنم و اتفاقا مردم می‌پسندند، مثلا ترجمه می‌کنم و اتفاقا به چاپ‌های بالاتر می‌رسد. شاید ماجرا این است که مردم می‌دانند من کار بزن در رو نمی‌کنم. فهمیده‌اند که با وسواس و دقت زیادی کار می‌کنم. در ضمن این هم طبیعی است که پشت سرم حرف بزنند. وقتی کسی دیده شود، پشت سرش حرف هست، همیشه همین بوده، قبل از انقلاب و حالا. از این بابت ناراحت نیستم. بگویند مافیای گالری گلستان! اصلا نمی‌فهمم یعنی چه و برایم مهم نیست. آیا حمایت کردن از جوانان اسمش مافیا است؟ یادداشتم درباره فروغ فرخزاد هم معتقدم دوباره آن را رو کردن یک جور شیطنت آگاهانه است. فکر می‌کنم آن حرف‌ها مربوط به دهه ۷۰ باشد. دقیقا خاطرم نیست، اما فکر می‌کنم از من سوال شد که به عنوان یک دختر در آستانه بلوغ در خانه‌ای که این حرف‌ها و اتفاقات در آن بوده، چه حسی داشتی یا راجع به این شاعر چه فکر می‌کنی. خب من مادرم را می‌دیدم و طبعا طرف مادرم بودم و طبعا دوست نداشتم کسی بیاید زندگی ما را به هم بزند که زد. کسانی که دارند از من بابت اظهاراتم ایراد می‌گیرند اگر برای خودشان همین اتفاق رخ بدهد، همین‌طور قضاوت می‌کنند؟ این حرف‌ها را می‌شنوم و نشنیده می‌گیرم. از این گوش می‌شنوم و از گوش دیگر در می‌کنم. آنقدر انتقاد‌های عجیب کردند، حرف‌های بد زدند که اندازه ندارد، اما از بچگی به من یاد دادند که دقت داشته باشم وببینم چه کسی چه چیزی می‌گوید. در خانواده‌ام به من یاد دادند که هر کسی از من تعریف کرد خوشحال نشوم و هر کسی مرا تکذیب کرد، ناراحت نشوم. من این را یاد گرفته‌ام و اصلا از حرف‌هایی که پشت سرم می‌زنند، ناراحت نمی‌شوم. خودم می‌دانم این حرف‌ها را به چه دلیل و در جواب چه سوالی گفته‌ام. درست هم گفته‌ام. شعر فروغ به جای خودش قابل تعریف است، اما به عنوان یک انسان با این عملکرد قابل تعریف نیست. همیشه هنر را از هنرمندش باید جدا کرد.

حتما سریال آقازاده را دیده‌اید. نظرتان درباره تابلوی سهراب سپهری و داستان جعل تابلو در این سریال چیست؟ قصد ندارید واکنش نشان بدهید؟
من فکر می‌کنم این یک جریان برنامه‌ریزی شده است و به نظرم با هدف خاصی انجام گرفته؛ نمی‌دانم هدفشان چیست، اما می‌دانم حتما نیتی دارند؛ نیتی که خیر نیست شر است. این کار‌ها برای چیست؟ مردم دارند به کرونا مبتلا می‌شوند و روزی ۲۰۰ نفر جانشان را از دست می‌دهند و می‌بینیم اوضاع مملکت و گرانی بیداد می‌کند، آن‌وقت می‌آییم و چنین فیلمی می‌سازیم. من باز هم برای هزارمین بار از این گوش می‌شنوم و از گوش دیگر در می‌کنم و، چون اهمیت نمی‌دهم به این چیزها. اما من از بالا به این اتفاقات نگاه می‌کنم. آدم‌هایی که از این کار‌ها می‌کنند، بدانند همه‌اش نقش بر آب است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: لیلی گلستان آقازاده سریال آقازاده صراط کار ها حرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها

خبرگزاری مهر-گروه هنر-عطیه مؤذن؛ «هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید.

امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه می‌توانید با شماره ۱۴۶ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.

چهره هفته؛ مسعود ده نمکی

این هفته مسعود ده نمکی مهمان برنامه «برمودا» شد و با کامران نجف زاده درباره مسایل مختلفی گفت و گو کرد که بخش هایی از آن در رسانه ها بازتاب پیدا کرد. برخی از صحبت های ده‌نمکی تبدیل به خوراک برای رسانه ها شد مثل این مورد که گفته بود در دوره احمدی نژاد پیشنهاد وزیری فرهنگ و ارشاد را نپذیرفته است. بخشی هم باعث کنش های انتقادی شد مثل جوابش به سوالی درباره نقدها به خود که با استفاده از احادیث درباره نقدها بیان کرد که مومن همیشه در معرض آزار قرار دارد. او همچنین در این برنامه به برخی تخریب کنندگان همیشگی اش اشاره کرد که به او حسادت دارند. این بخش از حرف های او هم در برخی رسانه ها بازتابی منفی پیدا کرد.

ده نمکی در ماه رمضان و نوروز امسال سریال «رستگاری» را روی آنتن داشت که در میان چهار سریال پخش شده رتبه آخر را به دست آورد. فصل سوم سریال «جومونگ» در میانگین بازدیدهای تلوبیون که توسط مدیر این سرویس طی نشستی اعلام شد با فاصله ای بالاتر از این سریال قرار گرفته بود. هرچند ده نمکی در سینما فیلم های پرفروش و رکورداری ساخته است با این حال این سال ها سریال های او نتوانسته اند رتبه بالای پربازدیدها را کسب کنند.

جنجال هفته؛ نماوا و مصاحبه حاشیه دار یک مدیر

مصاحبه جنجالی محمدحسن شانه‌ساززاده مؤسس گروه «شاتل» و نایب رییس هیات مدیره نماوا تقریباً در چند روز اخیر بحث روز شبکه های اجتماعی و حتی فضای رسمی اخبار فرهنگی و هنری بود. مصاحبه ای که در آن به ارزان ترین و گران ترین هزینه ساخت یک قسمت سریال در شبکه نمایش خانگی اشاره کرده بود. یا در بخشی از سخنانش با واژگانی چون «بی اخلاق» قشر هنرمند و تهیه کننده را یاد کرده بود. مصاحبه ای که خیلی بی‌محابا و در جایی هم عصبی نه فردی مشخص بلکه همه افراد یک قشر را خطاب قرار داده بود.

این مصاحبه نه تنها واکنش های فردی و اشخاص حقیقی که بیانیه ها و پاسخ های صنفی و حقوقی را هم به دنبال داشت. برخی از این انتقادات صرفاً واکنشی به بی احترامی ها بود و برخی به واکنش های عملی تهیه کننده و کارگردان مثل قطع همکاری هم کشیده شد.

درنهایت این واکنش ها پلتفرم نماوا را هم وادار کرد که عذرخواهی کند. ترکش های ماجرا البته همچنان باقی ماند و روز چهارشنبه پیمان جبلی رییس صداوسیما در پاسخ به خبرنگاران درباره فرایندهای اقتصادی تولید و دستمزد در شبکه خانگی بیان کرد که ساترا وظیفه پیگیری این فرایندهای اقتصادی را بر عهده دارد و در حال بررسی ماجراست.

آمار هفته؛ باز هم محفل در صدر نظرسنجی ها

۲ برنامه «زندگی پس از زندگی» و «محفل» از ابتدای ماه مبارک رمضان در صدر انتخاب های مردم و پربیننده ها بوده اند. این ۲ برنامه در چند مرحله نظرسنجی های سازمان حتی در ایام نوروز هم رتبه اول پربیننده ها را در اختیار داشته اند و با اختلافی میلیونی بالاتر از تاک شو و برنامه های چهره محور قرار داشتند. نکته ای که شاید در چند سال اخیر کمتر پیش آمده است که برنامه های معارفی بتوانند گوی سبقت را از برنامه های سرگرم کننده و تاک شو بربایند.

شاید چنین نظرسنجی هایی حتی از طرف مخاطب هم باورپذیر نباشد و استنباط کند که سفارشی است. با این حال در تلوبیون که سرویس کاربرمحور است هم «محفل» و «زندگی پس از زندگی» با فاصله ای یک درصدی و صدهزار تایی توانسته بودند در نظرسنجی های پایانی ماه رمضان در صدر قرار بگیرند.

اخیراً نظرسنجی دیگری هم منتشر شده است که براساس آمار ایسپا که یکی از نظرسنجی های معتبر است در این نظرسنجی بعد از «مردان آهنین» شبکه سه این دو برنامه یعنی «زندگی پس از زندگی» و محفل یک بار دیگر به عنوان پربیننده ترین برنامه ها معرفی شده و درخشیده اند.

درخشش این برنامه ها یک بار دیگر نشان از اهمیت برنامه سازی و طراحی و تحقیق و پژوهش می‌دهد که اگر محتوا با طراحی درست و جذابیت های بصری و تیم حرفه ای همراه شود می تواند مخاطب را جذب کند و در غیر این صورت بقیه موارد فرع ماجراست.

مناسبت هفته؛ روز رادیو

چهارم اردیبهشت روز رادیو بود و رادیو امسال ۸۴ ساله شد. رادیو تریبونی برای بسیاری از پیروزی ها و اتفاقات خوشایند و ناخوشایند بوده است. صدایی برای همبستگی ها و اطلاع رسانی ها در روزگاری که مردم کمتر وسیله ارتباطی از یکدیگر داشته اند.

با گسترش انواع ابزار و وسایل ارتباطی در دنیای امروز و پیشرفت تکنولوژی های گوناگون، رادیو هنوز نفس می کشد و هنوز بسیاری از پیشکسوت های رادیو به این رسانه گرم دلبستگی دارند.

چهره هایی که با این رسانه بزرگ شده اند و بزرگانی را تربیت کرده اند و باوجود گسترش شبکه های تلویزیونی، شبکه خانگی و دیگر مدیوم ها باز هم همه تعلق خاطرشان به میکروفن های دیده ناشده رادیو بوده است.

اما در کنار اینها لازم است یادآوری کنیم که بودجه رادیو و برنامه های رادیویی و مجریانش همچنان به شکل تبعیض آمیزی نمی تواند با تلویزیون برابری کند. پیمان جبلی رییس صداوسیما چند باری برای رفع این تبعیض ها وعده داد اما هنوز اتفاقی رخ نداده است. برخی از پیشکسوت های رادیو دیگر برنامه ندارند و تمهیدی برای حضور دوباره شان برای برندهای رادیویی در نظر گرفته نشده است همچون عذرا وکیلی که بیش از نیم قرن برنامه «سلام کوچولو» را در رادیو داشت. رادیو از طرف مدیرانش هنوز جدی گرفته نمی شود اما گویندگان و برنامه سازانش هنوز عاشقانه دوستش دارند.

کد خبر 6088592 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • اعتراض به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال جنجالی: اجازه این کار را نداریم!
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • اعتراف عجیب چهره جنجالی مجلس خبرساز شد
  • عکس| جدیدترین عکس از اکبر عبدی در پشت صحنه سریال جدید منوچهر هادی/لاغری شدید اکبرعبدی در سریال جدیدش
  • صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو
  • واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال
  • افشاگری درباره رفتارهای جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری | حرف های جنجالی یک کارگردان درباره جانی
  • سریال افعی تهران فصل ۲ دارد؟/در پشت صحنه سریال افعی تهران چه خبر است؟ +عکس
  • تکرار اتفاق جنجالی ال‌کلاسیکو در بازی رم-بولونیا