Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:23:18 GMT

اجرت خیاطی در ایلام بسیار پایین است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۳۰۶۸

ایسنا/ایلام رئیس اتحادیه صنف خیاطان ایلام خیاطی در استان را جزء رسته‌های در حال انقراض خواند و گفت: خیاطی شغل کم درآمدی است و جوانان رغبتی به فعالیت در این رسته شغلی ندارند.

«عباس رحیم‌زادگان» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: جوانان جویای شغل سعی می‌کنند در ر سته‌های شغلی پر درآمد شاغل باشند تا خیاطی و پس از این نسل، خیاطی به شکل تک‌دوزی در ایلام از بین می‌رود، برای جلوگیری از این اتفاق دولت باید وارد شود و کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه چند نفر از خیاطان خوب و نامدار ایلام در ماه‌های اخیر به دلیل کمبود کار و درآمد شغل خود را کنار گذاشته و بیکار شده‌اند، خاطرنشان کرد: اجرت کار خیاطی در ایلام بسیار پایین‌تر از استان‌های دیگر و حتی استان‌های همجوار است به عنوان مثال اجرت دوخت یک دست کت و شلوار در ایلام هم اکنون 280 هزار تومان است در حالی که دو سال پیش این اجرت در استان همدان 420 هزار تومان و در تهران بین 600 هزار تا یک میلیون تومان است.

رحیم‌زادگان با بیان اینکه نرخ خیاطی ما در حال حاضر ارزان‌ترین نرخ در کل کشور است، افزود: خیاطی جزء مشاغل سخت و زیان‌آور است و بنا شد سن بازنشستگی آن 20سال کار باشد اما متأسفانه پذیرفته نشد.

رئیس اتحادیه صنف خیاطان ایلام تصریح کرد: این اتحادیه هم اکنون 500 عضو دارد که از این تعداد 150 نفر در بخش خیاطی مردانه و 250 نفر در بخش خیاطی زنانه فعال هستند و بقیه هم در سایر رسته‌های تحت پوشش این اتحادیه فعالیت می‌کنند.

وی از بخش دولتی استان نیز گلایه کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و ادرات استان اگر خرید دارند باید از طریق اتحادیه اقدام کنند اما آنها اغلب لباس مورد نیاز را از استان‌های دیگر تهیه می‌کنند و این هم ضربه‌ای به صنف خیاطان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خیاطی منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه جم با تبریک روز شوراها، اظهار کرد: شوراها به عنوان یک پارلمان مردمی در دل مردم و زبان گویای مردم هستند. همه مسؤولان و ارکان باید به شوراها ایمان داشته باشند و به عنوان یک بازو نگاه کنند چراکه احترام به شوراها احترام و توجه به مردم است.

وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس خاطرنشان کرد: خلیج همیشه و تا ابد فارس هویت تاریخی ایران اسلامی است و اسناد کهن تاریخ و جغرافیا مزین به نام زیبای خلیج فارس است.

امام جمعه جم با تاکید بر اهمیت مبارزه فساد اضافه کرد: فرمان‌های مقام معظم رهبری احکام الهی ولایی و مدیریتی است به ویژه فرمان مبارزه با فساد که دکترین انقلاب اسلامی بر آن بنا شده است و مبارزه با فساد اصل مهم مدیریتی انقلاب اسلامی است.

وی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر بیان کرد: بخش مهمی از شعار امسال یعنی رشد تولید، به جامعه کارگری مربوط می‌شود و برخی اعتراض‌ها در محیط کارگری از جمله اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق‌ها و یا واگذاری‌های غلط و فاسد به جا است که باید اقدام شود.

توجه به خواسته‌های منطقی کارگران

محمدی با بیان اینکه توجه به خواسته‌های منطقی کارگران امری مهم است تاکید کرد: هوشیاری و تأثیرناپذیری کارگران از تحریکات بیگانگان، جهاد بزرگ جامعه کارگری بسیار مهم است

وی با تاکید بر ضرورت اشتغال برای همه افزود: در شرکت‌های مستقر در شهرستان نیرو جذب شده است ولی متأسفانه میزان جذب از جوانان شهرستان یا صفر یا قریب به صفر است. ای کاش جوانان منطقه یا استان جذب شده بودند اداره کار و تعاون ورود کنند.

امام جمعه جم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری شهید جهاد تبیین گفت: هرچه روشنایی و دانایی داریم از معلمان است. نیاز مبرم به مطهری‌های گام دوم انقلاب معلم تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی با اشاره به چالش تحمیلی حجاب اضافه کرد: دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده و ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. مسئولین برنامه داشته باشند.

کد خبر 6089101

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • دولت سیزدهم انتصاب یک چهره دولت قبل در پست پایین دولت فعلی را تحمل نکرد
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد