Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@12:51:39 GMT

صعود تمامی بورس های جهان در اول هفته

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۳۷۸۰

صعود تمامی بورس های جهان در اول هفته

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۴۴ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۶ هزار و ۷۵.۳۰ واحد بسته شد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، در تازه ترین دور از اختلافات متحدان دو سوی اقیانوس آتلانتیک، احتمال یک جنگ تجاری جدید بین آمریکا و اتحادیه اروپا شدت گرفته است.

پس از آن که فرانسه اعلام کرد بر تصمیم خود برای اعمال مالیات بر فعالیت غول های فناوری در این کشور اصرار دارد، آمریکا نیز اعلام کرد در اقدامی متقابل بر روی محصولات وارداتی خود از فرانسه در زمینه محصولات آرایشی-بهداشتی و کالاهای لوکس تعرفه اضافه وضع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش مجموع این اقلام وارداتی که مشمول تعرفه ۲۵ درصدی خواهند شد حدود ۱.۳ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۴۴ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۶ هزار و ۷۵.۳۰ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۰۵ درصد افزایش تا سطح ۳۱۸۵.۰۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۶۶ درصد افزایش در سطح ۱۰ هزار و ۶۱۷.۴۴ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۷۶ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۶۰۹۵.۴۱ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۱.۱۵ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۶۳۳.۷۱ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۱.۰۱ درصدی در سطح ۴۹۷۰.۴۸ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۱۶ درصد بالا رفت و به ۷۳۲۱.۱۰ واحد رسید.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۱.۸۶ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۷۰۶.۴۵ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۹۲ درصد بالا رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۹۶۳.۰۷ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۱.۶۳ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۳۰.۷۱ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۷۴ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۵۹۳۶.۲۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا بورس آسیا بورس ژاپن پول نیوز وال استریت شاخص کل واحد بسته شد بالا رفت روز قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی