Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@19:02:42 GMT

سکه‌های عصر سلوکیان به موزه بزرگ خراسان اهدا شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۳۹۰۸

سکه‌های عصر سلوکیان به موزه بزرگ خراسان اهدا شد

گروه استان‌ها ـ مدیر موزه بزرگ خراسان از اهدای سکه‌های عهد سلوکیان به موزه بزرگ خراسان خبر داد. - اخبار استانها -

محمد رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ساماندهی موزه بزرگ خراسان، سکه‌های اهدایی پس از پاک‌سازی، خوانش و شناسنامه سازی، در بخش اشیای اهدایی موزه به نمایش گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که سکه‌ها متعلق به دوره سلوکی است، ادامه داد:«حسن روزرخ» اهداکننده این سکه‌های تاریخی از راهنمایان پیشکسوت خراسان و راهنمای تخصصی کشور افغانستان و مسلط به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی است که سال‌ها در حوزه منطقه تاریخی خراسان بزرگ مطالعه و بررسی میدانی داشته است.

درخواست استاندار گلستان از وزیر میراث فرهنگی؛ فرآیند ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان تسریع شودمنطقه گردشگری "نئور" به‌زودی تحویل میراث فرهنگی استان اردبیل می‌شود"ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه" چشم‌انتظار نگاه مسئولان/ لزوم تحقق درخواست‌های شورای روستا

رکنی تصریح کرد: طی مراسمی در موزه بزرگ خراسان از این اهداکنندگان آثار تاریخی تقدیر شد.

وی تصریح کرد: سلوکیان جانشینان سلوکوس یکم بودند که در 306 پ.م. به قدرت رسید. امپراطوری سلوکی در میان سال‌های 312 تا 64 پیش از میلاد (248 سال) بر آسیای غربی فرمان می‌راند.سلوکیان جانشینان سلوکوس یکم بودند که در 306 پ. م به قدرت رسید. امپراطوری سلوکی در میان سال‌های 312 تا 64 پیش از میلاد (248 سال) بر آسیای غربی فرمان می‌راند.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT1 بیشتر بخوانید... مرمت ۸۰۰ اثر تاریخی از اولویت‌های مهم میراث فرهنگی استان سمنان است گزارش|بی‌مهری مسئولان زنجان به یادمان شهدای "نیک‌پی"؛‌ آیا میراث فرهنگی مقصر اصلی است؟ ۸۶ سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی فیلتر شدند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موزه بزرگ خراسان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد

سرهنگ مهدی داور گفت: پیرو کسب خبر توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز مبنی بر تخلیه انبوه نخاله‌های ساختمانی بر روی عرصه و حریم تپه تاریخی فرخ آباد بلافاصله مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز در محل حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز افزود: نیروی‌های یگان حفاظت ضمن اخذ دستور مقام قضائی و با مساعدت نیروهای خدوم فراجا در حوزه استحفاظی به توقیف خودرو و ابزار مورد استفاده در تخلیه نخاله‌ها در عرصه تپه تاریخی پرداختند.

وی گفت: در این راستا دو نفر نیز دستگیر و به محاکم قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان