Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: پروژه ریلی چابهار به زاهدان، قطعا اساسی ترین پروژه احیا و فعال نمودن ترانزیت بزرگترین و باکیفیت ترین منابع معدنی دنیا در افغانستان خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستاندرخصوص آغاز ریل گذاری خط راه آهن چابهار به زاهدان اظهار داشت: ریل چابهار به زاهدان منحصرترین خط ریلی کشور از منظر اقتصادی است که می تواند پیونددهنده کشورهای منطقه با یکدیگر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این خط ریلی ضمن پیوند کشورهای حوزه دریای عمان و اقیانوس هند، شاخ و شرق آفریقا به کشورهیا عضو CIS  و همچنین روسیه و شرق اروپا، عملا با تکمیل و استانداردسازی می تواند به اصلی‌ترین شاهراه اقتصادی این کشورها تبدیل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تبادلات کالایی چین و هند به CIS، روسیه، افغانستان و شرق اروپا و از CIS به شاخ و شرق آفریقا بیش از ۸۰ میلیارد دلار است. به این ترتیب کوتاه ترین و کم هزینه ترین مسیر از مبدا ورودی و خروجی، چابهار خواهد بود.

وی تصریح کرد: بدون شک با آغاز به کار این خط ریلی، اقتصادی ترین مسیر ریلی را در پیوند تجارت منطقه ای شاهد خواهیم بود.

آقایی ادامه داد: این مسیر مطمئنا در کاهش هزینه های کالایی کشور موثر خواهد بود. به شکلی که بیش از ۱۵ میلیون تن از کالاهای وارداتی و صادراتی کشور که امروز به دلیل نداشتن ریل از مسیرهای دیگر انجام می گیرند، ضمن رقابت پذیر کردن در عرصه بین المللی، هزینه های توزیع در محور شرق از جنوب شرق تا شمال شرق را کاهش خواهد داد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بدون شک موافقت مقام معظم رهبری در بهره گیری تسهیلات صندوق توسعه ملی برای پروژه خط ریلی چابهار به زاهدان نشان از هوشمندی و اشراف ایشان به تجارت بین المللی با برد دریا محور است.

آقایی در پایان گفت: این پروژه اساسی ترین پروژه احیا و فعال نمودن ترانزیت بزرگترین و باکیفیت ترین منابع معدنی دنیا در افغانستان خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پروژه ریلی چابهار به زاهدان چابهار به زاهدان خط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان

رضا محمدی ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه ریزی شده است، یادآورشد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی در انجام این مهم افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود‎؛ لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

دیگر خبرها

  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • سود ۳۱۷ میلیون دلاری پالایشگاه آبادان در سال گذشته
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • BRT کرج، خوب یا بد؟