Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@05:25:01 GMT

کاهش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۴۰۴۲

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  سید حسین سلیمی  اظهار کرد: صادرات به افغانستان مدتی به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود که حدود دو هفته است از سر گرفته شد.رییس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان افزود: علی رغم شرایطی که به وجود آمده امیدواریم همانند سال گذشته صادرات به افغانستان به حدود ۲.۷ میلیارد دلار تا سه میلیارد دلار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در صادرات به افغانستان شیوع کرونا بود، گفت: البته به دلیل اینکه مبادلات بیشتر با ریال صورت می‌گیرد مشکل برگشت ارز نیز داشتیم هر چند تقریبا با حمل چمدانی بطرف شد، اما با توجه به اینکه باید در سامانه عرضه کنند، تجارت با افغانستان کمی با رکود مواجه شده است.

 

سلیمی با بیان اینکه قرار بود که این مشکل برطرف شود، اما همچنان برجا است، ادامه داد: هر چند ممنوعیت ورود ۱۰ هزار دلار به کشور برطرف شده، اما از طرف افغانستان سختگیری‌ها بیشتر شده وخروج بیش از ۱۰ هزار دلار ممنوع شده است.

 

رییس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان بیان کرد: سهم بخش خصوصی از ۲۲ میلیارد دلار صادراتی که برنگشته ۷ میلیارد دلار مربوط به بخش خصوصی است و از این میزان رقم کوچکی مربوط به صادرات به افغانستان است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه امسال با توجه به شیوع کرونا صادرات به افغانستان حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.سلیمی گفت: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد پیش بینی محقق شدن صادرات سه میلیارد دلاری به افغانستان بعید است و کمتر خواهد بود.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا صادرات اقتصاد جام نیوز افغانستان صادرات به افغانستان میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای حوزه صادراتی استان ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار امسال و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان خوزستان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و مأموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی را برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

کد خبر 6089851

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی