Web Analytics Made Easy - Statcounter

بختیار پاکمون روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات مربوط به تعطیلی کارخانه نئوپان خلخال افزود: با شیوع ویروس کرونا فعالیت برخی از کسب و کارها با مشکل روبه رو شدند که این موضوع در مشاغل حوزه گردشگری بیشتر احساس شد.

وی اظهارداشت: با توجه به ادامه روند کرونا در استان و طولانی‌تر شدن زمان توقف فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف بیشترین تعداد واحدهای اقتصادی تعطیل شده مراکزی بودند که به جهت جلوگیری از روند شیوع ویروس کرونا با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل و بسته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۴ رسته فعالیت در ۵۵۰ حرفه به شدت آسیب‌دیده از کرونا جهت دریافت تسهیلات حمایتی شناسایی شدند، گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی و کسب و کار متاثر از کرونا در استان شناسایی شده که لازم است برای دریافت تسهیلات تا پایان تیر در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل سهم مشاغل استان اردبیل از این تسهیلات حمایتی را مبلغ بیش از ۵۳ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: کسب و کارهایی که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شدند برای هر نیروی کار خود ۱۶ میلیون تومان، مشاغل متاثر از کرونا برای هر کارگر ۱۲۰ میلیون ریال و مشاغل خویش‌فرمایی ۶۰ میلیون ریال تسهیلات می‌گیرند.

پاکمون با بیان اینکه تعداد ۴۰۰ کسب و کار تسهیلات خود را از ۱۵ بانک عامل این طرح دریافت کرده و روند پرداخت ادامه خواهد داشت، اظهارداشت: این تسهیلات ۲ ساله به دوره تنفس سه ماهه و نرخ سود ۱۲ درصد از محل خارج منابع داخلی بانک‌ها است.

او افزود: همزمان با شیوع کرونا بیش از ۹ هزار نیروی کار در سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت به جهت اینکه شغل خود را در این مقطع از دست دادند، از چتر حمایتی بیمه بیکاری بهرمند شدند.

وی با تاکید بر اینکه فرصت ثبت‌نام تا پایان تیرماه همچنان باقی است و افراد با مراجعه به سامانه کارا می‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی کرونا ثبت‌نام کنند، گفت: بر این اساس بنگاه‌هایی که کد کارگاهی و شاغل بیمه شده داشته، از سال گذشته تاکنون فعال بوده بر اساس تعداد نیروهای کار فعال خود مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا می‌شوند.

پاکمون با بیان اینکه کارخانه نئوپان خلخال نیز همانند سایر واحدهای صنعتی مشکل‌دار و آسیب‌دیده از کرونا زیرچتر حمایتی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل قرار داشته و از هرگونه حمایت اجرایی و قضایی برای حل مشکل تعطیلی این واحد صنعتی استفاده خواهد شد، اظهارداشت: به علت عدم پرداخت حق بیمه کارگران کارخانه نئوپان در اسفندماه زمستان سال گذشته در حال حاضر کارگران بیکار شده این واحد صنعتی مشمول قانون دریافت حق بیمه بیکاری کرونا نمی‌شوند.

وی گفت: در حالی بیمه کارگران کارخانه نئوپان پرداخت نشده که در اوج شیوع کرونا و در اسفندماه سال گذشته این واحد صنعتی فعالیت داشته ، کارگران آن مشغول کار در کارخانه بوده و محصولات تولیدی آن به بازار عرضه شده است.

او همچنین با اشاره به تجمع ۵۶ نفر از کارگران بیکار شده کارخانه نئوپان در مقابل اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خلخال افزود: کارگران خواستار پرداخت حق بیمه و حقوق معوقه خود و تعیین تکلیف وضعیت کاری خود با توجه به توقف کار در این واحد تولیدی و راه‌اندازی شورای صنفی کارگری در داخل کارخانه و حضور نماینده اداره تعاون در این شورا هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا تسهیلات بانکی اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تسهیلات بانکی اردبیل بهداشت و سلامت ویروس کرونا تسهیلات بانکی اردبیل بهداشت و سلامت تسهیلات حمایتی کارخانه نئوپان کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد