Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@19:54:59 GMT

افزایش مادران باردار مبتلا به کووید۱۹ در فارس

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۰۸۵۴

عبدالرسول همتی دوشنبه ۲۳ تیر گفت: ویروس کرونا شبیه بسیاری از ویروس هایی است که باعث بروز علایم سرماخوردگی می شوند، مبتلایان تب، سرفه یا تنگی نفس داشته و در صورت تشدید بیماری دچار مشکلات جدی تنفسی شده و نیاز به بستری در بخش های بیمارستان یا واحد مراقبت های ویژه دارند، اما در این میان، مادران باردار به دلیل تغییرات فیزیولوژیک، در برابر ویروس های تنفسی آسیب پذیرتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ضرورت اجرای دستورالعمل های پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ از سوی مادران باردار، ادامه داد: برای کاهش شانس ابتلا به این بیماری ناشناخته، ماندن در خانه تا حد امکان، پرهیز جدی از حضور در مکان های تجمع عمومی به ویژه مراسم شادی و یا عزاداری، محول کردن وظایفی همچون خرید به سایر افراد خانواده یا انجام خرید به صورت تلفنی و اینترنتی و استفاده از سرویس های تحویل کالا درب منزل الزامی است، در صورت اجبار به خروج از منزل نیز در حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نشود.

معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: اگر چه تعیین قرار ملاقات با پزشک و ماما و دریافت مراقبت های بهداشتی طی دوران بارداری برای تامین سلامتی مادر و جنین ضروری است، اما با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا، پس از مشورت با پزشک و ماما و تایید لازم از سوی ایشان، می توان برخی از ویزیت ها را با تماس تلفنی انجام داد، در صورت بروز مشکل مرتبط با بارداری نباید در تماس با پزشک و ماما تردید کرد و بهترین راه دریافت خدمت را از تیم سلامت جویا شد.

او با اعلام اینکه مادران باردار با سابقه بیماری های زمینه ای به ویژه مشکلات ریوی، دیابت و فشارخون بالا یا نقص سیستم ایمنی بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و باید تمهیدات مراقبتی بیشتری انجام دهند، گفت: در صورت مشاهده علایم آلودگی با ویروس کرونا یا تشدید علایم، مراجعه به موقع به مراکز خدمات جامع سلامت، بهترین راهکار برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی و عوارض در مادر و نوزاد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با رعایت موارد پیشگیری و توجه به توصیه های بهداشتی و مراقبتی، امیدواریم شاهد کنترل بیماری کووید۱۹ در تمامی اقشار جمعیتی به ویژه مادران باردار باشیم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سرماخوردگی مشکلات بیمارستان ویروس شادی خانواده وسایل نقلیه بارداری پزشک سلامت سیستم ایمنی نوزاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سرماخوردگی سیستم ایمنی وسایل نقلیه ویروس مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرطان پستان پس از سرطان کبد، شایع ترین نوع سرطان در جهان است. گزارش شده است که از هر هشت زن، یک نفر در بخشی از زندگی خود به سرطان پستان مبتلا می گردد. این نوع سرطان همچنین بعد از سرطان پوست، شایع ترین سرطانی است که در زنان تشخیص داده می شود. گرچه علت سرطان پستان نامشخص است، ولی فاکتورهای مختلفی از جمله مشخصه های فردی و اجتماعی مانند سن، وزن، سن یائسگی، شیوه زندگی و نوع تغدیه، استعداد ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهند. با توجه به عدم وجود راه پیشگیری قطعی، تشخیص زودرس و درمان در مراحل اولیه بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: تغذیه چگونه خطر ابتلا به سرطان را تقویت می‌کند؟

به گفته صاحب نظران، تشخیص زودرس سرطان پستان در مراحل اولیه بیماری با ماموگرافی، انتخاب روش های درمانی مختلف، موفقیت درمان و طول عمر بیماران را زیاد می کند. همان گونه که اشاره شد، عوامل متعددی در بروز سرطان پستان نقش دارند که عمدتا شامل سن، جنس، شرح حال خانوادگی، استعداد ژنتیکی و یائسگی دیررس هستند. همچنین سبک زندگی، سایر بیماری ها، سابقه ژنتیکی، الگوی غذایی و استرس نیز در این خصوص تأثیرگذار هستند. برخلاف پژوهش های زیادی که به بررسی ارتباط غذاها، درشت مغذی ها و ریزمغذی ها با خطر سرطان پستان پرداخته اند، به جز ارتباط قطعی مستقیم الکل، سایر ارتباط ها هنوز به درستی مشخص نشده و بحث برانگیز باقی مانده اند.

در همین زمینه، محققانی از دانشگاه علوم پزشکی جهرم و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحقیقی را انجام داده اند که در آن ارتباط میان پیش‌آگهی سرطان پستان با الگوهای غذایی مختلف در زنان مبتلا به این بیماری مورد بررسی قرار گرفته است.

در این مطالعه، ۱۰۷ زن مبتلا به سرطان پستان مراجعه کننده به مرکز خاتم‌الانبیاء شهرستان جهرم مشارکت داشته اند و اطلاعات مورد نیاز پژوهشگران را از طریق مصاحبه و تکمیل پرسشنامه ارائه داده اند. این اطلاعات سپس با کمک نرم افزارهای آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

در مطالعه فوق که نتایج آن را ماهنامه «زنان، مامایی و نازایی ایران» وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر کرده است، ارتباط معنی‌دار و قابل توجهی بین شدت سرطان پستان و الگوهای غذایی یافته شد. بر این اساس، همبستگی مثبت با مصرف چای و نوشابه، همبستگی منفی با مصرف فست‌فود و تفاوت در مصرف شکلات و قهوه در افراد مبتلا به سرطان از نظر عود و متاستاز وجود داشت.

به گفته نوید کلانی، محقق گروه بیهوشی مرکز تحقیقات مؤلفه‌های اجتماعی نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم و همکارانش، «فست فود نسبت به سایر متغیرهای بررسی شده، اثرگذاری و پیش آگهی بدتری در عود و مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان پستان دارد».

آن ها می افزایند: «نتایج ما نشان داد که همبستگی معنی دار و معکوسی بین مدت زمان دریافت شیمی درمانی و میزان مصرف فست فود وجود دارد. مطالعات نشان می دهند که درمان بدخیمی ها ممکن است از طریق ایجاد بیزاری از غذا بر ترجیحات غذایی تأثیر بگذارد».

آن ها در انتها اشاره کرده اند که مطالعات بیشتری برای مقایسه الگوی غذایی این افراد با افراد سالم برای علت‌یابی بین اختلالات تغذیه‌ای سرطان پستان موردنیاز است.

انتهایی پیام/

کد خبر: 1228439 برچسب‌ها سرطان

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟