Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسن نوروزی درباره اینکه کمیسیون حقوقی قضایی چه زمانی رسمیت می‌یابد، ادامه داد: مشخص نیست ممکن است همین امروز رسمیت پیدا کند یا ممکن است ۶ ماه دیگر این اتفاق بیفتد.

نماینده مردم ر باط‌ کریم در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه دو راه حل برای رسمیت یافتن کمیسیون حقوقی قضایی وجود دارد، تصریح کرد:‌ برای رسمیت یافتن کمیسیون حقوقی قضایی ماده ۳۴ آیین نامه داخلی مجلس را باید تغییر دهیم یا اینکه نمایندگان تصویب کنند عضویت۱۰ تا ۱۲ نماینده در یک دوره، کفایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی در پاسخ به این پرسش که با وجود بیش از ۴۰ نماینده حقوقدان در مجلس چرا متقاضی برای عضویت در کمیسیون حقوقی قضایی بسیار پایین است، گفت: دلایل متفاوت است؛ مثلا کسی که در کمیسیون شوراها است، عضو شورای امنیت ملی هم هست و برخی از روسای کمیسیون‌ها عضو برخی مجامع در حوزه‌های عالی هستند درحالی‌که در کمیسیون حقوقی قضایی چنین نیست.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۰ درصد از حجم کارهای مجلس دهم در کمیسیون حقوقی قضایی انجام شده‌است، اظهارکرد: دستگاه قضایی حتی یک بار هم از اعضای کمیسیون تشکر و قدردانی نکرد.

وی ادامه داد: دوره قبل بسیاری از طرح‌ها و لوایح مهم حقوقی قضایی مانند مبارزه با پول‌شویی، حذف مجازات اعدام در جرم مواد مخدر، ارائه شناسنامه به فرزندان دارای مادر ایرانی، و قانون تسری اصل ۴۹ قانون اساسی و طرح اعاده اموال نامشروع در کمیسیون حقوقی قضایی تصویب شده است.

نوروزی تصریح کرد: بسیاری از قضات و حقوقدانانی که نماینده مردم در مجلس هستند نگران این وضعیت هستند  و رغبتی برای حضور در کمیسیون حقوقی قضایی ندارند که باید با آنان مهربان‌تر رفتار شود.

نماینده مردم رباط‌ کریم در پاسخ به این سوال که اگر اعضای کمیسیون حقوقی قضایی به حد نصاب نرسد تکلیف طرح‌ها و لوایحی که به این کمیسیون ارائه می‌شود، چیست، گفت: این را باید از هیات رییسه مجلس پرسید چون هیات رییسه باید به فکر آن باشد.

کد خبر 530531 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون حقوقی قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید

جلسه علنی نوبت عصر امروز برای ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول از ساعت ۱۴:۳۰ شروع شد منتهی تعداد نمایندگان برای اخذ رای به حد نصاب نرسید.

حدود ۴۰ دقیقه تذکرات کتبی قرائت شد ولی باز هم به خاطر به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان برای رای گیری، امکان بررسی جداول وجود نداشت.

بر این اساس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بحث بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود.

در جلسه علنی نوبت صبح امروز جدول شماره ۵ مربوط «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»، جدول شماره ۷ با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال ۱۴۰۳» و جدول شماره ۹ با عنوان «برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال۱۴۰۳» به تصویب رسید.

نمایندگان مجلس با جدول شماره ۸ مربوط به «برآورد تملک دارایی‌های مالی» مخالفت کردند لذا این جدول برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • جلسه بودجه به حدنصاب نرسید و تعطیل شد+اسامی غایبان
  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود