Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@18:18:09 GMT

سه مادر شهید زنجانی آسمانی شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۴۸۱۰

سه مادر شهید زنجانی آسمانی شدند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت:مرحومان خوش‌قدم افشاری، رقیه پناهی و طیبه محمودی به ترتیب مادران شهیدان فریدون آقاجانلو، مهدی پزشکی و روح‌الله قرجه‌لو در هفته جاری آسمانی شدند.
او خاطرنشان کرد: هر سه این بزرگواران به دلیل بیماری و کهولت سن، دار فانی را وداع گفتند و پیکر هر سه مادر پس از تشییع در بهشت زهرا (س) زنجان به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاظمی افزود: جهت حفظ سلامتی شهروندان و پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا، مراسم و مجالس ترحیم خاصی برای این اسوه‌های صبر برگزار نخواهد شد.   مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: شهید فریدون آقاجانلو، دوم اسفندماه سال ۱۳۴۳ در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود و پس از تحصیل تا پایان دوره ‏ابتدایی به شغل کرکره‌سازی مشغول بود.

او اظهار داشت: این شهید با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و در ۲۲ آبان‌ماه سال ۱۳۶۲در زندان دولتو سردشت، هنگام درگیری با گروه‌های ضد انقلاب بر اثر قطع سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کاظمی خاطرنشان کرد: پیکر شهید فریدون آقاجانلو پس از تشییع در کنار دیگر همرزمانش در گلزار شهدای پایین زنجان به خاک سپرده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: شهید مهدی پزشکی، پنجم مردادماه سال ۱۳۴۴ در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود و تا مقطع دوم راهنمایی، تحصیل کرد.

او اظهار داشت: این شهید با آغاز جنگ تحمیلی از سوی بسیج در جبهه‌ها حضور یافت و در ۲۴ آذرماه سال ۱۳۶۱ در میرده سقز توسط گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کاظمی خاظرنشان کرد: پیکر شهید مهدی پزشکی پس از تشییع در مزار بالای شهر زنجان به خاک سپرده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: شهید روح‌الله قرجه‌لو نیز دهم مردادماه سال ۱۳۳۵ در روستای سها از توابع شهرستان ایجرود دیده به جهان گشود و تا مقطع چهارم ابتدایی، تحصیل کرد و به کارگری مشغول شد.

او ادامه داد: این شهید با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و ۲۰ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ در قصر شیرین توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و اثری از پیکر این شهید پیدا نشد.

کاظمی یادآور شد: مزار یادبود شهید قرجه‌لو نیز در مزار بالای زنجان واقع است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: تا کنون در مجموع نام سه هزار شهید، هفت هزار و ۵۰۰ جانباز و ۵۸۶ آزاده در این استان به ثبت رسیده و ۱۰ هزار خانوار معادل جمعیت ۵۰ هزار نفری به صورت مستقیم با بنیاد شهید در ارتباط بوده و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. منبع ایرنا انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تشیع پیکر ایثارگران و جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.


وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تأکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تا آخر وقت امروز پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر