Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:33:52 GMT

درخواست برای اهدای پلاسما از سوی بهبودیافتگان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۴۹۵۷

درخواست برای اهدای پلاسما از سوی بهبودیافتگان

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا و قرار گرفتن استان در وضعیت بحرانی و بستری بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در بیمارستان های استان، انتقال خون استان گلستان از بهبودیافتگان این بیماری خواست به شکرانه بازیابی سلامتشان، با اهدای پلاسما به نجات جان بیماران کرونایی تازه مبتلاشده کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون گلستان در این زمینه گفت: در عرض چند روز بعد از اهدای پلاسما این فرآورده در بدن اهداکننده جایگزین و بازسازی خواهد شد که این امر نشان می‌دهد جای نگرانی برای سلامت اهداکننده وجود ندارد.

سید صادق بنی عقیل افزود: با توجه به اثربخشی مناسب پلاسماهای بهبود یافتگان در نجات جان بیماران تازه مبتلا شده به این ویروس،از  کسانی که یک ماه از سلامتی و رفع علائم بیماری شان می گذرد درخواست می‌کنیم به بخش مرکز جامع اهدای خون گلستان مراجعه کنند.

کد خبر 4973039

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اهدای خون ویروس کرونا پلاسما ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد ایلام حجاب و عفاف بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به عمر دو ساله صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، از اعتبار ۹ همتی برای این صندوق در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی ناصحی در نشست خبری «روز بیماران خاص و صعب‌العلاج» که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شالکه بسیار خوبی برخوردار است.

وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست